LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete Collegegeld terwijl ik niet meer op school zit

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
Marenda
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2009 14:13

Boete Collegegeld terwijl ik niet meer op school zit

Ongelezen bericht door Marenda »

Afgelopen zomer ben ik gestopt met mijn opleiding, dit was nog voor de start van het volgende jaar.
Bij de school ben ik uitgeschreven en de ibgroep weet ook al dat ik van school af ben. Het enige is dat mijn collegegeld opeens weer van mijn rekening afgeschreven werd.
Ik dus bellen naar ibg, werd tegen mij gezegd dat ik het moest storneren. Dit heb ik dus gedaan en krijg ik opeens een brief van de ibg dat een deurwaarder mijn collegegeld komt innen bij mij thuis!

Heeft iemand dit ook meegemaakt, of heeft er iemand tips wat ik moet doen??? Ik heb namelijk niet zomaar 1000euro voor ze thuis liggen. En ik vraag me af of ik het uberhaupt wel moet betalen!

Majoess
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2009 12:07

Re: Boete Collegegeld terwijl ik niet meer op school zit

Ongelezen bericht door Majoess »

Ik ben afgelopen januari gestopt met school, omdat het theorie niet haalbaar was voor mij. Dus ik stond voor een keuze of het 1e jaar overdoen of stoppen met de opleiding. Dus ik heb voor het laatste gekozen omdat je ook in je achterhoofd zit met je studieschuld. Maar ik ga dus van januari niet meer naar school maar er gaat nog steeds lesgeld elke maand van me rekening van. Je hebt alleen recht op teruggave van het lesgeld als (ouders gescheiden, familielid overleden of ernstig of van je partner). Terwijl dit helemaal niet met school te maken heeft. Dus het maakt voor echt geen bal uit of je wel of niet naar school gaat, maar ze willen gewoon de totale van 900 euro hebben als het niet meer is. De hele Ib- groep vindt ik maar krom met die wetgeving..


Ik hoop dat er meer ex of studenten zijn met dit probleem.

Gesloten