LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 9695 ongewenste sms

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door Kika29 »

@ Jack heb je al een keer overdags geprobeerd te bellen naar het nummer wat ik doorgaf???

JackB
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2007 22:55

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door JackB »

@KiKa, nee niet meer sinds de ellende gelukkig gestopt is. Als ik de rekening krijg en het blijkt dat er 13 keer fikse betalingen aan hen zijn gedaan, ga ik eens kijken of ik aangifte van diefstal kan doen, of een civiele procedure kan starten. Dat doe je niet voor zulke bedragen, maar dat gebeurd wel meer om principes.

Norma
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:05

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door Norma »

Afzeggen kan door STOP naar dit nummer te smsen.

JackB
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2007 22:55

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door JackB »

En ja hoor, op 27e weer zo'n ****smsje. Een smsje met STOP wordt door de provider niet aangeraden als je niet weet wat de code op te stoppen moet zijn. Dan kan dit ene smsje weer voldoende reden zijn om opnieuw te beginnen. Er wordt nl niet bijgehouden wat de inhoud van de berichten zijn. En aangezien ik mijn civiel rechtelijke positie niet wil verspelen, doe ik dat dus niet.

Heb nu echt alle gegevens van de gast hij is in 1977 geboren in de noordoostpolder.... ook waar ie woont... :twisted: :twisted:

PeterH
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:33

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door PeterH »

Zeg Jack,

Als ik het zo eens lees heb jij dus zelf een smsje gestuurd naar 9695 in plaats van naar 9596. Dat is dus je eigen fout, of niet dan? Zowiezo kan Qmusic daar dan al niets aan doen want 9695 is niet van hun. En het lijkt mij dat 9695 daar ook niets aan kan doen, want die krijgt tenslotte gewoon een smsje van iemand. Dus als jij dan een sms terug krijgt is het misschien voor jou wel een ongewenste sms, maar het is dan wel je eigen schuld.

Lijkt me dan ook niet gek als je dan een smsje, of meerdere, terugkrijgt.

Je kan natuurlijk ook gewoon even vragen wat de afmeldcode is, die zijn ze volgens mij verplicht om te geven dan.

Zowiezo werkt CHAT OFF altijd, volgens mij dus ook bij 9695 ik zou het eens proberen als ik jou was, en volgende keer misschien beter opletten naar wie je smst.

leoniejeremy
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2007 15:20

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door leoniejeremy »

ik heb ook berichtjes gekregen van 9695.
en ik heb t-mobile opgebelt maar eerst zeggen ze dat ze er niks kan doen.
en ik dacht dat kan toch niet zomaar!
toen belde ik weer op naar t-mobile en gezegd jullie kunnen heus een blokkaden erop zet en ja hoor dan kan het wel!
maar ik kreeg mijn telefoon rekening binnen en 335 euro betalen.
en dat alleen omdat ik de nummers had omgedraait.
ik vind het erg heel erg dat dit nog gebeurd
moet mensen er die aan gaan doen vind ik :twisted:

PeterH
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:33

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door PeterH »

335 euro, alleen maar omdat je de nummers hebt omgewisseld?

Dat betekend dat jij nadat je dat ene smsje hebt gestuurd daarna nog minimaal 200 smsjes hebt verzonden en ontvangen naar/van 9695.

Tja eh, dan zeg ik gewoon: domkop! Je bent er toch wel eerder achter dat je 9695 hebt gesmst ipv 9596 want het nummer staat gewoon als afzender volgens mij, dan kun je dus gewoon zien dat je het verkeerde nr te pakken hebt.

Of zaten in die 335 euro ook je normale bel en smskosten?

leoniejeremy
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2007 15:20

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door leoniejeremy »

ik wist het dat ik het verkeerden nr gebruikt
en was gelijk op internet gegaan om het uit te zoeken.
maar niks te zien om af te melden.
want was ook naar op website gegaan van radar en toen was er niks te vinden van 9695.
en ook q-music gevtaagd of ze wat wist maar nooit meer wat gehoord.
t-mobile heb mijn 3 foute nr gegeven om af te melden.
maar alleen aan 335 euro aan bericht ontvangen en ik heb ook verstuurd om te stoppen en dat in 1 week tijd.
echt te gek van woorden
maar ja heb mijn lesje wel geleerd.

JackB
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2007 22:55

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door JackB »

@ PeterH, kan iemand 's ochtends in het vroege uur niet een tikfoutje maken? En is het niet heeeel erg toevallig dat dat nummer erg lijkt op dat nummer voor dat spelletje? Natuurlijk wil je als Q Music dat niet, of zelfs lijken op iemand die van jouw programma misbruik maakt, toch?

Nee, dit soort diensten moeten expliciet het juiste codewoord ge smst krijgen willen ze aanspraak kunnen maken op een overeenkomst en is dit dus gewoon diefstal. Goedpraten en het slachtoffer zeggen dat hij er zelf om gevraagd heeft is net zo fout, of misschien zelfs fouter.

Jij vind zeker ook dat je iemand met een dubbelloops van je erf mag schieten als hij per ongeluk bij jou aanbelt in plaats van bij de buren?

dean1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2007 21:33

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door dean1975 »

nou jongens ikke ook sms ik naar Q wat gebeurd er krijg ik brenda die van alles wil weten van mij..
ik doe een paar vragen mee en op alles wat ik zeg ze vind het helemaal geweldig
kort gezegt ik werd goed genaait
om er van aftekomen heb ik Q gebeld en die zeiden je moet STOP smsen
en ja hoor het is gelukkig gestopt

PeterH
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:33

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door PeterH »

Ja , je bent goed genaaid.... maar wel dankzij jezelf, je hebt niet alleen een smsje gestuurd naar het verkeerde nummer, maar toen je antwoord kreeg van een zekere Brenda ipv Qmusic ben je daar lekker mee gaan smsen, dat heeft je geld gekost en je hebt lol gehad.

Op welk punt ben je nu genaaid dan? Je smst zelf naar het verkeerde nummer, en je gaat er nog op in ook. Da's hetzelfde als je 0909-9292 belt ipv 0900-9292 en lekker blijft hangen...

Sorry hoor ik heb echt alle begrip voor de mensen die echt genaaid zijn, en ik vind ook dat die hele smsbranche vaag en gek is maar ik vind het wel een beetje gek te zeggen dat je genaaid bent als je zelf lekker hebt lopen smsen.

En als het stopt als je STOP smst dan doen ze toch eigenlijk niets fout? Het is pas erg als ze gewoon doorgaan volgens mij.

Ik lees hier en op andere fora over andere smsnummers veel ergere dingen, van 9695 lees ik alleen maar van mensen die zelf, al dan niet, per ongeluk naar 9695 hebben gesmst en dus antwoord krijgen op een sms (wat redelijk logisch is vind ik).

Misbruikmelder
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2007 19:09

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door Misbruikmelder »

Beste Peter H,

Het is misschien niet al te aardig om mensen alleen maar te wijzen op hoe 'stom' ze allemaal zijn. Niet iedereen weet wat jij weet. En als je nog niet veel van deze services hebt gehoord, dan check je b.v. niet je afzender, dan geloof je soms in de oprechtheid van diegene die jou sms-jes stuurt en ga zo maar door. Dat jij zo slim bent, dat is fijn voor je. Mijn advies is: help deze mensen i.p.v. ze af te kraken. Ik zou haast gaan denken dat jij bij een sms-service werkt. Maar laat ik nu maar van het goede uit gaan en zal ik dit maar onder betweterigheid scharen.

PeterH
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:33

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door PeterH »

Ik had geloof ik gezegd dat de code CHAT OFF werkt om je af te melden, maar bij deze dus nog een keer...

Staat trouwens ook op hun website

Misbruikmelder
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2007 19:09

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door Misbruikmelder »

Ik heb geluk gehad dat ik op't laatste moment niet de sms-services 7222 en 4014 heb gebruikt. Ik had ergens eens iets gehoord over misleidende sms-services.

Ik zocht leuke contacten op verschillende sites. En nu weet ik dat je daar natuurlijk mee op moet passen er zijn zoveel nep-dating en andere contact-sites. Door de bomen zie je het bos niet meer.

Alleen worden er ook veel publieke sites zoals o.a. marktplaats misbruikt om zogenaamde contactadvertenties te plaatsen. Het verradelijke is dat er ook wel echte contactadvertenties tussen zitten. Ik heb in ieder geval advertenties gelezen, waar ik vervolgens op reageerde. Ik kreeg netjes een heel gevoelig en 'oprecht' antwoord terug. Echt ik vind het schandalig hoe er misbruik gemaakt wordt van menselijke emoties. En nu reageer ik echt niet op 'Truus die mij wel even komt verwennen' en dat soort dingen, maar er worden van alles uit de kast getrokken om je maar te doen geloven dat het echt is.

Echter toen ik na een paar mailtjes een bericht kreeg van iemand die uit discretie een sms-service zou moeten gebruiken, ging er bij mij een belletje rinkelen (figuurlijk dan). In een ander geval meldde iemand mij dat het moest omdat handig was. Ze kon zo dan de niet serieuze reacties filteren. Ik heb wel een lijst van smoezen als het moet. Stom ben ik, hè. Ik denk dat ik maar gewoon weer eens naar 't cafe ga om nieuwe contacten op te doen.

Groeten Ginus

lique26
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2007 22:39

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door lique26 »

Ja ,hier baal ik echt van denk leuk mee te doen om iets leuks te winnen maar nu mag ik gaan betalen das lol.
Denk je als je bezig bent, snel smssen wand dan komt die van mij misschien snel binnen en dan heb ik gewonnen, nee toets je het verkeerde nummer en word je hier ook nog een afgebrand of ik of de anderen erom gevraagd hebben zit ik ook niet echt op te wachten maar ik heb dean1975 ze tip opgevolgd en ik hoop dat het helpt. :?

RRebel
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2007 16:34

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door RRebel »

http://www.sms9695.nl/pages/voor-gebruikers.php kijk daar maar eens op mensen...

sms STOP of CHAT OFF (MET HOOFDLETTERS) en het moet klaar zijn

Astridgiz
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2007 13:45

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door Astridgiz »

Ik heb zelf geprobeert om CHAT OFF en CHAT STOP te smsen maar krijg elke keer weer rare berichten terug
Hoe kan ik dit stoppen.
Ik wordt er echt gek van. :x

domblondje
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2007 15:29

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door domblondje »

http://www.sms9695.nl/pages/voor-gebruikers.php

is de hierbovengenoemde link en die lijkt te werken. Maar jij hebt al chat off gesms-d

volgens de site van t-mobile is helpdeskdie dienst : 0909-2027040

wel 45 eurocent per minuut. Maar het is te proberen.

succes (ikzelf ben er ook in gestonken, dank je wel Qmusic. Hoop dat Chat off nu wel werkt)

domblondje
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2007 15:29

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door domblondje »

NIET bellen dat telefoon nummer. Ik heb het net zelf voor de zekerheid gebeld -omdat ik na het chat of nog geen bevestiging had gekregen- en moet je je nummer in toetsen en je opmerking inspreken................krijg je als eindantwoord: je krijgt een sms-van ons.

Ondertussen heb ik nu een SMS ontvangen dat ik ben afgemeld, dus ik hoop dat deze ellende voorbij is.

Heb mijn provider nogmaals gebeld, die beweren dat ze er niks aan kunnen doen (blokkeren of zo), maar zij gaven mij een emailadres en site van bovengenoemden:

[email protected]

ik heb ze nu een pissige email gestuurd, ik ben benieuwd of ik ervanaf ben.

anietje
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2007 16:54

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door anietje »

ja ik heb idd ook een smsje gestuurd naar q-music. naja poging toe want ik kreeg al gelijk zon stom smsje terug stom dat dat zomaar mag bestaan!!! :evil:

Gesloten