LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DUO deurwaarder, heb dringend advies nodig

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: DUO deurwaarder, heb dringend advies nodig

Ongelezen bericht door puma73 »

16again schreef:
puma73 schreef:
16again schreef:Deurwaarder komt naast de rekening ook voor alle bijkomende kosten en rente.
Echter, zonder correcte aanmaning zijn die extra kosten en rente niet terecht.
Verklaar je nader, TS is in verzuim.
Behoort TS niet allereerst een aanmaning te krijgen waarin een betalingstermijn van 14 dagen gegeven wordt om alsnog de rekening te voldoen?
Die zal TS ongetwijfeld hebben gehad in zijn DUO inbox waar hij niet in kan komen. TS had gewoon zijn zaakjes niet op orde.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: DUO deurwaarder, heb dringend advies nodig

Ongelezen bericht door 16again »

puma73 schreef:Die zal TS ongetwijfeld hebben gehad in zijn DUO inbox waar hij niet in kan komen. TS had gewoon zijn zaakjes niet op orde.
TS geeft aan te hebben aangegeven berichten per brief te willen ontvangen. Als DUO alleen blijft mailen, wie heeft dan zijn zaakjes niet op orde?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: DUO deurwaarder, heb dringend advies nodig

Ongelezen bericht door puma73 »

16again schreef:
puma73 schreef:Die zal TS ongetwijfeld hebben gehad in zijn DUO inbox waar hij niet in kan komen. TS had gewoon zijn zaakjes niet op orde.
TS geeft aan te hebben aangegeven berichten per brief te willen ontvangen. Als DUO alleen blijft mailen, wie heeft dan zijn zaakjes niet op orde?
TS, die heeft zijn zaakjes niet op orde, die controleert niet eens zijn bankafschriften. Je kunt wel met een dikke vinger naar DUO wijzen, TS is en blijft verantwoordelijk.

Mucha

Re: DUO deurwaarder, heb dringend advies nodig

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

bloemmeke
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 mei 2013 11:33

Re: DUO deurwaarder, heb dringend advies nodig

Ongelezen bericht door bloemmeke »

Het gaat er niet om of het geld betaald moet worden, maar of dat kan in termijnen omdat DUO zo de fout in is gegaan. En natuurlijk moeten de extra kosten afgeboekt worden, maar dat snapt ieder zinnig mensch.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: DUO deurwaarder, heb dringend advies nodig

Ongelezen bericht door puma73 »

bloemmeke schreef:Het gaat er niet om of het geld betaald moet worden, maar of dat kan in termijnen omdat DUO zo de fout in is gegaan. En natuurlijk moeten de extra kosten afgeboekt worden, maar dat snapt ieder zinnig mensch.
Vertel mij WAAR is duo in de fout gegaan. Elke wanbetaler wijst altijd naar een ander voor de financiële problemen die door hen zelf veroorzaakt worden.

bloemmeke
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 mei 2013 11:33

Re: DUO deurwaarder, heb dringend advies nodig

Ongelezen bericht door bloemmeke »

Puma, lees toch eens de eerdere berichten in deze topic
bloemmeke schreef:Sorry meneer bprosman, maar u ziet het helemaal fout.

U legt de verantwoordelijkheid neer bij TS, maar duo heeft ook een verantwoordelijkheid namelijk fatsoenlijk aangeven als er iets mis gaat. En als dan de zoon van TS deze niet betaalt dan is die in gebreke.

En fatsoenlijk aangeven is niet een bericht plaatsen op een eigen site, maar een brief per post, zeker als dat ook zo expliciet is aangegeven. Nogmaals, bekijk eens de uitzending van Kassa. Duo heeft bij heel veel mensen lak gehad dat zij expliciet hadden aangegeven dat zij per normale post rekeningen willen hebben en vervolgens deurwaarders gestuurd (die blijkbaar wel een normale brief kunnen opstellen)

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: DUO deurwaarder, heb dringend advies nodig

Ongelezen bericht door 16again »

puma73 schreef:Vertel mij WAAR is duo in de fout gegaan. Elke wanbetaler wijst altijd naar een ander voor de financiële problemen die door hen zelf veroorzaakt worden.
Waar? Ben je deze uitzending vergeten?

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... n/speel/1/

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DUO deurwaarder, heb dringend advies nodig

Ongelezen bericht door Moneyman »

puma73 schreef:
bloemmeke schreef:Het gaat er niet om of het geld betaald moet worden, maar of dat kan in termijnen omdat DUO zo de fout in is gegaan. En natuurlijk moeten de extra kosten afgeboekt worden, maar dat snapt ieder zinnig mensch.
Vertel mij WAAR is duo in de fout gegaan. Elke wanbetaler wijst altijd naar een ander voor de financiële problemen die door hen zelf veroorzaakt worden.
DUO heeft zelf de deurwaarderskosten aan de deurwaarder betaald omdat zij fouten hebben gemaakt. Dat er veel wanbetalers zijn bij DUO wil niet zeggen dat de schuldeiser maar wat aan mag rommelen. Dit heeft DUO (ons dus...) een bak geld gekost.

bors
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2015 01:22

Re: DUO deurwaarder, heb dringend advies nodig

Ongelezen bericht door bors »

Duo is erg snel met het inschakelen van deurwaarders. Zowel mij als mijn vrouw is het overkomen dat we geen enkele aanmaning vooraf hebben gekregen. Zelfs een (van de drie) deurwaarder was daar verrast over. Het doet mij vermoeden dat is iets niet in de haak is daar.

bors
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2015 01:22

Re: DUO deurwaarder, heb dringend advies nodig

Ongelezen bericht door bors »

Ik denk dat DUO er de voorkeur aan geeft om hun rekeningen via de deurwaarder te innen. Misschien omdat zij in de riante positie zijn, misschien omdat zij daar studiegenoten hebben. Feit is dat zij erg snel de deurwaarder te voorschijn toveren. Zodra het wettelijk kan, hoppa, deurwaardersfooi op je rekening. Ik heb het meerdere malen gezien.

bors
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2015 01:22

Re: DUO deurwaarder, heb dringend advies nodig

Ongelezen bericht door bors »

bloemmeke schreef:Zucht
Het is niet gebruikelijk om zonder enige andere aankondiging direct een deurwaarder te sturen (mug en het kanon weet je wel). De extra kosten die dat met zich meebrengt kun je aanvechten en je wint altijd. En nogmaals dat hoeft niet eens want zelfs DUO gaat hier zelf coulant mee om omdat ze zelf erkennen hierin niet goed gehandeld te worden.

pffff

Dat klopt niet. Ik heb zelf zonder enige aankondiging de rekening via een deurwaarder gekregen. Dit gebeurt nu, enkele jaren later, ook bij een kennis van mij. Het is dus wel degelijk gebruikelijk. Duo doet heel graag zaken met deurwaarders.

Gesloten