LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onenigheid contributie betalen wegens geen team

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Chell1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:44

Onenigheid contributie betalen wegens geen team

Ongelezen bericht door Chell1 »

Hallo,

Vorig jaar ben ik na twee wedstrijden uit het team gezet omdat er iemand van de selectie afviel en in ons team werd geplaatst. Als gevolg voor mij geen team, alleen een zondag team. Hiervoor heb ik aan het eind van het vorige seizoen aangegeven niet te kunnen korfballen wegens werk.
Ik kon dus niet meer korfballen en heb de rest van de contributie niet betaald. Nooit meer wat van de vereniging gehoord totdat er een brief van een incasso bureau op de mat lag (wat een nieuw opgezet bedrijfje van de man van de penningmeester bleek te zijn). Ik heb hier gelijk achter aan gebeld, zij wisten alles van me en ik moest naar het incassobureau een mail sturen met mijn verhaal. De vereniging kwam met punten als: "we hebben meerdere keren gemaild, en contact gezocht" (nooit wat ontvangen omdat het mailadres niet bestaat). Ik heb meerdere mails gestuurd en contact gezocht, zonder resultaat. Nu is mijn vraag, wat kan ik hier mee doen, heb ik een poot om op te staan door niet of minder te betalen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Onenigheid contributie betalen wegens geen team

Ongelezen bericht door sjohie »

Chell1 schreef:Hallo,

Vorig jaar ben ik na twee wedstrijden uit het team gezet omdat er iemand van de selectie afviel en in ons team werd geplaatst. Als gevolg voor mij geen team, alleen een zondag team. Hiervoor heb ik aan het eind van het vorige seizoen aangegeven niet te kunnen korfballen wegens werk.
Ik kon dus niet meer korfballen en heb de rest van de contributie niet betaald. Nooit meer wat van de vereniging gehoord totdat er een brief van een incasso bureau op de mat lag (wat een nieuw opgezet bedrijfje van de man van de penningmeester bleek te zijn). Ik heb hier gelijk achter aan gebeld, zij wisten alles van me en ik moest naar het incassobureau een mail sturen met mijn verhaal. De vereniging kwam met punten als: "we hebben meerdere keren gemaild, en contact gezocht" (nooit wat ontvangen omdat het mailadres niet bestaat). Ik heb meerdere mails gestuurd en contact gezocht, zonder resultaat. Nu is mijn vraag, wat kan ik hier mee doen, heb ik een poot om op te staan door niet of minder te betalen?
Minder betalen kan alleen in overleg natuurlijk, dat kan je niet eenzijdig maar doen zonder gevolgen, ook al duurt het even voordat ze er achter komen en actie ondernemen. Dat een coach jou uit het team zet is "part of the game" lijkt me? Dat jij vervolgens niet kan korfballen op een ander tijdstip waar wel plek voor je is, is hun niet aan te rekenen, de meeste mensen zijn op zondag vrij.

Gebrekkige communicatie lijkt me wel duidelijk, maar dat werkt 2 kanten op, jij had ook even kunnen informeren wat er mogelijk was qua contributie door niet spelen in een van de teams, in plaats van maar te stoppen met het betalen van contributie.

Maar goed punt om te beginnen lijken me het reglement van de vereniging?

Gesloten