LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bezwaar tegen OV schuld indienen?

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
hvwieren
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2010 11:11

bezwaar tegen OV schuld indienen?

Ongelezen bericht door hvwieren »

Beste lezer,

Onlangs heb ik van de IB groep een OV schuld ontvangen van 136 euro voor het onterecht reizen met mijn OV. Ik ben van mening dat dit onterecht is, en wil een bezwaar in gaan dienen. Mijn vraag is of dit zin heeft.
Ik heb geprobeerd mijn situatie hieronder te omschrijven, hopelijk is het duidelijk.
Graag advies wat nu te doen, qua bezwaar indienen (wel of niet) maar ook of ik de schuld wel of niet direct moet betalen.

Mijn situatie is als volgt:
In 2004 ben ik begonnen met mijn HBO opleiding. afgelopen schooljaar hoopte ik mijn studie af te ronden, en daarvan uitgaande had ik mij niet ingeschreven voor het studiejaar 2010-2011. Ook heb ik bij de IB groep mijn studiefinanciering en OV stopgezet per eind augustus (OV zou vanaf 28 aug niet meer geldig zijn).
Ik had echter mijn OV reisproduct nog niet van mijn OV chipkaart afgehaald, dit wilde ik halverwege augustus doen.
Nu heb ik enkele zaken niet voldoende afgesloten binnen mijn opleiding afgelopen half jaar, en heb ik nog tot januari 2011 nodig om mijn studie te voltooien.
Geen probleem, opnieuw ingeschreven bij de opleiding voor dit studiejaar en aan de IB groep mijn nieuwe afstudeerdatum doorgegeven. ook opnieuw recht op OV aangevraagd.
Nu had ik mijn reisproduct nog niet van mijn OV verwijderd, en omdat ik gewoon verder studeer, heb ik dit ook nooit gedaan, in de veronderstelling dat dit niet meer nodig is.
Nu ontving ik een boete voor het onterecht hebben van OV eind augustus, bedrag 136,-

Is dit terecht of kan ik hiertegen bezwaar maken?
moet ik mijn reisproduct nu toch nog verwijderen en staat er een nieuw reisproduct klaar?

hvwieren
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2010 11:11

Re: bezwaar tegen OV schuld indienen?

Ongelezen bericht door hvwieren »

Goed, net een half uur met de IB groep aan de telefoon gehangen.
Daaruit blijkt dat ik zelf een fout heb gemaakt. Bij het opzeggen van mijn recht op studiefinanciering heb ik 1 augustus ingevoerd, omdat ik er van uit ging dat 1 september te laat was. Mijn recht op OV heb ik pas op 19 augustus stopgezet, dit is meer dan 5 dagen na het verlopen van mijn recht op studiefinanciering, vandaar de boete.
Les is dus, beter opletten bij het invullen van dit soort gegevens.

Gesloten