LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HealthCity praktijken

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Acty
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2011 19:34

Re: HealthCity praktijken

Ongelezen bericht door Acty »

Ik hoop dat Radar dit probleem serieus op wil gaan pakken. Ook hier drama's met deze club. Ben benieuwd of we er ooit afkomen zonder schulden.

Dus RADER..... Help ons AUB!!!!



Zou het helpen als we HealthCity massaal een koude douche gaan geven?
http://www.trosradar.nl/douche-inzenden/

celeste
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2012 19:30

Re: HealthCity praktijken

Ongelezen bericht door celeste »

Ongelooflijk te zien hoeveel mensen er al gedupeerd zijn door deze deze sportclub. Opgelicht zijn en nog steeds worden...

Ja ook ik heb zo'n verhaal. !!!!!!
April 2007 heb ik mij lid gemaakt. Maar door omstandigheden kon ik er al vanaf juli 2007 geen gebruik meer van maken. In september stuur ik een mail dat ik mijn lidmaatschap wil opzeggen, waar ik niets meer van hoor..
oktober stuur ik nog een mail, november 2007 zet ik de automatische incasso stop. Geen antwoord (dan wel uit fatsoen) van hun, geen geld van mij.
Februari 2008 krijg ik sms van incasso buro, dat ik niet betaald heb. Dat alsnog moet. Een bedrag van 149,-
Ik mail dit naar biz fit, en wel ja ik krijg een mail terug dat ik moet betalen. Ik reageer dat ik het jaar ervoor al 2x een mail naar hun heb verstuurd dat ik mijn lidmaatschap had opgezegd. Waar ik de reactie op kreeg dat het schriftelijk moest gebeuren.
Maar natuurlijk was na hun mail over mijn opzegtermijn van 2 maanden verlopen EN DUS.....zat ik er volgens hun een jaar langer aan vast. Dat hebben ze waarschijnlijk met voorbedachte rade gedaan.
Ik vroeg hen waarom ze dan niet via mail kunnen reageren op mijn afzegging, maar wel dat ik niet betaald heb....
Ik stuur schriftelijk een afzegging en voeg mijn pasje daar aan toe.
Ik krijg een mail met daarin...we hebben uw pasje ontvangen !!!! Niets over de opzegging!!!! dus geen bewijs !!!!!
Ik zeg hun dat ik al vanaf vorrig jaar juli geen gebruik meer maak van de sportschool (dat wordt allemaal gescand), en er ook geen gebruik van zal maken. Ik mocht mijn pas terug krijgen om er tot einde maart 2009 nog gebruik van te kunnen maken. Dat wilde ik niet.
Na (voor alle veiligheid) nog een brief te hebben gestuurd, krijg ik een mail van (inmiddels) health city, dat zij bij deze bevestigen dat ik per 01-04-2009 geen lid meer ben van health city. !!!!
JOEPPIE......het is me eindelijk gelukt. Ik ben ervan af!!!!

Nou ja, dat dacht ik....
november 2011 krijg ik een verassende sms van een incasso buro.... wat denk je? health city.
Ik zou een bedrag van 226 euro en centen moeten betalen.
Ik dacht dat ik gek werd. Dit kan toch niet, het was toch afgehandeld? Meteen gebeld naar dat incasso buro.... als ik de bevestigingsmail kon toesturen dan gingen ze er gelijk achteraan en het uitzoeken. Ook heb ik aangegeven dat ik al een aantal jaren niet meer woonachtig ben op dat adres, dus als zij brieven hebben gestuurd op mijn oude adres, dan heb ik die ook nooit ontvangen. Stuur mij dus geen post meer naar dat oude adres....
Jaaaa, ik had natuurlijk mijn bevestigingsmail goed bewaard, dus dat kon ik aantonen. Waarschijnlijk gaan ze ervan uit dat mensen na een aantal jaren die bevestiging niet meer hebben, jij dus niets hebt om aan te tonen en dus de klos bent.
Ook heb ik gemaild naar die sprotschool, maar die laten weer niets weten, wat hun inmiddels wel gewoon is.
Dat was 15 nov. 2011.
Nu januari 2012 mail ik voor de goede orde zelf maar weer eens naar dat incasso buro, want mij lijkt dat ze na 8 weken er toch wel uit zijn.... Maar wat krijg ik tot mijn verbazing te horen? U heeft inmiddels een brief naar uw (oude) adres gekregen, U WORDT GEDAGVAARD.....
Hoe durven ze???? ik stuur nogmaals die bevestigingsmail van health city....
Wat moet je in hemelsnaam met zo'n situatie?
IK HEB BEWIJS, wat moet je nu nog meer?
Daarbij vraag ik mij af hoe ze aan het bedrag van 236 euro komen...dat kan nooit het lidmaatschapgeld van 2 en 1/2 jaar zijn....... ik hoop echt dat radar iets voor ons kan betekenen. Want ze zijn overduidelijk de boel aan het oplichten, en niet zo'n beetje.
Daarbij zit zo'n incasso buro duidelijk ook in het complot.
Want die moeten toch ook al die reacties van al deze gedupeerde nachecken, en dan zien ze toch dat het echt niet kan kloppen....!!!!????
Laat hier vlug een eind aan komen. Anders hebben vlug een nieuwe club nodig.
De anti health city STRESS club. Want hier wordt je toch gestoord van ?

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: HealthCity praktijken

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Thijs82 schreef:Ik heb helaas geen kopie van de opzeggingsbrief, er kunnen dus 2 scenario's zijn:- de opzegbrief is binnen gekomen voor uiterlijk 03-12-2009, of
- de opzegbrief is binnen gekomen tussen 03-12-2009 en 23-12-2009
En daarom is het verstandig om opzeggingen schriftelijk en via aangetekende verzending (met track&trace) te laten verlopen.

marjoboon
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:54

Re: HealthCity praktijken

Ongelezen bericht door marjoboon »

HealthCity .... zo`n gezonde onderneming durfde ik het niet te noemen... mijn probleem door deze club is dat ik mijn huis uit moet ... ik ben begin 2012, 1 keer 20 minuten binnen geweest, notabene in een maand gratis proef, mijn uitkering werd stopgezet, ik alles stopzetten, alleen healthcity is doorgaan procederen, rechtzaak enz. Nu hebben ze beslag gelegd op mijn inmiddels weer gaande uitkering die 2 keer in dat jaar is stopgezet ... De gemeente moet kennelijk gehoor geven aan hun verzoek ... dag gezonde onderneming, ik sta met kind op straat

Gesloten