Happy Bodies - agressief bij opzeggen

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Indrany75
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2024 15:02

Happy Bodies - agressief bij opzeggen

Ongelezen bericht door Indrany75 »

Ik was lid van happy bodies. Laten we de matige service even achterwege houden voor 84.50 per maand. Mooie praatjes maar precies 0 resultaat bij 3 x sporten per week.
Rode vlag: Geen prijzen op de site, geen transparantie. Niks. Ze weten het abonnement heel goed aan te praten. Pushen tot eenjarig of tweejarige contracten.


In november kwam er een mail.

“We verhogen de tarieven in 2024 met 0,45 euro per periode. En dan sneaky aankondigen dat ze naar 4 wekelijkse incasso gaan. Wat idd een verkapte prijsverhoging is van net geen 10%. Zodat je het contract niet kunt opzeggen. Dat houdt in dat ze gewoon nog een extra keer 84,50 innen.

Nu betaal ik maandelijks en heb op 6 december opgezegd. Een maand opzegtermijn, dus de maand januari. Toch komt er op 28 januari nog een mail :
Vanaf 1 januari 2024 is Happy Bodies overgestapt naar het nieuwe betalingssysteem Buckaroo. Met deze verandering is Happy Bodies ook overgegaan naar een betalingsperiode van 1 keer per 4 weken. De betaling van 1 tot en met 28 januari is succesvol verlopen. Helaas is er door een fout in het betalingssysteem een betaling uitgevoerd van 29 januari tot en met 31 januari, wat u terugziet op uw rekening als een veel lager bedrag dan het normale lidmaatschap tarief.

Er wordt 9.10 afgeschreven en ik had het gestorneerd omdat ik opgezegd had en deze incasso niet plaatsvond op de datum die ze in hun voorwaarden stelden. Ik heb gestorneerd op 3 februari. Op 12 februari krijg ik een mail om die 9 euro te betalen met jawel 7.50 euro storneringskosten. Waarom zoveel? Alles gaat daar toch automatisch ? Omdat ik vandaag op 19 februari nog niet betaald heb, jawel 1 week verder krijg ik een mail : Houten, 19-02-2024

Beste Bianca,

Uit onze administratie is gebleken dat factuurnummers 2024-225 2024-644 voor het bedrag van € 16,60 nog niet zijn voldaan. Je treft de bijbehorende facturen in de bijlage van deze mail.

Wij verzoeken je vriendelijk maar toch dringend het achterstallige bedrag per omgaande aan ons te voldoen.

Je kunt je factuur ook direct online betalen: Betaal online.

Als het bedrag niet binnen 14 dagen nadat deze mail bij je is bezorgd door ons wordt ontvangen, dan zijn wij genoodzaakt het dossier over te dragen aan ons incassobureau, waarbij alle extra incassokosten (over de eerste € 2500,00 15% van de hoofdsom met een minimumbedrag van € 40,00) en rentekosten voor je rekening komen.

Er zit verdorie een week tussen. Hoe agressief kun je zijn? Ik zou willen dat de service zo goed was als de manier van geld innen.

Mijn advies : Blijf hier weg, voor dit geld zijn er echt wel veel betere sportscholen !!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Happy Bodies - agressief bij opzeggen

Ongelezen bericht door Jablan »

Algemene Voorwaarden Happy Bodies (pdf)

Incasso per vier weken met in de algemene voorwaarden volledige kalendermaanden als opzegtermijn. Als ik het in de snelheid goed heb gelezen. Ik ben bang, dat je die laatste dagen van januari toch moet betalen.

Overigens staan de verhoging met 7,50 en het incassotraject ook genoemd in deze voorwaarden.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Happy Bodies - agressief bij opzeggen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ze zitten wel bovenop de centen, hoor.

Had je niet de mogelijkheid om op te zeggen vanwege de tariefsverhoging? Niet dat het nog wat uitmaakt, maar ok.

Als de opzegging per kalendermaand is zal je inderdaad t/m 31 januari moeten betalen. Daar is niks vreemds of spannends aan. Die factuur van 28 tm/ 31 januari klopt dan ook wel.

Die verhoging van 7,50 vanwege storneren lijkt me niet juist te zijn. Even snel gekeken, maar ik zie daar geen basis voor. Iemand die er meer van af weet?

De 14 dagen brief is correct, als je niet binnen die termijn betaalt kan er een incassotraject worden opgestart. Ze hadden hem ook direct kunnen versturen, dus een week eerder.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Happy Bodies - agressief bij opzeggen

Ongelezen bericht door 16again »

Indrany75 schreef:
19 feb 2024 15:29
“We verhogen de tarieven in 2024 met 0,45 euro per periode. En dan sneaky aankondigen dat ze naar 4 wekelijkse incasso gaan. Wat idd een verkapte prijsverhoging is van net geen 10%. Zodat je het contract niet kunt opzeggen. Dat houdt in dat ze gewoon nog een extra keer 84,50 innen.
Waarom moet de prijs verhoging 10% zijn om te mogen opzeggen? De toegepaste verhoging is fors boven inflatie, dat lijkt me relevanter.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Happy Bodies - agressief bij opzeggen

Ongelezen bericht door BL2 »

Indrany75 schreef:
19 feb 2024 15:29
....Er zit verdorie een week tussen. Hoe agressief kun je zijn?......
Bianca, hoe lang wilde je dan gaan nadenken over je achterstallige betaling van € 16,60. Een maand of zo ?
Gewoon een net zakelijk verzoek om alsnog te betalen, is niets mis mee.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Happy Bodies - agressief bij opzeggen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Voor 84,50 per maand moet u een topservice krijgen. U zegt dat het matig is, is dat ook geen reden om op te zeggen?
Kunt u trouwens wat voorbeelden geven waarom deze tent zo onder de maat presteert?

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Happy Bodies - agressief bij opzeggen

Ongelezen bericht door riddert »

Bianca klinkt teleurgesteld over haar figuur die niets veranderd is. De boosheid over haar eigen falen projecteert ze nu op de firma Happy Bodies.
Ik verwacht dat dat het verhaal is.

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Happy Bodies - agressief bij opzeggen

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

De vraag of die 7.50 terecht is zou ik ook wel graag beantwoord willen zien. Er mogen toch pas kosten in rekening gebracht worden als er niet betaald is na de 14-dagenbrief? Of is er een korting van 7.50 aan de orde, mits er met automatische overboeking is betaald ?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Happy Bodies - agressief bij opzeggen

Ongelezen bericht door BL2 »

HandigeHarrie schreef:
20 feb 2024 14:53
De vraag of die 7.50 terecht is zou ik ook wel graag beantwoord willen zien.
Zie de voorwaarden, de link naar de PDF staat een paar berichtjes hierboven.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Happy Bodies - agressief bij opzeggen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BL2 schreef:
20 feb 2024 22:33
HandigeHarrie schreef:
20 feb 2024 14:53
De vraag of die 7.50 terecht is zou ik ook wel graag beantwoord willen zien.
Zie de voorwaarden, de link naar de PDF staat een paar berichtjes hierboven.
Dat het in de voorwaarden staat maakt het nog niet dat het wellicht ook zou mogen.

D.Lampe
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2024 10:08

Re: Happy Bodies - agressief bij opzeggen

Ongelezen bericht door D.Lampe »

Ook ik voel me danig onder druk gezet door Happy Bodies. Zonder dat ik op de hoogte was van nieuwe Algemene Voorwaarden werd € 9,64 afgeschreven voor "week5" (29 t/m 31 jan).
In december '23 heb ik opgezegd per 1 februari, nadat ik ruimschoots betaald had voor twee-en-eenderde maand Flex-maandabonnement. Ook ik werd,na stornering, opgezadeld met een extra rekening voor € 7,50 "stornokosten", na slechts enkele dagen. Overigens werd van 20 t/m 30 nov '23 €29, 98 afgeschreven, wat € 2, 39 meer is dan 1/3 van € 89.95. Ik schreef een brief op 5 febr. jl waar ik nooit antwoord op kreeg, behalve een no-reply e-mail waarin gedreigd werd met de deurwaarder.

Plaats reactie