LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Jolijn »

@ Hondje3.
De datum 01-06-2012 is wellicht een vergissing, misschien bedoelt de sportschool 2011.
Er staat verder niks vermeld over betalingen e.d. dus je zou er ook nog van uit kunnen gaan, dat je nooit meer iets van ze verneemt. En middels hun mailtje akkoord gaan met wat jij geschreven hebt; zich realiserend dat ze nu niet bepaald netjes hebben gehandeld.

Als ze wel binnen 14 dagen zouden hebben gereageerd en dan negatief uiteraard, wat zou dan je volgende actie zijn geweest?
Hiermee bedoel ik dat ik die termijnstelling niet goed begrijp.
Jouw opzegging (ontbinding) en storneringen zijn een feit, ongeacht of de sportschool binnen 14 dagen reageert.

Zijlmans
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:43

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Zijlmans »

De termijn stelling van 14 dagen dat is gewoon netjes zoals ze dat deed. Het is namelijk wettelijk geregeld dat ze binnen 14 dagen MOETEN reageren.
Ik gebruik de 14 dagen regeling ook altijd in mijn correspondentie en dat werkt altijd goed. en anders zijn ze te laat.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Jolijn »

Oh, oké.

Zijlmans
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:43

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Zijlmans »

Dussssssssssss...!!!!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Jolijn »

Zijlmans schreef:De termijn stelling van 14 dagen dat is gewoon netjes zoals ze dat deed. Het is namelijk wettelijk geregeld dat ze binnen 14 dagen MOETEN reageren.
Ik gebruik de 14 dagen regeling ook altijd in mijn correspondentie en dat werkt altijd goed. en anders zijn ze te laat.
Dus als je bijv. een incassobureau meedeelt dat de vordering vlgs jou onterecht is en zo niet dat je dan een specificatie, bewijzen ed. wilt zien binnen 14 dagen en het incassobureau reageert niet, dan hebben ze niks meer te eisen? Dan vervalt de al dan niet terechte vordering?

Hondjes3
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2011 18:39

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Hondjes3 »

Zou goed kunnen ja. Ik neem morgen contact op met de rechtsbijstandsverzekering. Hopelijk krijg ik zinvol advies!

bouncer1980
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2011 17:50

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door bouncer1980 »

ik heb ook problemen met basic fit. Op 6-7-2010 heb ik een abonnement afgesloten. Begin mei 2011 heb ik een opzegformulier opgestuurd naar hun adres in Hoofddorp. Vervolgens kreeg ik niets te horen, en toen ik begin juni na ging vragen bleek dat mijn abonnement doorliep en ik pas in augustus 2012 zou kunnen opzeggen.

Ik heb vorige week een brief gestuurd waarin ik nogmaals opzeg en hun voor een verklaring vraag voor het feit dat er niets met mijn opzegging van mei is gebeurd. Ik heb deze klacht tevens per mail verstuurd naar [email protected], maar ook hier nog niets van vernomen?

Ik ben dus wel op tijd geweest met opzeggen (2 maanden voor 6-7-2011) echter heb niets gehoord en nu loopt mijn abonnement dus nog steeds door tot 2012. Hoe kan ik hier alsnog vanaf komen?

Zijlmans
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:43

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Zijlmans »

je brieven goed bewaren evenzo de mail. zodra ze afschrijven na die tijd, storneren en dan krijg je vanzelf bericht. en stuur je die kopieën van de mail en brief retour en kijken wat ze dan zeggen. moeten ze maar reageren he..
vooral niet betalen Had je de brief wel aangetekend verstuurd, dat was wel beter geweest namelijk

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door wolk4life »

Hier precies hetzelfde verhaal.
ik en mijn vriend allebei een abbonnement bij basic fit.
Ook aangetekend opgezegd tegelijk.
Ik krijg wel een bevestiging terug gestuurd en mijn vriend niet. Ook met rare datums erin. ze hanteren idd die 2 maanden opzegtermijn maar op de brief loopt mijn abbonnement gewoon door tot september 2012. Aangezien ik niet van plan was om 60cent per minuut te gaan betalen ik ook een email gestuurd wat de bedoeling allemaal was en waarom ik mijn bevestiging wel gekregen heb en mijn vriend niet. 3 dagen later kreeg ik me antwoord met de mededeling dat hun opzeggingen pas vanaf januari gaan gelden. en een paar zinnen eronder staat er weer dat ze 2 maanden opzegtermijn hanteren. En spontaan kreeg ik ook de opzeg bevestiging per mail van mijn vriend. Ik wist al van te voren dat t een gedoe zou worden om van basic fit af te komen omdat ik al heel wat klachten over hun gelezen heb. Ik laat ze nog 2x afschrijven en vanaf dan zal ik hun blokkeren en zal ik de verdere gevolgen met een lach tegemoet zien.
Wat ik trouwens ook heel vreemd vind is dat jij op je brief je lidmaatschap nummer en alles in moet vullen maar jij dat nooit meer ergens op de brief terug ziet om welk lidmaatschap nummer het gaat.
voor mij in ieder geval nooit meer basic fit. ik pak me eigen fiets wel om te sporten.

fastG
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2011 10:04

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door fastG »

Het wetsvoorstel (waar Hunt het over heeft op 31 maart 2010) is aangenomen, en gepuliceerd in de staatscourant op 30 november 2010. Zie http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/ ... el_van_damHeeft iemand deze wet al toegepast om een jaar verlenging aan te vechten ?
Verlengingen mogen door deze wet per 1 jan 2012 (1e dag na 13e kalendermaand na publicatie van de wet) maar per maand meer plaatsvinden !

Mike43
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 aug 2011 11:56

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Mike43 »

De jurisprudentie verwoordt in uitspraak LJN:BV1276 van 12 januari 2012 heeft terugwerkende kracht. Dit betekent dat mensen die nu nog betalen aan Basic-Fit na een opzegging en stoppen met sporten in 2011 alle afschrijvingen van 1 maand na die opzegging terug kunnen krijgen. Vanaf die datum was er nl. volgens het geldende recht geen overeenkomst meer. Zie: http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BV1276 "De wet van Dam vormt immers codificatie van de reeds bestaande maatschappelijke visie over hoe redelijkerwijze bij verlengde contracten dient te worden geoordeeld over opzeggingsmogelijkheden."

Gesloten