Fit for Free int geld tijdens lockdown, wie heeft dezelfde ervaring of advies?

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
TheoB1996!
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2022 12:35

Fit for Free int geld tijdens lockdown, wie heeft dezelfde ervaring of advies?

Ongelezen bericht door TheoB1996! »

Fit for free heeft tijdens de Corona lockdown 2020-2021, terwijl dit niet mag, geld geint via automatisch incasso. (Ik wist toen niet niet dat je dit terug kon vorderen via de bank). Als je ze daarop aanspreekt een half jaar later dan willen ze alleen je die periode (5,5 maanden) gratis laten sporten.

Toen ik het drukker kreeg en dus zei dat ik bij deze oplossing geen baat had (ook al was ik hier enthousiast over De eerste keer dat ik dit hoorde) en gewoon m’n geld terug wilde kon dit niet en moest ik klantenservice spreken.

Ze hebben geen telefoon nummer. Een e-mail van mijn eigen club heb ik nooit terug gehad en de landelijke klantenservice reageert eens in de 2-3 maanden. Ik heb nu over heel 2021 het laatste half jaar mogenlijk 3 mails van ze gehad en ik wacht nog steeds op een antwoordt van mijn laatste mail eind oktober vorig jaar.

Op trustpilot staat het vol met slechte reviews. Niemand kan klantenservice te pakken krijgen en er zijn er een aantal in een soort gelijke situatie als ik. Ik heb het juridisch loket gebeld en die zeggen dat ook al zou ik mogelijk gelijk hebben (zij kunnen zelf namelijk geen uitspraak doen), heeft het geen zin om een rechtszaak aan te spannen vanwegen de te hoge kosten.

Ik mis nu €170,- (voor een student aardig wat) maar kan er vooral niet tegen dat ik het gevoel heb totaal genegeerd te worden en dat dit dus ook bij andere op een soort gelijke manier wordt gedaan. Een houding van: “als we niet reageren, kunnen we het ook niet oplossen”.

Heeft iemand hier ook ervaring mee of advies over wat ik kan doen?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fit for Free int geld tijdens lockdown, wie heeft dezelfde ervaring of advies?

Ongelezen bericht door Moneyman »

TheoB1996! schreef:
01 feb 2022 12:47
Fit for free heeft tijdens de Corona lockdown 2020-2021, terwijl dit niet mag, geld geint via automatisch incasso.
Waarom mag dat niet?

Er lopen hier al twee uitgebreide topics over, lees die eens door.

sport-fitness-f81/fit4free-compensatie- ... 96928.html
sport-fitness-f81/fit-for-free-is-contr ... 96889.html

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fit for Free int geld tijdens lockdown, wie heeft dezelfde ervaring of advies?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U mist natuurlijk helemaal niets, want bij geen lockdown was u het geld ook kwijt geweest.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Fit for Free int geld tijdens lockdown, wie heeft dezelfde ervaring of advies?

Ongelezen bericht door sjohie »

Fit for free heeft de genoemde oplossing per mail (mei vorig jaar) medegedeeld aan de klanten, waar ik er eentje van ben. Daarin staat ook dat er in je eigen sportschool een plek is, waar je dit kan regelen. Wat ze voorstelden, was je abonnement stopzetten, maar dan werd het aantal gemiste maanden door de lockdown, daar achteraan geplakt. Als die op waren, kon je een nieuw abonnement afsluiten.

Dat zal strikt juridisch niet mogen, maar goed, het is "een" manier, en ontlast hun zwaar overbelaste centrale helpdesk. Een helpdesk die duidelijk nooit gedimensioneerd is om vele duizenden klanten ineens, geld terug te kunnen storten. Nog los van de faillietmakende financiële gevolgen daarvan.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Fit for Free int geld tijdens lockdown, wie heeft dezelfde ervaring of advies?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op www.consumentenbond.nl/juridisch-advies ... ens-corona staat uitgelegd wat de regels zijn en wat je kunt doen. Eventueel kan je ook bij je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.

Je hebt alleen recht op geld terug tijdens de sluiting, niet als de sportschool verplicht eerder sluit of zoals nu CTB moet tonen.


Zelf heb ik voor gekozen om de abonoment te verlenen. Maar, ieder zijn eigen keuze.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Fit for Free int geld tijdens lockdown, wie heeft dezelfde ervaring of advies?

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Ik heb mijn geld terug gevorderd van Fit for Free en dit voor elkaar gekregen. Echter kreeg ik er een nare verassing bij: ze hebben direct mijn 2-jarig abonnement ontbonden per 14 december 2020.

Ik kwam er met Support niet meer uit; ze wilden mijn abonnement niet meer activeren, waardoor ik over ben gegaan om het indienen van een klacht bij FFF (volgens de Algemene voorwaarden). Zij hebben dan 4 weken de tijd om te reageren. Dit hebben ze in mijn geval niet gedaan. Vervolgens heb ik mijn klacht voorgelegd bij De Geschillencommissie (kost €52,50). In de tussentijd heb ik 3 keer een maandelijks opzegbaar abonnement gehad bij FFF.

Nu, sinds 2 weken, is het opgelost, dankzij De Geschillencommissie. FFF wilde schikken. Ze hebben mijn 2-jarig abonnement hersteld en ze hebben al mijn extra kosten vergoedt (klachtengeld Geschillencommissie én het bedrag dat ik constant extra moest betalen voor een maandelijks opzegbaar abonnement). Naast dit, kreeg ik meerdere excuses dat het niet eerder opgelost is en dat ze niet op mijn klacht hebben gereageerd.

Dit liep echter vanaf 27 augustus 2021, dus wat geduld is aanbevolen. Al is het wel jammer dat wanneer je vervolgstappen zet, ze dan ineens wel reageren en alles op kunnen lossen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fit for Free int geld tijdens lockdown, wie heeft dezelfde ervaring of advies?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mooi resultaat. Jammer dat er zoveel tijd en energie verloren gaat...

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Fit for Free int geld tijdens lockdown, wie heeft dezelfde ervaring of advies?

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Moneyman schreef:
04 feb 2022 13:33
Mooi resultaat. Jammer dat er zoveel tijd en energie verloren gaat...
Helaas wel. Echter was mijn abonnementsprijs €17,99 per maand. De huidige prijzen (ik weet niet waarom), zijn €29,99 per maand. Het ging mij erom dat mijn 2-jarig abonnement tot 1 februari 2022 liep, en vervolgens maandelijks opzegbaar is.

J.Dubbeltje
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 nov 2008 17:26

Re: Fit for Free int geld tijdens lockdown, wie heeft dezelfde ervaring of advies?

Ongelezen bericht door J.Dubbeltje »

FFF Was nieuw in Hoorn , ik melde mijn aan met de eerste 2mnd . Gratis , bij de balie waren fouten gemaakt bij inschrijving . Ik belde met het hoofdkantoor en legde mijn foute situatie uit . Daar kreeg ik zo’n agressieve persoon aan de lijn , met een vreselijke toon je moet betalen anders sturen we een deurwaarder naar je toe .
Heb dit nogmaals aan de balie van fff medegedeeld, en zagen inderdaad dat er een fout was gemaakt bij de inschrijving . Zij hadden dit met het hoofdkantoor opgelost .
Later werd mijn 3jr, contract eenzijdig verandert en moest ik voor de nog resterende 6 mnd. een verhoging bij betalen .Dit wilde ik niet en vroeg het resterende deel wat ik al had betaald terug , dat kan nl. bij een prijsverhoging , dit heeft nog veel voeten in aarde gehad met telefonisch contact met call- centrums medewerkers die handelen volgens protocol , waar je niet verder komt om het hoofdbestuur te spreken , soms werd gewoon de telefoon op de haak gegooid , een medewerker snapte het en heeft de restitutie met een mail laten zien . Toch nog kreeg ik niets vergoed en heb weer aan de bel getrokken , van de overige 6 mnd. Werden er 3 vergoed.
Als ik zo een zaak zou runnen waren we gauw failliet.
Waarom je klanten niet serieus nemen , en gewoon zakelijk problemen oplossen.
Nu krijg ik mails of ik na de lockdown weer lid wil worden , eerst €17,50 nu €29, 50 voor een dal tarief.
Ik ga lekker naar BASIC -FIT €17,50 en korting van zorgverzekering .

michaelvdh1962
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2016 14:24

Re: Fit for Free int geld tijdens lockdown, wie heeft dezelfde ervaring of advies?

Ongelezen bericht door michaelvdh1962 »

Hoi, ik sport sinds een aantal jaar bij FFF en heb gewoon de maanden dat ik niet kon sporten gestorneerd.
Want als FFF om wat voor reden dan ook niet kan leveren hoef ik ook niet te betalen, it's that simple imho.
Hún ondernemersrisico mogen ze niet op mij afwentelen en ahgi worden zij gecompenseerd door de overheid en ik niet....
Als de bakker geen brood kan leveren hoef ik m toch ook niet te betalen?
Ik heb verder overigens 0 klachten gehad van mijn FFF vestiging, dus dikke prima! 👍🏼

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Fit for Free int geld tijdens lockdown, wie heeft dezelfde ervaring of advies?

Ongelezen bericht door Aygulf »

WZZ schreef:
04 feb 2022 14:55
Fit for Free blinkt inderdaad niet uit in snel en adequaat reageren op vragen over de compensatie mbt de lockdownperiode. Echter, na verloop van heel wat tijd werd eea toch alleszins netjes geregeld. Dat het heel onhandig is dat ze telefonisch niet te bereiken zijn onderschrijf ik. Helaas geldt dat tegenwoordig voor veel bedrijven.

Off topic: u schrijft dat u student bent. Nou is dat predicaat tegenwoordig op alle mogelijke vormen van opleiding van toepassing, dus het zegt me niet zoveel. Het viel me wel op dat er tijdens uw studie kennelijk weinig tijd wordt of werd besteed aan behoorlijk Nederlands, want dat is in uw geval echt bedroevend. Misschien wat bijscholing regelen?
Vind dit nogal overdreven en neerbuigend. Vaak heeft het te maken met je autocorrectie op je toetsenbord en zie je te laat dat het woord niet correct is of niet het bedoelde woord betreft. Zie hier op dit forum geregeld ergere "gevallen", bijvoorbeeld bij iemand die standaard het juridisch loket aanbeveelt...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Fit for Free int geld tijdens lockdown, wie heeft dezelfde ervaring of advies?

Ongelezen bericht door sjohie »

WZZ schreef:
04 feb 2022 14:55
Fit for Free blinkt inderdaad niet uit in snel en adequaat reageren op vragen over de compensatie mbt de lockdownperiode. Echter, na verloop van heel wat tijd werd eea toch alleszins netjes geregeld. Dat het heel onhandig is dat ze telefonisch niet te bereiken zijn onderschrijf ik. Helaas geldt dat tegenwoordig voor veel bedrijven.

Off topic: u schrijft dat u student bent. Nou is dat predicaat tegenwoordig op alle mogelijke vormen van opleiding van toepassing, dus het zegt me niet zoveel. Het viel me wel op dat er tijdens uw studie kennelijk weinig tijd wordt of werd besteed aan behoorlijk Nederlands, want dat is in uw geval echt bedroevend. Misschien wat bijscholing regelen?
Yikes, dat is lekker aanmatigend. Er zijn diverse redenen waarom mensen typen zoals ze doen. Recent op een ander forum, een persoon die alle berichten in hoofdletters typte. Dat is het digitale equivalent van schreeuwen, en getuigde volgens veel reaguurders aldaar, van een stuitend gebrek aan digitale etiquette, en leverde vergelijkbare commentaren op als de uwe.

Wat bleek, die persoon was slechtziend, en kon door zo te tikken, de teksten nog enigszins lezen. Dus daar communiceer ik nu ook in hoofdletters mee. Gek genoeg was het aantal reaguurders die de moeite namen om even sorry te zeggen voor hun digitale vooringenomenheid, een stuk lager dan de groep die er initieel op sprong om die persoon even digitaal op te willen voeden..

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Fit for Free int geld tijdens lockdown, wie heeft dezelfde ervaring of advies?

Ongelezen bericht door WZZ »

Sorry, het is niet mijn bedoeling om aanmatigend te zijn, ik realiseer me achteraf dat mijn reactie wel erop lijkt.
Maar tegelijkertijd moet me van het hart dat deze fouten niets met automatische spellingcontrole o.i.d. te maken hebben. Zie hieronder:
Geint.
Antwoordt
Mogenlijk
Vanwegen

Het zijn echt gewoon slordige fouten, mij ergert dat. Ik begrijp dat niet iedereen vlekkeloos Nederlands beheerst, geen probleem. Ik lees bij mezelf soms ook fouten terug.
Als je echter uitdrukkelijk vermeldt dat je student bent, mag je m.i. meer verwachten. Vandaar mijn opmerking.
PS Ik mag hopen geen fouten te hebben gemaakt.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fit for Free int geld tijdens lockdown, wie heeft dezelfde ervaring of advies?

Ongelezen bericht door Moneyman »

WZZ schreef:
07 feb 2022 15:05
PS Ik mag hopen geen fouten te hebben gemaakt.
:D
WZZ schreef:
07 feb 2022 15:05
... mij ergert dat...
Maar: respect voor deze reactie.
WZZ schreef:
07 feb 2022 15:05
Sorry, het is niet mijn bedoeling om aanmatigend te zijn, ik realiseer me achteraf dat mijn reactie wel erop lijkt.

Gesloten