LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Huub99
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2006 14:19

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door Huub99 »

De sms afmeldingscode is steeds wisselend (doen ze expres).
Ook via http://www.mt50mobilefun.com/web/nl/con ... nsubscribe afmelden dat is binnen één dag geregeld.
En echt contact zoeken met je rechtsbijstand verzekering!

rooie60
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:12

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door rooie60 »

Ik heb mijn zoon op die site afgemeld (hij had zich al 3 x afgemeld via sms) en er héél vriendelijk!! bij vermeld dat ze maar moeten zorgen dat ze die €30 terug storten!!
Kon het niet laten!

Smsafmelden.info
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 mei 2008 10:18

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door Smsafmelden.info »

Op onze website hebben wij ook veel klachten gehad, op de volgende pagina staat de afmeldcode:
http://www.smsdienstregister.nl/smsdien ... enger.html

Op ons forum melden veel mensen dat het gelukt is af te melden middels het sturen van deze afmeldcode. YAM UIT naar 9988:
http://www.smsafmelden.info/forum/afzeg ... -t126.html

rdcmrt
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 mar 2009 11:20

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door rdcmrt »

Luister, jullie kunnen hier problemen gaan zitten maken, maar je bent wel degelijk ZELF schuldig.

Je smst ZELF, JA of AAN naar dat nummer, bij deze ben je dus aangemeld, hierna blijven ze je ook smsjes sturen, dat weet iedereen inmiddels.

Zelfde als het voorbeeld wat al op dit forum staat, wil je een tv winnen, ik sms JA, dan ben ik zelf fout, dat deze bedrijven smsjes blijven sturen is inderdaad oplichting want iets winnen zal je niet, maar het komt er op neer dat je zelf ja hebt gesmst !!!

rooie60
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:12

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door rooie60 »

Er zijn mensen bij die zich NERGENS voor aangemeld hebben en tóch die rot smsjes ontvangen!! wie ben jij om te zeggen dat het hun eigen schuld is???????

gertW
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 mar 2009 08:12

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door gertW »

Dit is een standaard reactie van (rdcmrt) hem/haar?. Veel meer heeft hij/zij niet te melden.Jammer, maar waar.

gertW

rdcmrt
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 mar 2009 11:20

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door rdcmrt »

Das vaag inderdaad, zelf nog nooit last van gehad (gelukkig).

Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat ik zomaar sms'jes krijgt, en naar mijn weten moet je dan toch ergens je nummer ingevuld hebben, waardoor deze bedrijven aan je telefoonnummer komen, vandaar dat ik zeg dat het vaak tot altijd je eigen schuld is dat je deze sms'jes ontvangt.

Dat er dan mensen komen die gaan zeggen "dat dit een normale reactie van mij is" slaat nergens op, want het lijkt mij niet dat deze mensen met een scannertje door je buurt heen rijden om je nummer op te sporen.

Vaak ligt het naar mijn weten gewoon aan die misleidende prijsacties e.d. op internet, je vult een heel forumlier in en denkt niet dat ze iets kwaads met je telefoonnummer in de zin hebben, maar het is vervolgens wel verplicht deze mee te sturen ... Voila en ze hebben je nummer.

Het is gewoon een sneaky business, en voordat je het weet hebben ze je nummer, DAT is de reden waarom ik zeg dat het je eigen schuld is, ik zou niet weten hoe die mensen anders zo je nummer uit de lucht vissen.

Zeg wat je wilt over mijn antwoorden, maar denk zelf eens wat beter na of je misschien zelf NOOIT in zo'n misleidende advertentie of actie bent getuind !!!

Coldfire
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2009 21:11

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door Coldfire »

Echt een rot bedrijf, ben al meerdere malen 30 euro per maand kwijt geraakt :evil: :evil:

AntoinetteKoelman
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2009 13:51

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door AntoinetteKoelman »

Hallo mensen wat zit deze maatschappij toch krom in elkaar.......
Ik krijg al maanden sms`jes van 9988 met het bericht "Veel plezier met een extra week msn op je mobiel. Maak er gebruik van!" Ik kreeg ze zomaar zo ineens..... tot mijn verbazing.
Ik wist ook niet waar ze vandaan kwamen zo ineens ik had nergen mn gegevens ingevult en had ook nergens aan meegedaan.
Ik ben er achter gekomen dat ik daar dus voor betaalde :!:
En nu ben ik al 100,- aan hun kwijt :!:
Dit kan toch niet zomaar :!:
Ik heb direct mijn mobiel inderdaad een sms filter aangezet maar hoe krijg ik nu mijn geld terug :!:

Gr Antoinette Koelman

WENA
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2009 10:16

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door WENA »

Beste allemaal,

ik heb onlangs 2 smsjes gehad van 9988 met de al bekende tekst ".......sms nu WIN ON naar 9988 en maak kans op...... Stop: win uit naar 9988 Info www.yamtalk.com is een abonnementsdienst 9E/wk."

Ik heb niet meegedaan aan spelletjes op internet of mijn 06 nummer opgegeven via een banner o.i.d. .

Als ik nu niks doe, is er dan niks aan de hand? Of moet ik nu iets doen???

Wie kan mij raad geven....

Groet,

Wena

Annie07
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:03

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door Annie07 »

^Wena, je móet iets doen, namelijk afmelden voor dit soort diensten, anders blijf je betalen. Die sms'jes kosen 1,50 per stuk.

Ga naar http://www.smsdienstenfilter.nl/ en meld je direct af.

Joop52
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2009 22:21

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door Joop52 »

Helaas ben ik ook ongevraagd slachtoffer van deze oplichtersbende. Het heeft me 100 euro gekost, voor ik er achter kwam.
Op de site van de ombudsman wordt een stappenplan gegevens waarmee je je kosten kan terughalen. Ik ben daar inmiddels mee begonnen.

Zie http://www.deombudsman.nl/site/nieuwspa ... tentID=880 en
http://www.deombudsman.nl/site/nieuwspa ... tentID=893
Ook op de site www.consuwijzer.nl kun je goede adviezen vinden

Dit soort "bedrijven " moet gestopt worden.

vriendelijke groet, Joop

pa3jem
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2009 16:08

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door pa3jem »

Het is ongelofelijk dat ik op 18 januari 2009 het eerste bericht plaats. Tot op de dag van vandaag gaat dit nog gewoon door en kun je nog steeds slachtoffer van dit soort diensten worden.

Ik zie in de berichten het volgende;
-Ik heb mij niet opgegeven.
-kan de dienst niet afmelden.
-Het is je eigen stomme schult
-de sms-jes gaan met 3 tegelijk

Het probleem is en blijft nu dat je bijvoorbeeld een sms stuurt naar aanleiding van bijvoorbeeld een film, waarbij je wordt voorgehouden dat je iets kunt winnen; WII, TV, PS3 ga maar door. Naar aanleiding van deze SMS meldt je, je dus aan. Je weet niet dat je bestookt gaat worden door SMS-en over welke dienst dan ook. De bedrijven die deze sms-en versturen zeggen heel gemakkelijk dat je, jezelf hebt aangemeld.

Punt is je doet mee voor de prijs en alleen de prijs. Je weet zelf ook wel dat de kans klein is dat je de prijs kunt winnen. Maar in de reclame boodschap staat niet dat je dagelijks 3 sms-jes zult ontvangen voor de prijs van xx Eurocent per sms.

RDCMRT, sorry hoor maar al deze mensen hebben zich niet ge-abonneerd op een sms-dienst.
Kijk naar het bericht van Hewi: Het nummer van de helpdesk: 076 5141924. Achter dit nummer zitten volgens de KvK een aantal bedrijven zoals Cosmo nagelstudio, R.Vermeulen haarmode, Yakado BV, SD&P Media, SD&P interactive, Yarosso Media en Driessen mode. Allemaal op de Halstraat 31 in Breda.
Hier zit werkelijk geen bedrijf bij die baat heeft bij deze marketting campagne. De diens en de SMS-en zijn er alleen voor het innen van de sms-jes. Als het bericht nu zou zijn knip je nagels bij Cosmo, dan zou het bericht nog hout snijden of waren het nu nagels.

Kortom:
Ja, formeel geef je, je op voor een dienst MAAR
Nee, er wordt niet aangegeven dat je een storm van sms-jes gaat krijgen. Er zou nog iets kunnen staan in die belachelijk kleine lettertjes die je niet kunt lezen op je TV (wat, zelfs niet op een video wall). Daarbij heb ik niet anders gezien dan dat een sms xx cent per bericht kost. Soms geven ze ook nog aan hoeveel sms-jes je krijgt.

Het is ook nog mogelijk om adressen te kopen, daar zijn gewoon bedrijven voor. Deze gaan sms-en zonder dat je hierom gevraagd hebt. Krijg je de tekst "Wil je een TV winnen?", dan zeg je toch ja dat wil ik wel. Dan wil je toch geen SMS-storm hebben?

Ik ben van mening en al de reacties bevestigen mij dit ook dat dit crimineel gedrag is, en dat dit moet stoppen. Met z'n allen naar de politie stappen is natuurlijk leuk en zal op zijn tijd wel eens wat opleveren als het tot de rechter komt. Er moet een centraal punt zijn waar je dit kunt neerleggen
(Radar een mooie opsteker voor jullie?)
en dan in een gezamelijk gevecht deze diensten de wereld uit helpen.

Beste mensen blokkeer je telefoon voor deze diensten en laat geen ongewenste sms-en meer doorkomen.

http://www.smsdienstenfilter.nl

Ik hoop dat er een centraal punt komt, de OPTA is hier niet voor en doet hele andere dingen tussen de telefoon aanbieders in. Dus bespaar je een hoop tijd.
Nogmaals:Tros Radar is dit iets voor jullie om te organiseren?
Een centraal punt waar je je naam, het bedrag, de dienst kunt opgeven. Kan natuurlijk ook gezamelijk met de andere consumenten programma's. De individuele bedragen zijn niet groot ten opzichte van het totaal dat in de tonnen zo niet miljoenen moet lopen.
Er is hier zeker sprake van het niet volgen van de code of conduct, zoals ook al blijkt uit de zaak met T-Mobile. Het wordt tijd van een uitspraak op hoge raad niveau en het creëren van jurisprudentie. Het wordt tijd voor een voorbeeld!

marcq
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2009 15:23

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door marcq »

Ik ben ook slachtoffer van deze vage YABTALK, kost bakken met geld en heb mij NOOIT voor iets aangemeld!

RADAR doe er iets aan !!!

desillies
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2009 16:59

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door desillies »

mijn schoonzoon vertelde me vandaag telkens erg veel geld te moeten betalen voor zijn telefoon, nadat ik eens ging kijken in zijn specificaties blijkt hij maandelijk 36 euro te betalen aan sms-jes afkomstig van TFNMT150 en dat al vanaf december 2008.....
Ik heb nu op aanraden van jullie de sms diensten geblokkeerd en ook nog een sms gestuurd naar 9988, ik weet alleen niet of dit ook de dienst is waarvan mijn schoonzoon de smsjes ontvangt, ik hoop maar dat ik hiermee niet juist iets heb ingeschakeld :D
Volgens mij hoogste tijd om iets te ondernemen tegen dit bedrijf!
Het heeft Robin ruim 200 euro gekost!

André
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2009 11:21

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door André »

hoi hoi

Ik had er ook last van van k**** smsjes van 9988 toen ben ik naar de primafoon gegaan maar die konden er niks aan doen .
Toen heb via een andere mobiele telefoon naar een 0900 nummer gebeld en toen heb ik een bevestigings smsje gehad dat het toen eindelijk gestopt was,naa 3 maanden of zo dus ik wacht nu af of m'n rekening lager is dan de afgelopen 3 a 4 maanden.
Ik vind het dus net als vele vele andere asiociaal dat zo een in mijn ogen illegale praktijken toegestaan worden.
Mijn mening is dat zulke mensen aangepakt moeten worden.

Gesloten