LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] contract kan niet beeindigd worden bij Free fitness

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
D44ntje
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 apr 2013 18:17

contract kan niet beeindigd worden bij Free fitness

Ongelezen bericht door D44ntje »

Beste lezers,

Mijn moeder en ik zijn sinds 2 Januari lid van Free Fitness,wij hebben geprobeerd te sporten maar dit lukt voor beide niet en willen het contract opzeggen.

Mijn moeder heeft ernstige artrose en gebruikt hiervoor medicatie en ik heb Adenomyose,dit is een aandoening aan de baarmoeder waar ik morfine voor gebruik.
Nooit verwacht dat door het sporten de pijn ondraagzaam zou worden.

Na elke keer dat ik gesport heb kon ik thuis een flinke dosis morfine innemen omdat ik verging van de pijn.



Mijn moeder en ik wilde het contract stop zetten d.m.v. een begeleidend schrijven van de behandelend arts,zo is ons dat ook gezegd aan de balie door een medewerker.



Echter heeft mijn moeder gebeld naar de vestiging en kreeg te horen dat het contract alleen stop gezet kan worden als iemand een dodelijke ziekte heeft.
Zelfs als iemand een ongeluk krijgt en vanaf zijn nek verlamd is moet het contract uitgezeten worden....
Ik vind dit schandalig !!



Dit is ons niet verteld bij de inschrijving maar dat het kon met een brief van de behandelend arts als er medische problemen kwam waardoor sporten niet meer mogelijk was.

Echter kan ik in de voorwaarden hier niks over terug vinden...
http://www.freefitness.nl/voorwaarden.htm



Wij zijn dus volledig verkeerd geinformeerd en zitten nu aan een contract vast terwijl wij er geen gebruik meer van kunnen maken.

Wat nu ?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: contract kan niet beeindigd worden bij Free fitness

Ongelezen bericht door alfatrion »

U heeft een overeenkomst gesloten op grond waarvan u een aantal maanden een bepaald bedrag moet betalen. Er is geen sprake van overmacht, dus moet dat bedrag betaald worden. U kunt wel opzeggen per de vervaltermijn van het contract.

Sinds 1 december 2011 mag er niet meer stilzwijgend verlengt worden. Contracten van bepaalde duur mogen alleen nog omgezet in onbepaalde duur en u er op ieder moment kunt opzeggen met een opzegtermijn van hooguit een maand. Ik adviseer u dit tegen te gaan door een brief te versturen.

D44ntje
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 apr 2013 18:17

Re: contract kan niet beeindigd worden bij Free fitness

Ongelezen bericht door D44ntje »

Mijn excuses maar ik begrijp u niet helemaal.
Wat moet ik tegen gaan ?

Ik begrijp dat ik een abonnement heb maar heb nooit een overeenkomst ontvangen van de sportschool waarop staat wanneer het abonnement is ingegaan en wanneer dit eindigt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: contract kan niet beeindigd worden bij Free fitness

Ongelezen bericht door GJvdZ »

D44ntje schreef:Mijn excuses maar ik begrijp u niet helemaal.
Wat moet ik tegen gaan ?

Ik begrijp dat ik een abonnement heb maar heb nooit een overeenkomst ontvangen van de sportschool waarop staat wanneer het abonnement is ingegaan en wanneer dit eindigt.
Dat staat in artikel 7 van de voorwaarden waarvan je een linkje hebt geplaatst.

D44ntje
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 apr 2013 18:17

Re: contract kan niet beeindigd worden bij Free fitness

Ongelezen bericht door D44ntje »

Ok gelezen,dat is me nu duidelijk en dat is dus hetgeen wat eerder bedoeld werd met wat ik tegen moet gaan.

Echter maak ik me daar niet druk om.

Ik kan niks vinden omtrent het beëindigen van mijn abonnement ivm ziekte o.i.d.

Gesloten