Fit4free - compensatie corona

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door WZZ »

Hierboven lees ik veel commentaar van mensen die niet bij FFF sporten. Daarom nu mijn commentaar, IK BEN SPORTER BIJ FITFORFREE. Ik zal in dat kader mijn ervaring met de procedure vermelden:
Ik heb na het sporten gewacht tot 0900 uur, want pas dan was er een medewerker beschikbaar bij de speciale informatiebalie. Nou dus niet, niemand daar te zien, dus heb ik me gewend tot een medewerker bij de gewone balie. Daar moest ik een minuut of 10 op wachten en daarna, tijdens het gesprek, werd dit telkens onderbroken door de telefoon. Hoe dan ook, de opties werden mij uitgelegd, dar waren o.m gratis drank tijdens het sporten, premiumlid (dan mag je 5x per week sporten ipv 3x) . Huh, die maximaal 3x per week sporten is toch bedoeld om iedereen in de gelegenheid te stellen? Als je dan iemand tegen betaling (immers compensatie) 5x laat sporten gaat dat toch ten koste van anderen? Dus als je meer betaalt mag je vaker, en dat terwijl met 3x sporten per week FFF eigenlijk niet voldoet aan wat ze normaal aanbieden, namelijk onbeperkt sporten. Goed, dat is dan tijdelijk nog niet mogelijk, maar dan anderen tegen extra geld (compensatie) meer bieden? Heel vreemd.
Je kunt er ook voor kiezen de compensatie te laten zitten ten faveure van de club. Hoezo? De club is financieel door de overheid gesteund, ik niet.
Er waren nog een paar mogelijkheden, ik weet niet exact meer welke. Ik weet wel dat de mogelijkheid om de gemiste tijd achter het abonnement aan te plakken (verlenging) er niet bij stond. Terwijl die mogelijkheid in de eerdere informatiemail wel stond vermeld. Toen ik zei dat ik gewoon de gemiste maanden bijgeschreven wilde, moest ik naar de speciale informatiebalie, waar natuurlijk inmiddels een rij was ontstaan en waarbij de juffrouw die de mensen te woord stond werkelijk voor elke vraag telefonisch contact op moest nemen met het hoofdkantoor (NEODUTCHIO, misschien toch niet zo handig)?. Uiteindelijk was ik aan de beurt (inmiddels ver na half 10) en de juffrouw begon de compensatiemogelijkheden op te lezen. Nee, dat hoef ik niet, ik wil met de gemiste maanden verlengen. O, dan moet u wachten op bericht van het hoofdkantoor. M.a.w., 3 kwartier voor Jan met de korte achternaam gestaan.
O ja, om de bewering dat dit niet drempelverhogend werkt te logenstraffen, meerdere mensen besloten de rij te verlaten en gingen weg.
WAT MIJ BETREFT WAS EEN MAIL VAN HET HOOFDKANTOOR MET VERMELDING VAN DE MOGELIJKHEDEN IN EEN KEUZEMENU TOCH WEL WAT EFFICIENTER EN ZEKER KLANTVRIENDELIJKER GEWEEST. Gesnapt, Nijogeth? Gesnapt, Neodutchio? Gesnapt, andere betweters cq structurele bedrijfslevenverdedigers? Probeer eens een andere rol!

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
26 mei 2021 12:18
NeoDutchio schreef:
26 mei 2021 12:02
alfatrion schreef:
26 mei 2021 11:16
Fit For Free heeft een misleidende handelspraktijk verricht.
Dat is uw mening. Een rechter is de enige die oordeelt of iets een misleidende handelspraktijk is of niet.
Zoals je kunt zien heb ik daar ook een oordeel over gegeven.
En dan is het uw mening.
alfatrion schreef:
26 mei 2021 12:18
NeoDutchio schreef:
26 mei 2021 12:02
Als er genoeg personeel zou zitten op de financiële administratie, wat doen die buiten deze taken om?
Dit kan één persoon afhandelen. Immers, de systemen zijn geautomatiseerd.
1 persoon 10.000 contracten opvragen, bekijken, uitrekenen en de betaling regelen? En de normale taken maar even laten liggen?
alfatrion schreef:
26 mei 2021 12:18
NeoDutchio schreef:
26 mei 2021 12:05
Laat het dan ook een wijze les zijn voor de sporters.
Jij stuurt er steeds op aan dat mensen doorbetalen. Dit is was geen probleem geweest als mensen hadden gestorneerd. De les is hier direct storneren op het moment dat niet geleverd wordt.
Dat is niet alleen mijn tip geweest hoor, dit is ook vanuit hogerhand medegedeeld. Wees coulant en regel achteraf de financiën. Helemaal omdat je van te voren niet weet wat voor regelingen er aan kunnen komen. Wat denkt u dat het gevolg zou zijn geweest als ouders met kinderen in de kinderopvang direct alle betalingen stopgezet zouden hebben? De problemen op dat moment zijn dan veel groter dan het achteraf regelen. Opnieuw zou ik dan niet in uw schoenen hebben willen staan als mensen op uw advies gestorneerd hadden.
De les is dus niet op prijs selecteren als je meer verwacht. Goedkoop is duurkoop.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door angel1978 »

1 persoon 10.000 contracten opvragen, bekijken, uitrekenen en de betaling regelen? En de normale taken maar even laten liggen?
Ja, dat kan 1 persoon. En die kan het zelfs in 5 minuten. Het zijn geautomatiseerde systemen die die gegevens zo uitspugen. Elke financieel medewerker kan dat zonder meer regelen in een paar minuten. Je kletst uit je nek Neodutchio

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door WZZ »

Goedkoop is duurkoop. Dat kan, maar hoeft niet. Het heeft ook niets met het onderwerp te maken. FFF biedt een product aan, kan dit door omstandigheden niet leveren, maar blijft verantwoordelijk. Dus ook voor een goede afhandeling. Om tevoren bij een goedkoop product geen goed product te verwachten is flauwekul. Dus mensen, koop alleen Mercedes, geen Daihatsu. Want Daihatsu is goedkoop, daar mag je niets van verwachten. Grotere onzin dan dit bestaat niet. Ook een goedkoop product hoort aan eisen te voldoen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

WZZ schreef:
26 mei 2021 13:18
Goedkoop is duurkoop. Dat kan, maar hoeft niet. Het heeft ook niets met het onderwerp te maken. FFF biedt een product aan, kan dit door omstandigheden niet leveren, maar blijft verantwoordelijk. Dus ook voor een goede afhandeling. Om tevoren bij een goedkoop product geen goed product te verwachten is flauwekul. Dus mensen, koop alleen Mercedes, geen Daihatsu. Want Daihatsu is goedkoop, daar mag je niets van verwachten. Grotere onzin dan dit bestaat niet. Ook een goedkoop product hoort aan eisen te voldoen.
Het voldoet ook aan de eisen, maar op een andere manier. Je krijgt je geld ook terug als je wilt, echter op een andere manier dan je verwacht bij een duurdere aanbieder. Bij Mercedes zal ik strak in het pak aangesproken worden en bij Daihatsu niet. Ook de service is bij Mercedes meer dan bij Daihatsu. Wil je een goedkoop autootje hebben zonder poespas, koop dan die Daihatsu. Maar als je een probleem hebt, verwacht dan niet dat je altijd meteen geholpen kan worden.
En zo is het ook in sportscholenland. Ga je puur voor de laagste prijs, dan weet je dat daar een evenredige service tegenover staat. En daar komen mensen nu massaal achter. Je kan dan nu een grote volksverhuizing gaan krijgen. Veel die gaan weglopen vanwege de bedroevende service en een hoop nieuwe klanten die komen juist vanwege de prijs.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Je zal maar klant zijn van NeoDutchio.
NeoDutchio: Als je nu betaald kan ik over 2 maanden iets voor je doen.
Klant: Ja maar ik wil nu wat gedaan hebben en ga geen 2 maanden vooruit betalen.
NeoDutchio: het is corona tijd en dan vind ik het normaal dat vooruit betaald wordt, Ik heb het als ondernemer al zo moeilijk.

Eens kijken hoe snel zo'n klant is vertrokken om nooit meer terug te komen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
26 mei 2021 13:57
Je zal maar klant zijn van NeoDutchio.
NeoDutchio: Als je nu betaald kan ik over 2 maanden iets voor je doen.
Klant: Ja maar ik wil nu wat gedaan hebben en ga geen 2 maanden vooruit betalen.
NeoDutchio: het is corona tijd en dan vind ik het normaal dat vooruit betaald wordt, Ik heb het als ondernemer al zo moeilijk.
Eens kijken hoe snel zo'n klant is vertrokken om nooit meer terug te komen.
Geen idee waar u vandaan haalt dat mijn werkwijze hetzelfde is als van FFF of überhaupt lijkt op wat u schetst.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat Fit For Free doet voldoet niet aan de eisen. Fit For Free int bedragen waar ze geen recht op heeft en handelt op een manier waarbij mensen geen andere keus hebben dan akkoord te gaan met weken sporten nadat de overeenkomst is beëindigd. De wet is er kristal helder over dat mensen recht hebben op hun geld terug. Daarnaast is de wet er ook kristal helder over dat essentiële informatie, zoals informatie over het recht om te ontbinden, door Fit For Free aan de klant moet worden verstrekt. Het is sneu om daarop te antwoorden dat alleen een rechter zo iets mag aangeven en nog sneuer is om daar zelf niet naar te handelen. Als je vind dat dit oordeel aan de rechter is voorbehouden, dan moet je zelf onthouden van een oordeel dat Fit For Free handelt in overeenstemming met de eisen. Reacties als "ik wil niet in jouw schoenen" staan zijn ook sneu.

Als Fit For Free het geld terug wilt betalen, dan kan ze dat werk gewoon door de computer laten doen. De computer kan 10 000 klanten (bijna) net zo snel afhandelen als 100 000 klanten. Je weet wanneer je dicht bent geweest en wat je van klanten hebt ontvangen.

De overheid heeft voor overeenkomsten met sportscholen niet aan mensen het advies gegeven om door te betalen. Het advies van de overheid is dat mensen niet hoeven te betalen, recht hebben op compensatie als ze toch betaald hebben, en dat ze zelf moeten overwegen wat ze van dat recht gebruik maken. NeoDutchio staat dus alleen in zijn advies om door te betalen of om vooral niet te storneren.
WZZ schreef:
26 mei 2021 13:18
Goedkoop is duurkoop. Dat kan, maar hoeft niet.
Even iets anders. Heb jij een machtiging afgeven aan Fit For Free? En zo ja, heb jij al gekeken of de machtiging voldoet aan de eisen van de bank? De bank schrijft voor dat de machtiging los gegeven moet worden, niet in de algemene voorwaarden mag staan, en dat er een natte handtekening of e-handtekening (via het systeem van de bank) onderstaan.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik zou niet eens meer vragen om verlenging van de tijd maar gewoon het geld terug vragen. Als F4F zo met klanten omgaat dan vrees ik dat deze onderneming niet lang meer bestaat en je kunt fluiten naar die extra tijd.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
26 mei 2021 15:07
Als F4F zo met klanten omgaat dan vrees ik dat deze onderneming niet lang meer bestaat en je kunt fluiten naar die extra tijd.
Zo vele als via de achterdeur zullen weglopen, zo vele komen door de voordeur weer naar binnen. Want tja, de prijs is zo leuk.
fonsflons schreef:
26 mei 2021 15:21
Vandaar dat storneren als snelle optie gegeven wordt. Dat is rechtmatig en doeltreffend. Maar kennelijk niet sympathiek aangezien F4F bovenstaande handelingen doet om de klant zo goed en snel mogelijk te helpen en als enige bedrijf ter wereld mensen op de financiele administratie heeft die alleen een voor een betalingen kunnen intiepen nadat ze het contract per persoon hebben doorgelezen, moeten berekenen hoeveel maanden er gecompenseerd moeten worden, uitrekenen hoeveel centjes dat zijn en dan is de dag alweer om, want ze moeten natuurlijk ook nog andere zaken regelen.
Gelukkig maar dat u Superman bent. Niet iedereen heeft hetzelfde contract, niet iedereen betaald hetzelfde en niet iedereen heeft dezelfde wensen. En natuurlijk barst het van het personeel.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door angel1978 »

En natuurlijk barst het van het personeel.
Kennelijk, als ze de luxe hebben om op elke vestiging iemand vrij te maken en ook nog iemand op het hoofdkantoor om al die telefoontjes aan te nemen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
26 mei 2021 15:37
Ik_weet_niet_alles schreef:
26 mei 2021 15:07
Als F4F zo met klanten omgaat dan vrees ik dat deze onderneming niet lang meer bestaat en je kunt fluiten naar die extra tijd.
Zo vele als via de achterdeur zullen weglopen, zo vele komen door de voordeur weer naar binnen. Want tja, de prijs is zo leuk.
En als die mensen storneren wanneer Fit For Free niet levert, dan hebben die mensen dit probleem niet.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
26 mei 2021 15:54
NeoDutchio schreef:
26 mei 2021 15:37
Ik_weet_niet_alles schreef:
26 mei 2021 15:07
Als F4F zo met klanten omgaat dan vrees ik dat deze onderneming niet lang meer bestaat en je kunt fluiten naar die extra tijd.
Zo vele als via de achterdeur zullen weglopen, zo vele komen door de voordeur weer naar binnen. Want tja, de prijs is zo leuk.
En als die mensen storneren wanneer Fit For Free niet levert, dan hebben die mensen dit probleem niet.
Klopt helemaal, en vervolgens komen er andere problemen die nog meer tijd en ergernis kosten om dat weer op te lossen. En zo is het cirkeltje weer rond aangezien het daar al zo vaak over gegaan is.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

alfatrion schreef:
26 mei 2021 15:54
NeoDutchio schreef:
26 mei 2021 15:37
Ik_weet_niet_alles schreef:
26 mei 2021 15:07
Als F4F zo met klanten omgaat dan vrees ik dat deze onderneming niet lang meer bestaat en je kunt fluiten naar die extra tijd.
Zo vele als via de achterdeur zullen weglopen, zo vele komen door de voordeur weer naar binnen. Want tja, de prijs is zo leuk.
En als die mensen storneren wanneer Fit For Free niet levert, dan hebben die mensen dit probleem niet.
Maar dat vind NeoDutchio dan weer niet sympathiek, iets van corona en ondernemers die het zo moeilijk hebben.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
26 mei 2021 13:59
Maar kom op, volhouden blijven houden dat iedereen persoonlijk langs laten komen ipv de keuze digitaal te laten maken noodzakelijk is voor de effecientie? Vooral met de verhalen van klanten over hoe dat in de praktijk gaat?
Tsja. Als je koste wat het kost niet terug wilt komen op een eenmaal ingenomen standpunt... dan krijg je dit.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bijlezen van dit topic duurde even, maar het was de moeite waard. Ik kwam twee pareltjes tegen die volgens mij de handelwijze van FFF even goed als vermakelijk illustreren, namelijk deze
fonsflons schreef:
26 mei 2021 08:50
(...) Begrijpelijk, maar niet vanuit het standpunt van de klant die gewoon zijn geld terug wilt. Of mogen klanten in het vervolg ook gewoon gaan sporten en als het op betalen aankomt de sportschool uitnodigen om daar thuis eens over te komen praten (let op, de eerste weken kan het erg druk zijn.)
En deze natuurlijk deze:
fonsflons schreef:
26 mei 2021 11:30
(...) Zou wat zijn als je straks bijv. je Ziggo abbo wilt stoppen en Ziggo zegt: prima, maar wij willen dit eerst persoonlijk met u bespreken. U bent uitgenodigd op 14 febr. 2022 om langs te komen op ons hoofdkantoor.
Afdrukken en flyeren bij FFF!

De treurige en frustrerende ervaring van WZZ geeft aan hoe FFF met zijn klanten omgaat. Ronduit schandalig. Maar ja, corona en zo, en dan ook nog sporten bij een prijsvechter, dan is het toch weer eigen schuld, volgens een enkeling.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
26 mei 2021 16:00
alfatrion schreef:
26 mei 2021 15:54
NeoDutchio schreef:
26 mei 2021 15:37

Zo vele als via de achterdeur zullen weglopen, zo vele komen door de voordeur weer naar binnen. Want tja, de prijs is zo leuk.
En als die mensen storneren wanneer Fit For Free niet levert, dan hebben die mensen dit probleem niet.
Maar dat vind NeoDutchio dan weer niet sympathiek, iets van corona en ondernemers die het zo moeilijk hebben.
Misschien even de roze bril afzetten en lezen wat mijn standpunt wel is. Het doen van uitspraken is heel makkelijk, daar bent u ook weer het levende bewijs van. Maar het lezen is dan weer een stuk lastiger.
Er zit, in het geval van Corona, een groot verschil tussen recht hebben en het recht nemen. In een eerdere reactie heb ik een stuk van ConsuWijzer gequote waarin stond dat het niet altijd netjes is of het recht te nemen. Storneren lijkt de makkelijkste weg, maar er is geadviseerd met wachten totdat de problemen over zijn. Als voorbeeld heb ik de kinderopvang al aangehaald. Als ouders daar direct begonnen met storneren en waren gestopt met betalen, dan hadden ze nu geen opvang meer gehad. Er is namelijk een regeling vanuit de overheid gekomen. Voor bedrijven waar geen regeling voor was kwam het advies om wel te blijven betalen en om dit achteraf te gaan regelen. Het kon immers zijn dat er wel een regeling kwam, of dat er iets anders geregeld zou gaan worden. Op het moment dat je de processen verstoord maak je het voor alle partijen lastiger.
In de reisbranche hebben we een soortgelijke discussie gehad. Reizen konden niet doorgaan en direct werd geroepen het geld terug halen. De berekening die ik toen gemaakt had met Corendon was dat zij €50.000.000 in kas moesten hebben om tijdens de eerste lockdown al het geld terug te betalen, het personeel door te betalen en alle bedrijfslasten. Ik kan niet in de boeken kijken van dit bedrijf, maar ik durf er veel op in te zetten dat ze dat bedrag niet op de rekening hadden staan. Uiteindelijk zijn er gedekte vouchers gegeven waardoor de reisbranche lucht kon krijgen. Het risico werd weggehaald en in ruil voor die zekerheid moest de klant even wachten.

Ik ben het met u, en vele anderen, eens dat niet elk bedrijf het al te slim aanpakt. Maar is dat een reden om processen te gaan verstoren? Je bent klant bij een bepaald bedrijf vanwege een reden. Maar als het dan even niet gaat zoals jij zou willen terwijl het bedrijf op iets anders ingericht is, waarom dan denken dat jij het wel anders kan doen?

Kijk naar de belastingdienst. Elk jaar in de eerste week van maart overbelast services omdat iedereen meteen en tegelijk de belastingaangifte wil gaan doen. De trein van Londen naar Amsterdam, dikke rijen voor de deur richting het perron. En dat terwijl iedereen vaste plaatsten heeft.
De sportscholen zijn net pas weer open. Het ene bedrijf heeft het beter ingericht dan een ander bedrijf. Ik heb nooit gezegd dat ik achter de werkwijze van FFF sta, maar ik begrijp hun wel. Puur vanuit de praktijk. Zij kiezen er voor om in de sportschool de afhandeling te doen, juist om te voorkomen dat iedereen naar 1 en hetzelfde punt moet. Dat iedereen dat vervolgens meteen al doet is kuddegedrag waar we op veel meer plekken in trappen.
Geef een bedrijf de kans om zaken op orde te krijgen. Storneren kan altijd nog als er geen andere opties meer zijn. Maar ga je dat doen terwijl processen al lopen, dan krijg je alleen maar meer problemen.

Het zal u wellicht verbazen, maar zelfs ik ben met een incassobureau bezig geweest om een vakantie terug betaald te krijgen. De geboekte camping kon niet bieden wat er overeengekomen was en kwam met alternatieven waar ik niets mee kon en ook niet rechtsgeldig was. Met alle andere campings ben ik tot overeenstemming gekomen, echter bleef deze voet bij stuk houden en weigerde mee te werken. Op dat moment ga je pas ingrijpen.
FFF kiest ervoor om de zaken aan de balie af te handelen. Ga daar niet meteen de eerste ochtenden staan (zoals iedereen wel doet bij akties in winkels), maar kom op een rustiger moment. Vraag daar dan je geld terug ter compensatie (of welke andere regeling dan ook). Mocht nu blijken dat dit alsnog niet mogelijk is, of wordt alles nog verder gefrustreerd, dan kan je altijd nog storneren. Zoals het nu gaat is het een rommeltje, ook zij moeten zich aanpassen aan een andere werkwijze en ook zij moeten schakelen. Zo is het niet alleen bij FFF, er zijn zat meer bedrijven die in deze tijd fouten maken omdat ze dit nog niet eerder hebben mee gemaakt.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio stop eens met die flauwe kul over corona en verstoren van processen. Je maakt je hierdoor alleen maar zelf belachelijk en ongeloofwaardig. Lees dit forum eens terug en lees dan vooral de reacties die over jezelf gaan.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fonsflons schreef:
26 mei 2021 11:30
Zou wat zijn als je straks bijv. je Ziggo abbo wilt stoppen en Ziggo zegt: prima, maar wij willen dit eerst persoonlijk met u bespreken. U bent uitgenodigd op 14 febr. 2022 om langs te komen op ons hoofdkantoor.
Het grote voordeel van de sportschool is dat er maar beperkt mensen binnen mogen en ook nog eens op afspraak. En die afspraak mag je zelf maken en daarvoor hoef je niet eerst naar het hoofdkantoor. De meeste mensen sporten op vaste momenten, dus die rij wordt elke keer korter.
FFF had ook kunnen vragen of iedereen een papiertje wilde inleveren met de wens daarop. Maar ja, verdwijnt er een papiertje krijg je klachten. Dan via een speciaal mailadres, overbelast, komt niet aanbod wordt per ongeluk te snel in de afgewerkt lijst gezet. Weer een klacht dus.
In die zin kan je het dus nooit goed doen. In dit geval leggen ze de verantwoording neer bij de klant om zich te melden. Drempelverhogend voor de een, meer zekerheid voor de ander. Dat neemt niet weg dat de optie geld terug zou mogen vervallen, dat recht is er simpelweg gewoon. Maar dat zijn 2 losstaande zaken.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fit4free - compensatie corona

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er wordt weer veel onzin gepost.

Je loopt nu juist financieel risico als je de sportschool betaald en je loopt geen financieel risico als je sportschool niet betaald. Immers, als de sportschool failliet gaat, dan ben je in de eerste situatie je geld kwijt en in de laatste situatie heb je je geld nog. Zo simpel is het. De klant heeft helemaal geen belang bij het doorbetalen van de sportschool. Dus wie geen financieel risico wilt lopen storneert. Het is doemdenken om te opperen dat de klant hierdoor problemen krijgt. Dergelijk doemdenken is het gevolg van de persoonlijke wens van de spreker dat er doorbetaald wordt.

Gesloten