LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3545 - ongevraagde en ongewenste sms-jes

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MononoM

3545 - ongevraagde en ongewenste sms-jes

Ongelezen bericht door MononoM »

ik krijg sinds kort sms-jes van 3545 (oa Astro en Mop). In het berichtje staat ook hoe ik mij af moet melden, maar dat schijnt niet te werken, ik heb me hiervoor nooit aangemeld, maar toch verschijnen deze sms-jes op mijn telefoon en rekening. Iemand enig idee wat ik hiertegen kan doen? Het liefst zou ik alle betaalde sms-jes willen blokken, ik ben abonnee bij Orange.

-Menno

!!!!

Re: 3545 - ongevraagde en ongewenste sms-jes

Ongelezen bericht door !!!! »

3545 is een nummer van Golden Bytes.
Ik zou ze even mailen en zij kunnen dan precies nagaan wanneer je je hebt aangemeld en ook kunnen ze je dan afmelden.
Je kan mailen naar [email protected].

Succes ermee.

coolcom

Re: 3545 - ongevraagde en ongewenste sms-jes

Ongelezen bericht door coolcom »

Menno,

Kijk een op sms.goedbegin.com bij afmeldlijsten daar kan je op code 3545 zoeken en ook gelijk zien hoe je je afmeldt.

Veel succes!!

Jackie

Re: 3545 - ongevraagde en ongewenste sms-jes

Ongelezen bericht door Jackie »

Je kan ze ook gewoon zelf een mailtje sturen..

Heb ik ook gedaan en er werd keurig binnen een paar uur gereageerd. Bleek dat ik me toch ooit had aangemeld voor een mopdienst...

Hun adres is [email protected]
Ze hebben ook een site met alle afmeldcodes: www.sms3545.nl

Zo zouden meer bedrijven het moeten doen!

Jacqueline

ulekai
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2004 21:55

Re: 3545 - ongevraagde en ongewenste sms-jes

Ongelezen bericht door ulekai »

Ik heb ook wel eens smsjes onvangen van deze aanbieder, en ik weet 100% zeker dat mij er niet voor heb aangemeld aangezien ik net een nieuw nummer heb en nog geen smsje had verstuurd.
dus ze zullen wel met een nummer generator werken ofzo.

!!!!

Re: 3545 - ongevraagde en ongewenste sms-jes

Ongelezen bericht door !!!! »

Wanneer je net een nieuw nummer hebt en dan smsjes toegestuurd krijgt kan het zijn dat de vorige gebruiker van het nummer dat je toegewezen hebt gekregen zich ooit heeft aangemeld voor een abonnementsdienst en zich daar nooit voor heeft afgemeld.
De sms-aanbieder krijgt niet altijd doorgegeven dat een bepaald nummer disconnected is en blijft dan dus gewoon sturen.
Doen in zo'n geval niks illegaals.
Probleem ligt in dat geval bij de operator.

coolcom

Re: 3545 - ongevraagde en ongewenste sms-jes

Ongelezen bericht door coolcom »

IDD,

ja t kan zijn dat het nummer niet op disconnected wordt gezet en vrij snel weer wordt uitgegeven. Veel smsbedrijven checken niet of een nummer afgesloten is en later naar een nieuwe eigenaar (houder) gaat. Dat is te kostbaar en ze spenderen liever wat geld aan een smsje dat dan niet aankomt of bij de nieuwe eigenaar van t nummer.

Lastig dat je opgezadeld wordt met de smsdienst van een ander. Klaag er over bij je operator of meld je af via de afmeldlijsten op sms.goedbegin.com

Succes

Gast

Re: 3545 - ongevraagde en ongewenste sms-jes

Ongelezen bericht door Gast »

Coolcom, voor smsbedrijven hoeven niet te checken of een nummer buitengebruik is hoor.
Dit is de verantwoordelijkheid van de operators.
Dat die vaak te lui zijn om er melding van te maken is hun fout en niet die van de smsbedrijven.

coolcom

Re: 3545 - ongevraagde en ongewenste sms-jes

Ongelezen bericht door coolcom »

Hoi,

Klopt is ook niet de verantwoordelijkheid van smsbedrijven dat kost veel te veel om na te gaan of nummers zijn afgesloten ze sturen liever wat te veel naar afgesloten nummers. Maar ze kunnen wel ook ZELF een opschoontest doen om het eigen bestand op te schonen hoor zodat er geen afgesloten nummers of nummer tussen zitten die reeds van eigenaar zijn veranderd.
Eerst te raden bij telco's maar smsbedrijven kunnen ook de bestanden opschonen.

!!!!

Re: 3545 - ongevraagde en ongewenste sms-jes

Ongelezen bericht door !!!! »

Coolcom, smsbedrijven kunnen het alleen controleren wanneer ze van de operator doorkrijgen dat een nummer disconnected is.
Zodra ze een disconnectedlijst van de operators binnen krijgen schonen ze de database weer op.
Alleen zijn de operators te lui om die lijsten af te geven.
De enige die dit momenteel doet is Vodafone.

Gesloten