LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HBO wel of geen termijn van 10 jaar !?

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
SpirosM
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2014 05:46

HBO wel of geen termijn van 10 jaar !?

Ongelezen bericht door SpirosM »

Hi,

Ik heb het volgende probleem....

Ik heb een MBO niveau 4 studie afgerond en ben erna 4,5 jaar geleden begonnen aan mijn HBO, deze heb ik nog niet afgerond. Ik word volgend jaar FEB 28 en denk dat ik tegen die tijd bijna klaar ben (ja ik doe er iets langer over wss 5,5 a 6 jaar) maar als ik op mijn 18de voor mijn MBO voor het eerst studiefinanciering kreeg betekent dit dan dat als ik mijn hbo niet voor mijn 28ste af rond ik alles moet gaan terug betalen, of heeft die MBO periode (die ik af heb gerond > diploma MBO n4 behaald) er niks mee te maken en begint die 10 jaar vanaf mijn eerste HBO jaar?

Kan iemand mij hiermee helpen?

Spiros

aerox
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 mei 2011 11:44

Re: HBO wel of geen termijn van 10 jaar !?

Ongelezen bericht door aerox »

De 10 jaar gaan in vanaf het eerste moment dat je studiefinanciering heb gekregen. Die periode kan alleen onderbroken worden als je bijvoorbeeld ziek bent geweest of een andere goede reden hebt en je dit met je decaan heb besproken. Ik heb hetzelfde gehad, 2000 begonnen en 2 jaar gestudeerd maar gestopt daarna 3 jaar gewerkt en weer begonnen met studeren maar dat duurde 5 jaar. Dus eigenlijk maar 7 jaar gestudeerd maar zat wel over de 10 jaar studieperiode heen en dan moet je alles betalen.

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: HBO wel of geen termijn van 10 jaar !?

Ongelezen bericht door SaritaX »

Volgens mij telt MBO niet mee. Misschien moet je duo even bellen maar dit staat op de duo website:

Vraag

Ik wil overstappen van mbo naar hbo of universiteit. Heb ik nog recht op studiefinanciering?

Antwoord

Als je later in je studiecarriere studiefinanciering voor het hoger onderwijs (hbo of universiteit) aanvraagt, telt eerder ontvangen studiefinanciering voor het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) hierbij niet mee. Je begint dan dus met een 'schone lei'.

Gesloten