Na opzegging paaldansschool persoonlijk lastiggevallen, wat nu?

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Jewel123
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2022 20:47

Na opzegging paaldansschool persoonlijk lastiggevallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Jewel123 »

Wie houdt er in Nederland toezicht op een paaldans school? Ik heb in de coronatijd een paar keer les bij een gevolgd maar vanwege de communicatie daar ben ik gestopt en dat gaf ik als reden op. Hierna werd ik meermaals vanuit daar anoniem gebeld over dat ik neppe reviews op google moet weghalen, die ik nooit heb geplaatst. Ik heb toen een klacht ingediend bij mijn telecomprovider die mij daarna liet weten dat de telefoontjes van 1 nummer zijn en die een brief heeft gehad. Toen was het gestopt tot vorige week er een mail kwam met het mailadres van die school over "fakereviews op google" die ik nog steeds niet heb geplaatst. Ik heb het mailadres geblokt maar ze kunnen mij ook vanaf andere nummers of mailadressen benaderen. En bij aankoop van de lessen heb ik mijn woonadres ingevuld. Ik vond via google de bond DAPF maar dat blijkt uit navraag er niet een te zijn waar paaldans scholen zich aansluiten. De situatie levert mij ontzettend veel stress op, ik wil niet steeds zo geintimideerd worden.

Mijn vraag is dus wie toezicht houdt op een paaldans school en wie die zou kunnen aanspreken op dit gedrag?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Na opzegging paaldansschool persoonlijk lastiggevallen, wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U zou kunnen informeren bij de politie wat te doen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Na opzegging paaldansschool persoonlijk lastiggevallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat ik niet lees, is dat je in gesprek bent geweest met de paaldansschool zelf. Dat is de eerste stap. Geef gewoon concreet aan dat je die reviews niet hebt geplaatst, vraag eens waarom ze denken dat het bij jou vandaan komt, en geef aan dat je niet lastig gevallen wilt worden.

Gaat het dan nog door, kan je gewoon aangifte doen.

Waterflesje
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2022 18:11

Re: Na opzegging paaldansschool persoonlijk lastiggevallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Waterflesje »

Altijd lachen met dit soort lui. Wanneer is een review volgens hen een fakereview? Deze paaldansschool klinkt als een die alle negatieve reviews aanduidt als nep en alle goede zijn uiteraard echt.

Je hebt al een onderzoek door je telecomprovider laten doen naar het telefonisch lastigvallen, dus de feiten liegen er niet op. De host van het mailadres (achter de @) van de paaldansschool kan hun klant ook op de vingers tikken. Op whois.nl kan je achterhalen wie de host is en daar contact mee opnemen (tenzij het een gmailadres is o.i.d.)

Helaas is er verder weinig aan te doen zolang de paaldansschool niet is aangesloten bij een branchevereniging. Paaldansinstructrice is ook geen beschermd beroep, waardoor iedereen zich zo mag noemen.

Maeve
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2023 21:58

Re: Na opzegging paaldansschool persoonlijk lastiggevallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Maeve »

Helaas ben ik via Google hier gekomen! Die paalsportbond DAPF heeft inderdaad niets te zeggen over paaldansscholen, maar zij hebben wel een vertrouwenspersoon. Als je het nog niet hebt gedaan raad ik je aan om die alsnog te benaderen (als je dit topic na een jaar nog leest).
De paaldanswereld is helaas een schimmige branche zonder concreet toezicht. Je kunt wel altijd naar de rechter en de politie gaan. En signalen blijven afgeven aan de DAPF dat het bij sommige leslocaties echt niet goed gaat is natuurlijk altijd goed. Misschien verandert er dan toch wat.

Bij mij gaat het om dat ik vorig jaar een abonnement had lopen, maar doordat de studielocatie ver weg is en ik daarom per september heb moeten verhuizen kon ik niet meer komen trainen. De eigenaresse ging toen dreigen en zwaaien met algemene voorwaarden die ik nooit heb getekend want die zijn er ook niet. Ik zou zogenaamd een jaarabonnement hebben wat zeker niet waar is en ook nergens uit de ontvangen mails blijkt. Die vrouw is al maanden bezig met mij bestoken met mails over betalingsachterstanden en ongewenste telefoontjes. Vooral irritant als ik al met iemand anders aan het bellen ben en zij me dan steeds (anoniem) belt!
Vervolgens kreeg ik gisteravond vele maanden, telefoontjes en meerdere storneringen later via Instagram bericht van twee van dame die er nog steeds trainen en allebei zeggen dat mijn naam tijdens diverse lessen wordt genoemd als wanbetaler en fraudeur. Nu zijn er echt grenzen bij mij overschreden. En ik heb ook al een keer eerder aangifte gedaan maar tot nu toe mag alles gewoon...

De tip van een melding doen bij je provider is wel een goede die ik nog niet kende en waar de politie mij helaas ook niet op heeft gewezen. Ik heb zo'n melding zonet zelf ook gedaan met een online formulier, hopelijk levert het wat op.

Maeve
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2023 21:58

Re: Na opzegging paaldansschool persoonlijk lastiggevallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Maeve »

Waterflesje schreef:
08 mei 2022 18:30
Altijd lachen met dit soort lui. Wanneer is een review volgens hen een fakereview? Deze paaldansschool klinkt als een die alle negatieve reviews aanduidt als nep en alle goede zijn uiteraard echt.

Je hebt al een onderzoek door je telecomprovider laten doen naar het telefonisch lastigvallen, dus de feiten liegen er niet op. De host van het mailadres (achter de @) van de paaldansschool kan hun klant ook op de vingers tikken. Op whois.nl kan je achterhalen wie de host is en daar contact mee opnemen (tenzij het een gmailadres is o.i.d.)

Helaas is er verder weinig aan te doen zolang de paaldansschool niet is aangesloten bij een branchevereniging. Paaldansinstructrice is ook geen beschermd beroep, waardoor iedereen zich zo mag noemen.
Bij die waar ik zat staan ook allemaal fake reviews. Allemaal positieve reviews waar ik bij een aantal herken dat het namen zijn van instructrices die daar werken. Ik heb door problemen met die van mij een beetje rond zitten kijken op Google en de websites naar andere leslocaties en tot nu toe zie ik bij elke leslocatie dat instructrices allemaal een verhaaltje op Google reviews zetten over hoe goed en leuk zij de lessen vinden. Het is gewoon een schimmige branche zonder toezicht.

Overigens valt me wel op dat ik werkelijk geen een paaldansschool heb gezien met meerdere negatieve reviews.

Plaats reactie