LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trainmore Utrecht: Niet mogelijk om lidmaatschap te bevrieze

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Robertv81
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2012 14:41

Trainmore Utrecht: Niet mogelijk om lidmaatschap te bevrieze

Ongelezen bericht door Robertv81 »

Een twee maanden geleden heb ik via Groupon een abonnement op de sportschool Trainmore Utrecht genomen voor een half jaar. Over twee weken vertrek ik voor drie maanden naar het buitenland. Van een vriendin had ik gehoord dat het mogelijk is om op vertoon van je ticket, je je lidmaatschap kunt bevriezen. Na hier nogmaals navraag over te hebben gedaan bij het personeel op de vestiging, bevestigden zij dit en gaven mij een emailadres waar ik het verzoek naartoe kon sturen. Dit heb ik gedaan, en enige tijd later kreeg ik een email terug waarin mij werd verteld dat het niet mogelijk is om een 'Groupon-abonnement' te bevriezen. In de voorwaarden van de 'reguliere' abonnementen van Trainmore staat niets vermeld over het bevriezen van abonnementen en ook de voorwaarden van de Groupon actie bevatten geen enkele passage over de uitzonderingen of beperkingen van dit abonnement.

Helaas is de desbetreffende helpdeskmedewerker alleen in staat om te antwoorden met de bekende kras-in-de-plaat techniek (begint elke correspondentie met 'Het is helaas niet mogelijk om uw Groupon Lidmaatschap te bevriezen.') of geeft alleen vage argumenten ('Het is in onze algemene voorwaarden niet beschreven omdat dit nooit ter sprake komt.').

Als ik mijn lidmaatschap niet kan bevriezen dan gooi ik de helft van mijn lidmaatschap weg en is het voordeel wat ik met deze Groupon actie heb behaald totaal verspild.

Mijn vraag is, staat Trainmore in zijn recht om mij hier te weigeren mijn lidmaatschap te bevriezen, ondanks dit niet bij de uitzonderingen of beperkingen in de voorwaarden staat opgenomen?

Wonderwall
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 apr 2013 00:06
Locatie: Gronau

Re: Trainmore Utrecht: Niet mogelijk om lidmaatschap te bevrieze

Ongelezen bericht door Wonderwall »

Robertv81 schreef: Mijn vraag is, staat Trainmore in zijn recht om mij hier te weigeren mijn lidmaatschap te bevriezen, ondanks dit niet bij de uitzonderingen of beperkingen in de voorwaarden staat opgenomen?
Ja. Er staat nergens in die voorwaarden dat jij je lidmaatschap mag bevriezen bij langdurig verblijf in het buitenland.

Robertv81
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2012 14:41

Re: Trainmore Utrecht: Niet mogelijk om lidmaatschap te bevrieze

Ongelezen bericht door Robertv81 »

Wonderwall schreef:
Robertv81 schreef: Mijn vraag is, staat Trainmore in zijn recht om mij hier te weigeren mijn lidmaatschap te bevriezen, ondanks dit niet bij de uitzonderingen of beperkingen in de voorwaarden staat opgenomen?
Ja. Er staat nergens in die voorwaarden dat jij je lidmaatschap mag bevriezen bij langdurig verblijf in het buitenland.
Maar bij andere abonnementen kan dit wel, en dit is ook niet opgenomen in de voorwaarden.

Wonderwall
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 apr 2013 00:06
Locatie: Gronau

Re: Trainmore Utrecht: Niet mogelijk om lidmaatschap te bevrieze

Ongelezen bericht door Wonderwall »

Dat kan. Het is geen recht, maar een coulance van hun kant. Zij mogen zelf bepalen hoe ze hier mee omgaan.

Gesloten