LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door Jolijn »

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 1&t=129657

In dit topic stond geschreven dat Basic Fit een nieuwsbrief zou hebben gestuurd.

Aephiraa
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2013 14:47

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door Aephiraa »

Hallo allemaal,

Ik heb nu precies hetzelfde gekregen bij die Basic-Fit gebeuren. Ik ben toen ik net in Groningen woonde op zoek gegaan naar een leuke en goedkope sportschool. Samen met mijn nichtje hebben we ons toen aangemeld bij Basic-Fit. We zijn er misschien 4 keer geweest in totaal. Daarna was mijn geld op en ik heb met het filiaal zelf overlegd of ik mijn contract kon opzeggen. Dat kon als ik een mail met al mijn gegevens daarheen stuurde. Dit heb ik ook netjes op tijd gedaan. De volgende 2 maanden bleef ik nog steeds rekeningen krijgen maar ik dacht dat het nog niet was verwerkt. Nu heb ik hier opeens een brief liggen van abcfinance dat ik opeens binnen 14 dagen 202,45 euro moet betalen. Nou dan heb ik slecht nieuws voor ze want dat geld heb ik niet. Zoveel verdien ik niet eens in een maand omdat ik pas 16 ben. Ik heb zonet abcfinance gebeld met het bericht dat ik dit nergens op vind slaan. Toen zei die man ja dan moet je maar naar het hoofdkantoor bellen wat dus ook even 60ct per minuut kost. En gewoon ophangen. Service noemen ze dat. Dit vind ik echt super schandalig. Nu is het dus wachten op een brief van de rechter. Wat best wel vervelend uitkomt want ik moet voor mijn volgende opleiding een bevestiging halen dat ik nog nooit voor de rechter heb hoeven staan. Naja het vervolg komt nog zeker.

amsterdam 020
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2013 13:16

Re: Basic-Fit spookafboekingen + onderzoekje naar Basic-Fit

Ongelezen bericht door amsterdam 020 »

Beste lezers.

Hierbij mijn ervaring met Basic Fit.

In februari heb ik me ingeschreven bij Basic Fit.
3 dagen na mijn inschrijving ging ik sporten.
aangezien je een bevestigings Email krijgt en deze uitgeprint geldig is als entree de eerste maand.
dus heb ik de eerste maand 3 maal gesport.

Na de eerste maand had ik mijn lidmaatschaps pas nog niet binnen.
dus stuurde ik een mail naar basic fit waarin ik uitlegde dat ik geen pas ontvangen heb.
maar de betalingen gingen wel door via automatische incasso,
dus ik naar mijn basic fit vestiging toe en daar het verhaal uitgelegd dat ik geen pas ontvangen heb. daar konden ze weinig voor je doen want het gaat allemaal via internet en sporten gaat ook niet zonder actief werkende pas.

na over en weer gemail richting basic fit wat niks opschoot.
heb ik maar besloten om de automatische incasso stop te zetten.
nu krijg ik aanmaningen van hun dat ik dien te betalen zo niet komen er incasso koste a 10 euro boven op. en mijn pas is tot vandaag nog niet binnen. dus zal ik niet betalen.

Mijn ervaring is dus dat de (debiteuren) incasso service van Basic Fit goed werkt.
maar kwa klant gerichtheid en service schort het nog flink binnen deze organisatie.
als ik op internet de naam Basic Fit intoets dan krijg ik talloze forums met klachten over Basic Fit.
Met name over de service en incasso afschrijvingen die dit bedrijf doet.
zou Basic Fit dit ook lezen... zo ja dan zouden ze toch moeten weten dat er iets verkeerd gaat binnen de organisatie en die forums als een mogelijkheid zien om je service te verbeteren

Mvg 020.

Gesloten