6 maanden problemen met Samsung Galaxy S20 - Wat zijn mijn rechten?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Midi
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2022 23:08

6 maanden problemen met Samsung Galaxy S20 - Wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door Midi »

Ik heb al 6 maanden problemen met mijn nieuwe Samsung Galaxy S20.

Het toestel heeft een slechte verbinding met het netwerk (Google Search opdrachten worden regelmatig niet uitgevoerd, Apps laden niet en uitgaande oproepen worden niet uitgevoerd). Eerst met Vodafone geschakeld, nieuwe simkaart > testen, vervolgens netwerkinstellingen gereset > testen en uiteindelijk de simkaart met mijn oude Galaxy S8 getest. Daarmee had ik geen probleem! Het ligt dus niet aan Vodafone of de simkaart, dus contact opgenomen met Samsung. Nieuwe sim-tray > testen, back-up maken en fabrieksinstellingen terugzetten - alles weer installeren en weer testen.

Uiteindelijk maar mijn Galaxy S20 aangeboden ter reparatie. Back-up maken, fabrieksinstellingen terugzetten, mijn dure screenprotector er af halen (en dus opofferen). Toestel na 2 dagen terug gekregen. Gerepareerd door Dynafix. Volgens mijn niet echt een diagnose, maar allerlei onderdelen vervangen. Alles weer installeren en terugzetten en maar weer testen. Problemen houden aan. Weer contact met Samsung. Toch maar weer aanbieden ter reparatie. Back-up, fabrieksinstellingen terugzetten, weer een dure screenprotector weg moeten gooien. Toestel wederom gerepareerd. Nogmaals het moederboard vervangen en nu was het de back cover die volgens Dynafyx het probleem veroorzaakte. Alles weer geïnstalleerd en teruggezet, nieuwe screenprotector er op en maar weer testen. Nog steeds de problemen. Voor alle duidelijkheid, deze had ik met mijn S2, S4, S6 en S8, nog nooit gehad. Samsung zegt maar weer aanbieden ter reparatie.

Kan dat? Heef een fabrikant niet maximaal 3 kansen? Of mogen ze hem nu weer repareren? En anders inruilen, zegt de medewerker aan de telefoon. Tegen bijbetaling mag ik dan een ander toestel uitzoeken (S21). Met bijtaling. Klinkt dat als correct? Heb ik niet gewoon inmiddels recht op mijn geld terug. Dan maar overstappen op een ander merk na 10 jaar? En de dure screenprotectors voor de Galaxy S20? En de duren protective case van MOUS a € 50? Ook voor de S20 natuurlijk.

Ik begrijp niet dat een fabrikant als Samsung een trouwe klant zo lang laat bungelen. Je zou denken dat ze klantvriendelijker zouden zijn.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 6 maanden problemen met Samsung Galaxy S20 - Wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar waar hebt u dat toestel gekocht?

Midi
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2022 23:08

Re: 6 maanden problemen met Samsung Galaxy S20 - Wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door Midi »

via een reseller van Samsung, deze verwijst naar Samsung

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: 6 maanden problemen met Samsung Galaxy S20 - Wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De verkoper partij is eindverantwoordelijk.

Het geld voor de screenprotectors ben je in ieder geval kwijt.

Als ik het begrijp werkt de verkoper niet mee.
Hoe vaak maximaal mag repareren staat niet in de wet beschreven. Maar na 3x reparatie heb je niet een deugdelijke product.
Natuurlijk is omruilen grote onzin. Als niet meer gerepareerd wordt dan heb je recht op je aankoopbedrag terug in geld.

Mijn advies is om verdere communicatie per mail of chat te doen, bewaar de gesprekken als bewijs.
Overleg met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies wat je het beste kan doen.

Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t/garantie en www.consumentenbond.nl/juridisch-advies ... /overzicht staat informatie over dit onderwerp.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 6 maanden problemen met Samsung Galaxy S20 - Wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Van wie heb je het product gekocht?

Bij de verkoper heb je recht op kosteloos herstel of vervanging (in beginsel jouw keuze) en recht op een schadevergoeding (screenprotector).

Ik zie geen aanleiding om op deze manier door te blijven aan te klunzen.

Gesloten