LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hulp bij contact DUO

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
FlyingFiddler
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2017 21:28

Hulp bij contact DUO

Ongelezen bericht door FlyingFiddler »

Dag Allen,

Hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik ben te einde raad hoe ik met DUO om moet gaan.

Ik heb in Nederland gestudeerd en studiefinanciering ontvangen een kleine 2 jaar geleden ben ik naar Schotland verhuisd voor werk. Bij DUO heb ik aangegeven dat ik verhuisd ben, maar in eerste instantie bleven zij mijn post naar mijn oude adres sturen. Paar keer gebeld en werd mij verzekerd dat mijn adres wel correct in hun systeem staat. Het leek een tijdje goed te gaan, maar ze sturen nog steeds af en toe post naar mijn oude Nederlands adres.

Post dat ik wel in Schotland ontvang komt zo'n 5-6 weken naar dagtekening bij mij aan, dit is nogal vervelend aangezien zij met een aantal zaken een termijn aangeven waar binnen ik moet reageren, maar dat ik de brief pas ontvang als de termijn verlopen is. Onderzoek bij de Britse post bezorgings bedrijf geeft aan dat zij hooguit 3 dagen erover hebben gedaan om de brief na ontvangst bij mij hebben bezorgd.

Nu moet ik dus terugbetalen alleen de brief waarin ik aan moest geven hoeveel ik verdien heb ik dus veel te laat gekregen. Gevolg ik moet maximaal terug gaan betalen, een bedrag dat ongeveer 40% van mijn loon bedraagt, iets wat ik niet kan.