LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwijtschelden lening

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
Lienthju
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2015 17:25

Kwijtschelden lening

Ongelezen bericht door Lienthju »

Ik vroeg mij het volgende af over kwijtschelden van een lening van DUO. Op 31-12-2008 heb ik voor het laatst studiefinanciering ontvangen. Dit ontving voor een MBO 4 opleiding, ik heb geen diploma behaald. Ik kreeg een basisbeurs + aanvullende en een maximale lening. Ik val nog onder de regeling van voor 2012.

Als je geen diploma haalt binnen 10 jaar kan je kwijtschelding krijgen. Echter zegt DUO tegen mij dat mijn prestatiebeurs al kwijtgescholden is en dat een lening nooit wordt kwijtgescholden. Ik vraag mijzelf af of dit inderdaad.

Mijn vraag is nu of het mogelijk is om (gedeeltelijk) kwijtschelding te krijgen voor mijn lening van DUO.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Kwijtschelden lening

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Antwoord is nee.

stofzuigertje

Re: Kwijtschelden lening

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U kreeg 3 producten;

Een basis beurs, die mag je houden.

Ten tweede een aanvullende beurs, ook die word kwijtgescholden.

Ten derde een lening, en die blijft gewoon staan en moet terug betaald worden.

3x Duo maar niet 3x zelfde.

Ik doe hier geen uitspraak over maar weet dat in de nieuwste regeling er alleen kwijt word gescholden als je meer dan 30 jaren lang op bijstand bleef zitten na je studie.....
Elke keer aanpassingen en bijzondere regels dus of je kwijtschelding voor de lening kunt krijgen is mede van je huidige inkomen afhankelijk en de toenmalige regels.

Gesloten