LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onenigheid contributie voetbalvereniging

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
skippy04
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2013 09:47

Onenigheid contributie voetbalvereniging

Ongelezen bericht door skippy04 »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door skippy04 op 06 nov 2013 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Onenigheid contributie voetbalvereniging

Ongelezen bericht door eleven »

'Tussentijds opzeggen is alleen mogelijk bij ernstige gezondheidsproblemen , waarbij de speler naar Niet spelend lid wordt omgeboekt.
Je hebt geen blessure of gezondheidsproblemen dus is het normaal niet mogelijk tussentijds op te zeggen.
Blijkbaar staat dit ook zo in het AV of huishoudelijk reglement.

Wat denk jezelf, als het bij een ander sportvereniging wil stoppen, dat je dan maar een gedeelte contributie hoef te betalen?

Ik zou de € 100.00 accepteren en de zaak sluiten, want je krijgt geen gelijk.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Onenigheid contributie voetbalvereniging

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

U haalt 2 zaken door elkaar.

Het eerste is de prestatie van de vereniging. Dit betreft de inhoud van de trainingen, de mogelijkheden tot het spelen van de wedstrijden, de technische invulling van het team etc, etc.
Als u daar ontevreden over bent, is de eerst aangewezen weg om dit kenbaar te maken aan de trainer en het bestuur.

Als dat niet verbeterd kunt u uiteindelijk wel opzeggen wegens wanprestatie.

Wat u niet kunt doen is nu opzeggen vanwege de slechte prestatie van de vereniging zonder hiervan ooit een melding te hebben gemaakt, en daarmee een recht op verminderde of geen contributie verkrijgen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Onenigheid contributie voetbalvereniging

Ongelezen bericht door eleven »

Als dat niet verbeterd kunt u uiteindelijk wel opzeggen wegens wanprestatie.
Ik denk toch, dat een voetbalvereniging vele leden heeft en niet alleen 1 lid.

Wanprestatie ja, mits het door meerdere mensen wordt aangegeven.
Een elftal bestaat altijd uit 11 personen, die blijkbaar , tenminste heb ik niet kunnen lezen, geen klacht hebben ingediend.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Onenigheid contributie voetbalvereniging

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

eleven schreef:
Als dat niet verbeterd kunt u uiteindelijk wel opzeggen wegens wanprestatie.
Ik denk toch, dat een voetbalvereniging vele leden heeft en niet alleen 1 lid.

Wanprestatie ja, mits het door meerdere mensen wordt aangegeven.
Een elftal bestaat altijd uit 11 personen, die blijkbaar , tenminste heb ik niet kunnen lezen, geen klacht hebben ingediend.
Klopt.

Als echter TS melding maakt van trainingen waar niemand op komt dagen, wordt wel een deel van de overeenkomst niet uitgevoerd.

Waarschijnlijk is TS veel fanatieker dan de rest van dit team, die meer voor de gezelligheid komen dan voor de sportieve prestaties.

Als TS dit bespreekt kan TS misschien naar een ander team worden overgeplaatst / meetrainen. Dat had TS in ieder geval eerst moeten proberen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Onenigheid contributie voetbalvereniging

Ongelezen bericht door eleven »

Als echter TS melding maakt van trainingen waar niemand op komt dagen, wordt wel een deel van de overeenkomst niet uitgevoerd.
TS betaald voor een lidmaatschap en niet voor een training.
Trainingen zijn nooit in een overeenkomst beschreven, maar worden intern beslist, wie, wat en hoe vaak.
Waarom de anderen de gemiste trainingen niet melden, is ook bij een soepelere opvatting zoals jij het beschrijft, niet normaal.

Graag zou ik de AV willen lezen, dan was het ook makkelijker om te reageren.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Onenigheid contributie voetbalvereniging

Ongelezen bericht door GJvdZ »

skippy04 schreef:Ik vind dat er wanprestatie geleverd werd. Het bestuur is toch ook verantwoordelijk dat er fatsoenlijke trainer aanwezig zijn?
Als er geen mensen zijn die training willen of kunnen geven dan wordt het lastig. Het blijft een vereniging die grotendeels op vrijwilligers draait. Ik heb in het verleden ook regelmatig de F-jes en de E-tjes getraind terwijl ik zelf helemaal niet kan voetballen. Maar als er niemand anders is dan moet je wel.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Onenigheid contributie voetbalvereniging

Ongelezen bericht door tenormin »

@skippy04, zou maar snel de €100,00 coulance aannemen, dit is al uitzondering, zonder medische noodzaak. Wil je alleen lid blijven van de club besef dan dat dit ook geld kost. Dus volledig uitschrijven als je niks voor de club (meer) voelt. Wat men je vertelt over aanmelden bij KNVB is allemaal waar.

skippy04
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2013 09:47

Re: Onenigheid contributie voetbalvereniging

Ongelezen bericht door skippy04 »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door skippy04 op 06 nov 2013 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Onenigheid contributie voetbalvereniging

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik kreeg een mail terug dat ze het vervelend voor mij vonden etc. en ik uit ‘coulance’ €100 moet betalen (contributie is €135).
Je moet dus 35 euro betalen en daar maak je zo'n heisa om?

Da's niet sportief joh.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Onenigheid contributie voetbalvereniging

Ongelezen bericht door eleven »

skippy04 schreef:Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb gevraagd om de AV, ben benieuwd. Ik kreeg tot nu toe snel reactie, maar nu duurt het wat langer...

Ja, laat het weten,want dat is wel interessant wat andere clubs voor AV hebben.

@crazyme
crazyme schreef:
Ik kreeg een mail terug dat ze het vervelend voor mij vonden etc. en ik uit ‘coulance’ €100 moet betalen (contributie is €135).
Je moet dus 35 euro betalen en daar maak je zo'n heisa om?

Da's niet sportief joh.

skippy04
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2013 09:47

Re: Onenigheid contributie voetbalvereniging

Ongelezen bericht door skippy04 »

verwijderd

Gesloten