LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet behalen van studie

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
yavix
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2015 05:24

Niet behalen van studie

Ongelezen bericht door yavix »

Hallo,

Mijn naam is Kees en ben op dit moment bezig met een mbo-verpleegkundige niveau 4 opleiding. Ik zit in mijn laatste jaar maar ben bang dat ik het niet ga redden. Ik krijg een basisbeurs, aanvullende beurs en een ov.
Nu is mijn vraag als ik deze opleiding niet red en een stapje terugga door een mbo-niveau 3 opleiding te beginnen en af te ronden of ik dan nog die 4 jaar van de mbo-niveau 4 opleiding moet terugbetalen of dat dit dan valt binnen die 10 jaar die je normaal hebt om een diploma te behalen?

Alvast bedankt.

Mucha

Re: Niet behalen van studie

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

stofzuigertje

Re: Niet behalen van studie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Duo moet antwoorden.

Als je te lang studeerde of verder gaat na slagen ga je meestal naar nieuwe leen regels maar DUO kan alleen jou situatie beoordelen en nu mailen want dan krijg je bij duidelijk gestelde vraag meestal een beter antwoord dan via even snel bellen.

Ze zoeken dan jou situatie uit en krijg je een antwoord + bewijs.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Niet behalen van studie

Ongelezen bericht door tijger1 »

U hoeft toch helemaal geen MBO 3 opleiding te beginnen? U hebt er al drie van de vier gehad.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Niet behalen van studie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stofzuigertje schreef:Als je te lang studeerde of verder gaat na slagen ga je meestal naar nieuwe leen regels
Niet waar. Als je onder de oude regels valt gelden de oude en niet de nieuwe regels.

Gesloten