Fit for Free negeert corona-besmettelijke lucht in de sportschool

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Nolo
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2022 18:47

Fit for Free negeert corona-besmettelijke lucht in de sportschool

Ongelezen bericht door Nolo »

Ik sport regelmatig bij Fit for Free op de Oudenoord in Utrecht. Vanwege mijn kwetsbare gezondheid en omikron besmettelijkheid sport ik er aan de randen van de dag wanneer het rustig is. Ik plaats dan steeds mijn Co2 meter in de buurt die de uitgeademde lucht in de ruimte meet. Dit is immers een bewezen indicatie voor COVID19 besmettingskansen. Dit ging maanden goed. Tot vorige week.

Sinds de laatste corona-aankondigingen van de overheid meet ik er een sterk verhoogd Co2 gehalte in de sportschool. Het verbaast me daarbij dat dat de lucht die vanuit het klimaatsysteem de ruimte in stroomt een aanmerkelijk hoger Co2 gehalte bevat dan de Co2 in de ruimte zelf. Het wijst er op dat er geen verse lucht meer wordt bijgemengd. Dit is redelijkerwijs de oorzaak van het verhoogd Co2 gehalte en de verhoogde corona-besmettelijkheid in de FitforFree ruimte. Het doet vermoeden dat er bespaard wordt op verwarmingskosten. In ieder geval is dit niet bevorderlijk voor een gezond klimaat. Lastig in een periode dat 1 op 30 Nederlanders besmettelijk is.

Werkelijk zorgelijk is Fit for Free’s onverschilligheid; mijn vragen aan de filiaalhouder over verhoogde corona-besmettelijkheid door verhoogde Co2 niveau en door het gebrek aan verse lucht worden beantwoord met “we gaan hier niets aan doen”. Mijn vragen aan de Fit for Free Supportdesk worden nooit beantwoord.

Fit for Free adverteert met “Al sinds mensenheugenis werken we aan de fysieke gezondheid”. Wanneer een klant echter een simpele vraag stelt over de ongezonde klimaatbeheersing is het oorverdovend stil. Dat geeft te denken voor ieder die overweegt bij Fit for Free te gaan sporten.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Fit for Free negeert corona-besmettelijke lucht in de sportschool

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Niks tegen te doen. Of accepteren of naar een andere sportschool gaan.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Fit for Free negeert corona-besmettelijke lucht in de sportschool

Ongelezen bericht door Nevyn »

U loopt serieus met een CO2 meter in de sportschool?
Mag ik u adviseren om buiten te gaan sporten.
Zie bij ons in het bos geregeld bedrijven die met een groepje mensen in de buitenlucht sporten, ook met gewichten.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Fit for Free negeert corona-besmettelijke lucht in de sportschool

Ongelezen bericht door Jablan »

Is FitForFree een franchise-formule of een eigen-filiaal-bedrijf? Dat maakt verschil ... of deze ervaring specifiek voor deze vestiging geldt of algemeen opgevat mag worden.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fit for Free negeert corona-besmettelijke lucht in de sportschool

Ongelezen bericht door 16again »

Nolo schreef:
22 mar 2022 18:54
Het verbaast me daarbij dat dat de lucht die vanuit het klimaatsysteem de ruimte in stroomt een aanmerkelijk hoger Co2 gehalte bevat dan de Co2 in de ruimte zelf.
Hoe kan dat?
Waar komt die extra CO2 dan vandaan?
Of krijg je de lucht erbij van een andere ruimte, waar intensiever wordt gesport?

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Fit for Free negeert corona-besmettelijke lucht in de sportschool

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nevyn schreef:
23 mar 2022 14:51
U loopt serieus met een CO2 meter in de sportschool?
Mag ik u adviseren om buiten te gaan sporten.
Misschien ook gelijk maar een mondkapje op doen tijdens het sporten...
Je weet tenslotte maar nooit....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Fit for Free negeert corona-besmettelijke lucht in de sportschool

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nolo schreef:
22 mar 2022 18:54
Sinds de laatste corona-aankondigingen van de overheid meet ik er een sterk verhoogd Co2 gehalte in de sportschool.
Wat wat vind jij een sterk verhoog Co2 gehalte?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fit for Free negeert corona-besmettelijke lucht in de sportschool

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
23 mar 2022 23:01
Nolo schreef:
22 mar 2022 18:54
Sinds de laatste corona-aankondigingen van de overheid meet ik er een sterk verhoogd Co2 gehalte in de sportschool.
Wat wat vind jij een sterk verhoog Co2 gehalte?
CO2meter in deze link werkt maakt die vraag erg makkelijk met stoplichtsysteem:Rood oranje groen
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... smettingen
bijbehorende ppm waarden worden ook genoemd

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Fit for Free negeert corona-besmettelijke lucht in de sportschool

Ongelezen bericht door sjohie »

U trekt wel erg veel conclusies uit een cijfertje op een schermpje van een (consumenten) CO2 meter. Wij doen veel luchtmetingen, met geijkte apparatuur, bediend door getrainde experts, en zelfs dan zijn onze conclusies over een meting in een zo'n veranderlijk milieu als wat u schetst, zelden zó stellig.

Het is vervelend dat u met uw kwetsbare gezondheid hier tegenaan loopt, en onvrijwillig de gevolgen mag ondergaan van de maar matig gebleken solidariteit van de rest van de Nederlanders, maar dit is geen heilzame weg in mijn ogen.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Fit for Free negeert corona-besmettelijke lucht in de sportschool

Ongelezen bericht door xflorisx »

Een CO2 meter hoeft niet veel te kosten om binnen een afwijking van 5% te werken. Waarschijnlijk heeft TS een veel betere.
Een advies aan haar/hem. Laat dat ding thuis en ga 's morgens zo vroeg als mogelijk sporten. Dan zou de CO2 meter onder de 500 ppm moeten aangeven. Een keer meten is voldoende.

klaartje59
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02

Re: Fit for Free negeert corona-besmettelijke lucht in de sportschool

Ongelezen bericht door klaartje59 »

Ik vind dat deze sportschool van fit for free zich er maar heel makkelijk vanaf maakt, niet echt klantvriendelijk. Voor iemand met een kwetsbare gezondheid en omikron besmettelijkheid is sporten in een gezonde omgeving juist heel belangrijk.

Als het eerst wel goed was en nu ineens niet meer, dan is er dus iets in het systeem veranderd. Terecht dat TS daarnaar vraagt aangezien dit in zijn situatie belangrijk is. De sportschool zegt "hier niets aan te doen", dus hiermee geven ze in feite toe dat er iets veranderd is. Maar als dan ook een Supportdesk geen antwoord geeft, er dus niet serieus op in gaat, zegt dat ook wel wat over fit for free als organisatie.
Ik denk dat TS dus 2 mogelijkheden heeft: blijven of weggaan.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fit for Free negeert corona-besmettelijke lucht in de sportschool

Ongelezen bericht door Moneyman »

klaartje59 schreef:
02 apr 2022 20:44
Voor iemand met een kwetsbare gezondheid en omikron besmettelijkheid is sporten in een gezonde omgeving juist heel belangrijk.
Eens. Maar dan moet je dat niet bij een prijsvechter als FFF willen doen, maar kies je voor een sportschool die wel bij je wensenpakket past.

Gesloten