LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abonnement overzetten naar Pre-paid bij Orange

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
vb_af
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2007 16:36

Abonnement overzetten naar Pre-paid bij Orange

Ongelezen bericht door vb_af »

Hi All,

Graag wat advies:

Ik wil mijn abonnement a 22,50 per mnd stopzetten (contract is voorbij). Nu heb ik nog heeeel veeel beltegoed... Dit wil ik niet kwijt. Nu dacht ik om er dan een pre-paid van te maken...
Helaas kan dit volgens Orange niet omdat het contract dan stopgezet is.

Ik hoop dat jullie het met me eens zijn dat dit nogal vreemd is. Ik heb veel geld betaald over de afgelopen 24 maanden, dit heeft altijd als beltegoed op de overzichten gestaan en nu ben ik dat plots kwijt...

Hoe denken jullie hierover?

Groet,
Vincent

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: Abonnement overzetten naar Pre-paid bij Orange

Ongelezen bericht door RADonker »

Ja eerlijk is het niet maar zo werken alle telecombedrijven. Zo gauw je abonnement verlengt of stopt ben je gelijk je beltegoed die je heb opgebouwd kwijt. Ze hebben dat in hun voorwaarden staan en je kan er jammer genoeg niks tegen doen.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Abonnement overzetten naar Pre-paid bij Orange

Ongelezen bericht door hharteman »

Wel even je beltegoed wegjassen bij www.telecazino.com
Niet cado geven aan Orange.
Daar kun je met je beltegoed namelijk spelen.
Maak je nog kans dat je een beetje terughaalt.
Heb ik ook gedaan en 100 euro terug gewonnen.

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Abonnement overzetten naar Pre-paid bij Orange

Ongelezen bericht door RobbieP »

Niet cado geven aan Orange.
de belminuten heb je al betaald aan Orange, dus het zal ze echt een zorg zijn of je ze nou opmaakt of niet

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Abonnement overzetten naar Pre-paid bij Orange

Ongelezen bericht door hharteman »

Inderdaad, maar als je 0900 nummers gaat bellen dan moeten ze dat afdragen.
Kost dus wel degelijk geld voor ze

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Abonnement overzetten naar Pre-paid bij Orange

Ongelezen bericht door RobbieP »

nee hoor dat levert ze alleen maar geld op. de reguliere gesprekskosten zijn voor orange, de rest gaat naar de 0900-operator

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Abonnement overzetten naar Pre-paid bij Orange

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
-----
nee hoor dat levert ze alleen maar geld op. de reguliere gesprekskosten zijn voor orange, de rest gaat naar de 0900-operator
----------------------------------------------------------------------------

Bij Orange heb je een belbundel, daar gaat alles vanaf.
Als je aan het eind van je contract €300 op je belbundel hebt dan krijg je die echt niet terug, maw die ben je kwijt.
Als je dus daar mee 0900 nummers gaat draaien om een tegoed op het Telecazino te krijgen dan moet Orange € 1.30 afdragen per gesprek.
Dat levert toch echt geen geld op hoor.
En al helemaal niet als je door sponsoring het hele 2 jaar beltegoed uitgekeerd hebt gekregen aan het begin van het contract, zoals bij mij het geval was.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Abonnement overzetten naar Pre-paid bij Orange

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

@hhartman

Die tijd is toch echt wel geweest. Over die nota's hangt bij Orange een mist. Dus ze laten mensen honderden euros teveel betalen en de emnsen kunnen niet erop vertrouwen dat Orange Mobile zuivere rekeningen levert. Vind ik persoonlijk heel erg triest!!

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Abonnement overzetten naar Pre-paid bij Orange

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik kan dit soort contracten ook niet meer afsluiten en ben dan ook klaar met Orange.
Voor mij waren dat goedkoppe abo's, maar er zijn zoveel regeltjes tussentijds bijgekomen.
Ik heb jaren practisch gratis gebeld met die sponsor abo's.

Zit tegenwoordig bij Simyo, vooral omdat ik weinig bel met mobiel.
Veel duidelijker met de voorwaarden en direct opzegbaar.
Alles zelf online te regelen en ik heb eindelijk ook is goed bereik op het KPN netwerk.
Zal niet voor iedereen de goedkoopste zijn, maar voor mij werkt het top tot nu toe.

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: Abonnement overzetten naar Pre-paid bij Orange

Ongelezen bericht door telenee »

Hi,
In het grijze verleden heb ik ook eens mijn abo omgezet naar prepaid. Dat was bij Orange. Dat leverde toen geen enkel probleem op.
Later wilde ik dat ook doen met een ander contract, maar toen kon het niet meer.
:lol:
Maar: ik zat te neuzen in de uitspraken van de Geschillencommissie Telecom, en daar kwam ik een uitspraak tegen waarin stond dat het beltegoed (de Euro's dus) eigendom van de klant bijft en dat de provider het overgebleven geld terug moet storten.
:wink:
Wáár het precies stond weet ik niet, en of ik het goed begrepen heb ook niet, maar het is de moeite waard om daar naar te zoeken op hun site. Want als de geschillencommissie dit inderdaad zo heeft bepaald (en dat zou me ook niet verbazen), dan heb je in ieder geval een claim op Orange.

Website: http://www.degeschillencommissie.nl
Helaas is hun zoeksysteem nog niet goed ontwikkeld, dus zoeken is lastig. (als ik het nog vind, zal ik het hier bijzetten). :D

Gesloten