LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Studiefinanciering nieuw bedrag

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
Ossie030
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2013 12:00

Studiefinanciering nieuw bedrag

Ongelezen bericht door Ossie030 »

Ik krijg al sinds aug. 2012 iets van €250 voor studiefinanciering uitwonend, nu per aug 2013 krijg ik opeens 390€ , leuk natuurlijk.

Maar is het niet zo dat je dat per januari moet krijgen dan?
Weet iemand hoe ik dit kan aanpakken?

Bedankt

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Studiefinanciering nieuw bedrag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Misschien even contact met ze opnemen waarom dat zo is ?
Kan een fout zijn ofzo, geen idee.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Studiefinanciering nieuw bedrag

Ongelezen bericht door eleven »

Ossie030 schreef:Ik krijg al sinds aug. 2012 iets van €250 voor studiefinanciering uitwonend, nu per aug 2013 krijg ik opeens 390€ , leuk natuurlijk.

Maar is het niet zo dat je dat per januari moet krijgen dan?
Weet iemand hoe ik dit kan aanpakken?

Bedankt
Bedragen zijn afhankelijk wat je voor studie doet.

Maar eenvoudig hier na te lezen.

http://www.duo.nl/particulieren/default.asp

Dextertje
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 okt 2013 12:17

Re: Studiefinanciering nieuw bedrag

Ongelezen bericht door Dextertje »

Dat er een ander bedrag is in augustus of september is vaak wel logisch omdat er dan een nieuw studiejaar begint.

De hoogte van je studiefinanciering hangt van een hoop zaken af. Als je HBO/WO doet kan het te maken hebben met je aanvullende beurs. Hiervoor berekend DUO een bedrag wat je ouders zouden kunnen bij dragen op basis van hun inkomen (Deze bijdrage is niet verplicht). Dit bedrag wordt verdeeld over de kinderen en gaat van de aanvullende beurs af. M.a.w. als er meer kinderen zijn die studeren met studiefinanciering wordt dit bedrag over meer kinderen verdeeld en gaat er per kind dus minder ouderbijdrage van de aanvullende beurs af. Dus als jij broertjes of zusjes hebt die beginnen of stoppen met een studie en ook een aanvullende beurs hebben kan de hoogte van je studiefinanciering hierdoor fluctueren.

Bovenstaande geldt ook voor MBO maar hier kan het ook liggen aan het feit dat je dit jaar voor het eerst lesgeld moet betalen. Als je een aanvullende beurs krijgt (maximaal) en je moet lesgeld betalen krijg je per maand een gedeelte extra aanvullende beurs om het lesgeld van te kunnen betalen.

Als je wil weten waarom het bedrag hoger is kan je het beste bellen met de klantenservice of mailen naar [email protected]. Een definitief antwoord zal je hier niet kunnen krijgen omdat het van teveel factoren afhangt.

Gesloten