Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door Nevyn »

Onsgezondheid1 schreef:
27 jun 2023 22:08
Nevyn schreef:
27 jun 2023 12:47
Als ik uw lang verhaal goed begrijp, was uw lidmaatschap verlopen toen u de laatste keer binnen kwam.
Basic Fit is beveiligd met toegang draaihek waar je alleen met een geldige pas of QR code naar binnen kan.
Voor deze hekken staat een terminal waar u , uw zaken betreffende abonnementen kan wijzigen.
Als u wordt verzocht het pand te verlaten en men doet dit 3x (als ik het me nog goed herinner) bent u onterecht binnen en kan u worden aangehouden voor huisvrede breuk.
U had gewoon naar huis kunnen gaan en maandag contact op kunnen nemen met de klantenservice , maar uw koos er voor om de gast heer dame van Basic Fit onder druk te zetten.
Waarom zou ik naar huis moeten als Basic-Fit niet doet wat het beloofd. Mijn contract had door moeten lopen voor onbepaalde tijd. Dit is niet uitgevoerd door Basic-Fit. Ik heb geen idee wat sporten voor jou betekend, voor mij veel. Het is mijn uitlaatklep. De vraag die gesteld moet worden is, had die medewerker mij eruit mogen sturen! Nee. Daar gaat t mis. Jah ik sta daar dan met mn sportkleren in de sportschool! Jah tuurlijk ga ik dan sporten.
Gezond verstand

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door kuklos »

Onsgezondheid1 schreef:
27 jun 2023 22:08
Mijn contract had door moeten lopen voor onbepaalde tijd. Dit is niet uitgevoerd door Basic-Fit.
Daar kan die medewerker van de vestiging die in zijn scherm ziet staan dat jij geen toegang mag krijgen op dat moment precies helemaal niets aan doen.
Onsgezondheid1 schreef:
27 jun 2023 22:08
De vraag die gesteld moet worden is, had die medewerker mij eruit mogen sturen! Nee. Daar gaat t mis. Jah ik sta daar dan met mn sportkleren in de sportschool! Jah tuurlijk ga ik dan sporten.
Dus wat ga jij doen? Bij de verkeerde stampij lopen maken en herrie lopen schoppen.

Weet je welk beeld je hiermee van jezelf oproept? dat jij een tokkie bent die wel even losgaat als hij zijn zin niet krijgt. Want niemand zal jou *********** iets vertellen ja. Jij hebt gelijk en o wee als iemand jou tegen durft te spreken. jij, Jij, JIJ. dat is het enige dat telt.
Dat is het beeld dat jij hiermee neerzet van jezelf.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je zou toch eens meewerken en er zo voor zorgen dat je niet een verbod voor een paar jaar krijgt, dat kan natuurlijk niet. Stennis schoppen, dat zullen we. Rechten afdwingen, dat zullen we. Maar alleen de rechten, niet de plichten, want het feit dat we moeten luisteren naar de medewerkers, dat negeren we. Negeren, dat zullen we.

Assertief zijn helpt je vrijwel nooit. Je rechten en plichten kennen, een normaal gesprek kunnen voeren, je in kunnen leven in de situatie met een medewerker die op dat moment niets anders kan en rustig blijven, balen en maandag terug komen, dat helpt echter wel.

Uit alles lijkt het er gewoon op dat haantjesgedrag TS de das om heeft gedaan. Soms is haantjesgedrag prima, maar niet iedereen probeert verder dan een ander te urineren en dan heeft dat totaal geen nut. Erger zelfs, het heeft een negatief effect.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Onsgezondheid1 schreef: Op zaterdagochtend stond ik klaar om te gaan sporten. Bij de poort werd ik toegelaten, maar tot mijn frustratie werkte mijn QR-code niet. Eenmaal binnen volgde een gesprek van ruim 7 minuten bij de balie, zoals we die allemaal kennen van Basic-Fit. Ik was volledig gekleed in sportkleding. De Basic-Fit app werkte niet op mijn telefoon, maar er stond wel de melding "Jouw lidmaatschap is verlopen" met daaronder een knop "verleng jouw lidmaatschap". Ondertussen probeerde ik mijn lidmaatschap via mijn telefoon te verlengen. Op dat moment was er nog geen sprake van een ernstige situatie. Het viel me op dat de app niet deed wat het hoorde te doen, want zodra ik op die knop drukte, werd ik doorgestuurd naar de website van Basic-Fit om een nieuw abonnement af te sluiten. Dit was vreemd, in ieder geval.

Het stond nog steeds vast dat mijn abonnement automatisch verlengd had moeten worden voor onbepaalde tijd, zoals vermeld in de algemene voorwaarden (Artikel 3). Helaas is dit niet uitgevoerd door Basic-Fit. Ik stond daar in de sportschool, maar er werd totaal geen begrip getoond of verantwoordelijkheid genomen voor de fout die bij Basic-Fit lag en niet bij mij. De medewerker verzocht me contact op te nemen met de klantenservice, maar het was zaterdag en de klantenservice was niet bereikbaar. Daar stond ik dan, machteloos. Op het moment dat ik me omdraaide om te gaan sporten, werd mij gevraagd om de sportschool te verlaten. Op dat moment brak er iets in mij en ik verstijfde, omdat ik principieel geen gehoor kon geven aan dit verzoek. Ik stond in mijn recht. Mijn abonnement had door Basic-Fit verlengd moeten worden en dat is niet gebeurd.

Even later mengde een andere persoon, die toevallig in de buurt stond, zich in de situatie. Deze persoon was niet op de hoogte van wat er speelde en bemoeide zich ongevraagd met mij en de medewerker. In eerste instantie vroeg ik die persoon vriendelijk om zich er niet mee te bemoeien en gewoon te gaan sporten. Hij hoefde zich hier niet mee bezig te houden, zelfs als zijn intenties goed waren. Ik vroeg hem om zijn eigen zaken te regelen en te gaan sporten. Dit heb ik dus gezegd. Ook heb ik de baliemedewerker geadviseerd om de politie erbij te halen als hij mij eruit wilt krijgen.

3 weken later krijg ik een verbod op alle Basic-Fit verenigen in heel Nederland. Elke rechter zou dit buitenproportioneel vinden. Het maakt me niet uit dat de meningen hier verdeeld zijn. Ik weet dat ik mijn recht sta en dat die niet zomaar geschonden kunnen worden. De vraag die gesteld moet worden is nogmaals, had ik eruit gestuurd mogen worden ja of nee? En het antwoord is duidelijk NEE. TBC
De meningen zijn hier inderdaad verdeeld. U vind dat u gelijk hebt, de rest vind dat niet.
Er is geen rechter die u in het gelijk zal stellen.

tijdens quoten bleek dat tekst alweer verwijderd was.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door witte angora »

Onsgezondheid1 schreef:
27 jun 2023 07:21

Ik ben nieuw op dit forum en ik waardeer jullie ervaringen en advies enorm. Zijn er anderen die vergelijk bare ervaringen hebben gehad met Basic-Fit of soortgelijke situaties? Hoe zijn jullie omgegaan met valse beschuldigingen of onterechte beëindigingen van het lidmaatschap? Welke stappen hebben jullie ondernomen om dit op te lossen?

[...]

Ik hoop op een constructieve discussie waarin we elkaar kunnen helpen en informeren. Laten we samen onze ervaringen delen en elkaar ondersteunen in het streven naar rechtvaardigheid en een eerlijke behandeling als lid van Basic-Fit.
Eerst maar eens je hulpvraag, voor zover er sprake van is. Eerlijk gezegd weet ik niet wat je wil bereiken. Je hangt hele verhalen op over je vermeende rechten. Maar wie wil je nu overtuigen? Je hebt een probleem met Basic-fit. Niet met mensen hier, dus je moet Basic-Fit overtuigen. En als je het voor de rechter brengt zal je de rechter moeten overtuigen. Mensen hier kunnen je wat advies geven, mits je volledige openheid van zaken geeft. En dat ontbreekt, ondanks alle bla-bla, volgens mij ook voor een flink deel.

Onsgezondheid1 schreef:
27 jun 2023 20:06
Ik ben me bewust van mijn manier van communiceren en ik geloof dat het belangrijk is om assertief en standvastig te zijn wanneer mijn rechten als klant worden geschonden.
Sja, ik heb er in de familie ook een paar, en daarbuiten ken ik ze ook. Kennen het verschil niet tussen assertief en agressief, en zijn zo gefocust op hun gelijk ('standvastig'... :lol: :mrgreen: ) dat iedere constructieve benadering meteen met de grond gelijk wordt gemaakt. Het is volk dat ik zoveel mogelijk op afstand hou, want ieder gesprek is zinloos en leidt alleen maar tot frustratie.

Weet je, jij wil geen oplossing, jij wil enkel horen dat je gelijk hebt, om daarmee Basic_Fit nog eens om de oren te kunnen slaan. En zelfs als dat niet lukt, dan hoop je in ieder geval gesterkt te worden in je waandenkbeeld dat alles aan een ander ligt, en niks aan jou.

Het is al laat, anders zou ik zeggen: 'ga fietsen'.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Ik maak uit uw verhaal nergens op dat Basic Fit beweerd dat het uw contract beëindigd heeft omdat er niet betaald is. Wat ik wel lees is dat u eerder een kennisgeving is gestuurd waar u bent aangesproken op wangedrag. Hieruit begrijp ik dat u de toezegging tot het pand is ontzegd. Dat heeft u waarschijnlijk gemist en gaat doodleuk weer naar de sportschool naar binnen. U wordt verzocht het pand te verlaten en gaat weer een verhitte discussie aan ( ik druk het lichtelijk uit want ik krijg de indruk dat het erger was). Dat het nu weet gebeurt is voor Basic Fit de reden het contract helemaal te beëindigen.
Ik heb niet de indruk dat het om wanbetaling gaat, u wilt dat echter blijven geloven maar het gaat toch echt om uw gedrag.

Overigens komt vetgedrukte tekst of hoofdletters ook schreeuwerig over. Zult u wel niet zo bedoelen ga ik maar vanuit maar hieruit blijkt dat uw manier van communiceren bij anderen toch anders over komt dan u wellicht wilt of bedoelt.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Echt, de zelfingenomenheid en gebrek aan inzicht in eigen gedrag die uit iedere post van je spreekt maken dat ik volledig begrip heb voor de sportschool. Je komt over als een narcist met een compleet gebrek aan empathie en begrip voor een ander.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Karen_(slang)

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door kuklos »

Onsgezondheid1 schreef:
27 jun 2023 07:21
Op 25 juni 2023 ...............
Dat was zondag, het is nu dinsdag, twee dagen later. Als je op het moment zelf je misdraagt, vanwege emotie of teleurstelling of wat dan ook valt dat nog enigszins (met nadruk op het woord enigszins) te begrijpen. Maar twee dagen later als je tot rust zou moeten zijn gekomen is er nog niets in jouw reacties waaruit blijkt dat je je beseft dat jij ook een aandeel hebt gehad in het geheel en jouw gedrag in de verbanning een rol heeft gespeeld. Na twee dagen is er nog steeds nul zelfreflectie.
Er is enkel "ik eis toegelaten te worden" en niet "wat kan ik volgende keer anders doen" of "kan ik mijn excuus aanbieden voor mijn eigen gedrag en proberen een tweede kans te krijgen, ongeacht of zij ook fouten hebben gemaakt". Juist dat gebrek aan zelfreflectie baart zorgen en veroorzaakt dat je geen medestanders krijgt.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je sport toch niet af en toe bij BF in Den Haag toch? :mrgreen: https://regio15.nl/nieuws/steekpartijen ... -den-haag/

OperationeelExpert
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 feb 2020 20:58

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door OperationeelExpert »

Nevyn schreef:
27 jun 2023 21:31
OperationeelExpert schreef:
27 jun 2023 21:13
Je schermt wel heel vaak met de algemene voorwaarden. En dan met name uitgelegd in jouw voordeel. Echter in de huisregels staat ook:

“De aanwijzingen van het personeel van Basic-Fit dienen te worden gerespecteerd en opgevolgd; Basic-Fit is bevoegd om, indien zij daar redelijke gronden voor heeft, personen tijdelijk of blijvend de toegang te ontzeggen tot een of meer van haar clubs…..”

Wat maakt nou dat jij op dat moment van mening was dat dit niet op jou van toepassing was en ter plaatse die discussie aan wilde gaan?
Artikel 3
Artikel 3 van??

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
27 jun 2023 20:24
Jep, je had recht. Maar recht hebben en krijgen zijn twee verschillende zaken. Met doordrammen met een medewerker ter plaatse schiet je in eigen voet.
Weggaan en een brief sturen had TS vast meer voor TS gedaan.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door Nevyn »

OperationeelExpert schreef:
28 jun 2023 00:16
Nevyn schreef:
27 jun 2023 21:31
OperationeelExpert schreef:
27 jun 2023 21:13
Je schermt wel heel vaak met de algemene voorwaarden. En dan met name uitgelegd in jouw voordeel. Echter in de huisregels staat ook:

“De aanwijzingen van het personeel van Basic-Fit dienen te worden gerespecteerd en opgevolgd; Basic-Fit is bevoegd om, indien zij daar redelijke gronden voor heeft, personen tijdelijk of blijvend de toegang te ontzeggen tot een of meer van haar clubs…..”

Wat maakt nou dat jij op dat moment van mening was dat dit niet op jou van toepassing was en ter plaatse die discussie aan wilde gaan?
Artikel 3
Artikel 3 van??
Lees commentaar van TS

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onsgezondheid1 schreef:
27 jun 2023 22:08
Ik heb geen idee wat sporten voor jou betekend, voor mij veel. Het is mijn uitlaatklep.
Ja, die heb je zo te lezen ook heel hard nodig. Ontspan een beetje, en ga ff op een andere manier sporten, twee dagen later had je het zo kunnen regelen.
Onsgezondheid1 schreef:
27 jun 2023 22:08
De vraag die gesteld moet worden is, had die medewerker mij eruit mogen sturen! Nee. Daar gaat t mis.
Dat weet je niet, want je weet nog steeds niet (of je vertelt het niet) waarom je abonnement niet verleng was. Kan zijn dankzij een fout van BF, kan zijn omdat de verlenging niet betaald is, kan zijn omdat je dankzij je eerdere akkefietje ("de kwestie") al een kruisje achter je naam had.

Maar zelfs als het inderdaad een onterechte weigering was, dan nog geeft jou dat niet het recht om je te gedragen zoals je je hebt gedragen. En dát is het punt wat je structureel mist. En dát is waarom je evident geen blijkt geeft van enige mate van zelfreflectie.
alfatrion schreef:
28 jun 2023 01:16
Moneyman schreef:
27 jun 2023 20:24
Jep, je had recht. Maar recht hebben en krijgen zijn twee verschillende zaken. Met doordrammen met een medewerker ter plaatse schiet je in eigen voet.
Weggaan en een brief sturen had TS vast meer voor TS gedaan.
Exact. Of gewoon een belletje wanneer de servicedesk wel open was. 't Is allemaal niet zo spannend, tenzij je dat er alsnog van maakt.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door rwolters »

Even los van wat er precies is gebeurt: waarom zou een commercieel bedrijf een klant zonder aanleiding wegsturen?

Alkmaarder
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 jun 2023 13:54

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door Alkmaarder »

U hebt dus gewoon verbaal staan intimideren? Tegen een medewerk(st)er die ook niet precies weet hoe het zit? Klanten als u kan een bedrijf missen als kiespijn. Doei!

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door Methusalah »

Onsgezondheid1 schreef:
27 jun 2023 22:08
Nevyn schreef:
27 jun 2023 12:47
Als ik uw lang verhaal goed begrijp, was uw lidmaatschap verlopen toen u de laatste keer binnen kwam.
Basic Fit is beveiligd met toegang draaihek waar je alleen met een geldige pas of QR code naar binnen kan.
Voor deze hekken staat een terminal waar u , uw zaken betreffende abonnementen kan wijzigen.
Als u wordt verzocht het pand te verlaten en men doet dit 3x (als ik het me nog goed herinner) bent u onterecht binnen en kan u worden aangehouden voor huisvrede breuk.
U had gewoon naar huis kunnen gaan en maandag contact op kunnen nemen met de klantenservice , maar uw koos er voor om de gast heer dame van Basic Fit onder druk te zetten.
Waarom zou ik naar huis moeten als Basic-Fit niet doet wat het beloofd. Mijn contract had door moeten lopen voor onbepaalde tijd. Dit is niet uitgevoerd door Basic-Fit. Ik heb geen idee wat sporten voor jou betekend, voor mij veel. Het is mijn uitlaatklep. De vraag die gesteld moet worden is, had die medewerker mij eruit mogen sturen! Nee. Daar gaat t mis. Jah ik sta daar dan met mn sportkleren in de sportschool! Jah tuurlijk ga ik dan sporten.

Omdat je je blijkbaar als een hork hebt gedragen waardoor je in eerste instantie al de deur werd gewezen maar daar wil je hier niets over kwijt. Zoals jij communiceert denk ik dat BF geen onredelijk verzoek aan je heeft gedaan. Je komt op mij over als iemand met een moeilijke persoonlijkheid.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door kuklos »

Methusalah schreef:
28 jun 2023 12:12
Omdat je je blijkbaar als een hork hebt gedragen waardoor je in eerste instantie al de deur werd gewezen maar daar wil je hier niets over kwijt.
TS had een nieuw topic geopend, met daarbij het verhaal over de vorige keer. Dat topic is verwijderd. In plaats van dat het is samengevoegd met dit topic. Helaas.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door juliomariner »

Eigenlijk jammer dat BF de politie niet heeft ingeschakeld. Een nachtje logeren in hotel de houten lepel had TS misschien wel tot inzicht doen komen.

Laila_57
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2023 21:58

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door Laila_57 »

Het is inderdaad een moeilijke situatie. Soms kan het gebeuren dat je abonnement door een fout met mastercard. Dan kun je meestal ook niet binnen in basic Fit. Het zou dan een fout moeten geven bij jouw barcode. Als je daar met je barcode binnen mocht dan lijkt me het wel in orde. Best wel raar dat het zo gelopen is. Ik heb al meegemaakt dat ik mijn abonnement was vergeten te verlengen.Maar dan kan ik ook niet binnen eigenlijk.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als u het topic helemaal had doorgelezen had u kunnen weten dat TS om een heel andere reden de toegang is geweigerd

Plaats reactie