LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fit For Free - foutieve terugbetaling

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Ximena
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2021 12:48

Fit For Free - foutieve terugbetaling

Ongelezen bericht door Ximena »

Per 05 oktober 2020 mijn abonnement bij Fit For Free opgezegd. Vanaf half oktober 2020 geprobeerd om middels 'mijn fit for free' in contact te komen omdat het bedrag wat ik retour heb gekregen niet klopt. Na mijn poging een antwoord te krijgen op mijn verzoek hebben ze mijn account direct geblokkeerd, een antwoord is uitbleven.. Op mijn verschillende mailtjes richting Fit For Free kreeg ik geen enkele reactie. Besloten om per post dan maar een brief te schrijven en deze naar het hoofdkantoor verstuurd. Eindelijk een reactie per mail echter, dit was een mailtje waarin ik werd afgescheept, enige uitleg over de foutieve teruggave bleef uit. Op 04 december 2020 eindelijk een reactie op berekening gekregen met de bevestiging dat zij akkoord gaan met mijn berekening. Het geld zou binnen 14 dagen op mijn rekening staan. Maar je raad het al, dit was niet het geval. 06 januari 2021 maar weer een mail verzonden met de vraag waar mijn geld blijft. Reactie van Fit For Free dat ik binnen 2 max. 3 weken het geld op mijn rekening gestort zou krijgen. Maar tot mijn verbazing hebben ze het nu over een lager bedrag. Specificatie opgevraagd van hun berekening. Deze berekening klopt niet! Bovendien had ik al een akkoord op mijn berekening van mijn mail in december 2020. Dit riekt toch aardig naar oplichting. Ik overweeg om aangifte te doen..

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fit For Free - foutieve terugbetaling

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Aangifte zal een lange weg worden. Oplichting zal eerst bewezen moeten worden en daarna zal u een eigen zaak moeten starten om, bij bewezen oplichting, het geld terug te krijgen.
Makkelijk is om ze schriftelijk te sommeren om binnen 14 dagen het eerder overeengekomen bedrag (incl. onderbouwing), maar u over te maken (zet ook uw rekeningnummer erbij). Zet daarna neer dat bij het uitblijven van de betaling u een incassobureau zal inschakelen. En dat kunt u daarna ook gewoon doen.

Moneyman
Berichten: 30123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fit For Free - foutieve terugbetaling

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. Er is helemaal geen reden om een strafrechtelijk traject in te gaan (dat levert je ook niets op), want er is gewoon sprake van een civielrechtelijk issue. Stel ze in gebreke en ga ze desnoods dagvaarden.

cornel33
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2021 16:19

Re: Fit For Free - foutieve terugbetaling

Ongelezen bericht door cornel33 »

Ook problemen gehad met fit for free. Nooit meer

Gesloten