Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
noton
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:04

Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door noton »

Ik had een gps tracker met Aldi Talk als provider ingesteld.
Elk jaar moet je met minimaal 10 euro opwaarderen om het nummer te behouden.
Zodoende stond er nu nog een tegoed op van ca. 41 euro.
Ik wilde deze afgelopen maand weer opwaarderen middels een kaart die je bij een filiaal van Aldi moet aanschaffen.
Bij het eerste filiaal konden ze mij zo'n kaart niet verkopen want die was uit het kassa systeem gehaald. Zeiden ze.
Bij het tweede filiaal een aantal dagen daarna weer zo'n soort verhaal.
Bij het derde filiaal wist men dat Aldi Talk was overgenomen door een andere provider.
Ik moest het hoofdkantoor maar mailen en aangeven dat ik mijn beltegoed terug gestort wilde hebben.
Zo gedaan. Ik kreeg binnen een minuut antwoord:
Het klopte inderdaad dat de activiteiten gestopt waren. Het beltegoed werd NIET terug gestort, omdat dat in de voorwaarden zou staan.
Dat kan toch niet kloppen zeker......

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb geen Aldi talk, dus ook niet de voorwaarden. Maar hebt u die nagelezen?

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door kuklos »

noton schreef:
10 mei 2023 15:43
........... omdat dat in de voorwaarden zou staan.
Dat kan toch niet kloppen zeker......
Of het in de voorwaarden staat kan je zelf nakijken. Of het juridisch mag weet ik niet.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op 30 juni 2022 heeft Alditalk klanten door middel van mail en SMS (waaronder mijn vriendin) op de hoogte gesteld dat hun per ingang van juni 2023 stopt met de dienstverlening.

Aldi talk heeft klanten hierover per SMS en mail (indien bekend) geïnformeerd.

Alle bedrijven mogen het contract met klant opzeggen, net zoals u dat mag doen.
Of u recht hebt op teruggave van uw beltegoed weet ik niet. Hierover kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Eventueel kunt u bij www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ terecht voor een bindend uitspraak.

Als u alleen beltegoed opzet om uw telefoonnummer te behouden en u niet belt dan heeft u geen verlies.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Het lijkt me, dat u contact op moet nemen met de provider die Alditalk heeft overgenomen.
Die heeft het bedrijf - naar ik aannneem - inclusief de beltegoeden overgenomen, en anders zou dat bedrijf u moeten kunnen vertellen, waar uw beltegoed is gebleven.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Al sinds 30-06-2022 kunnen geen tegoeden meer gekocht worden. Vanaf dat moment kunt u gewoon blijven bellen, sms'en, surfen of bundels reserveren tot het tegoed op is.
Wat u ook kan doen is overstappen naar Mobi Talk. Hierbij word het tegoed gewoon overgezet naar de nieuwe simkaart.

Voor normale gebruikers veranderd er dus niets, enkel de naam van de provider. Geld terugstorten hoeft dus niet.

Zie ook: https://www.alditalk.nl/informatie/

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door rwolters »

kuklos schreef:
10 mei 2023 15:45
noton schreef:
10 mei 2023 15:43
........... omdat dat in de voorwaarden zou staan.
Dat kan toch niet kloppen zeker......
Of het in de voorwaarden staat kan je zelf nakijken. Of het juridisch mag weet ik niet.
Het zou raar zijn als dit niet mag. Ook als je geen gebruik maakt van een mobiel netwerk zitten er kosten aan voor de provider. Het zou wat zijn als je de kosten niet mag doorbelasten aan je klanten.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door kuklos »

rwolters schreef:
10 mei 2023 20:35
kuklos schreef:
10 mei 2023 15:45
noton schreef:
10 mei 2023 15:43
........... omdat dat in de voorwaarden zou staan.
Dat kan toch niet kloppen zeker......
Of het in de voorwaarden staat kan je zelf nakijken. Of het juridisch mag weet ik niet.
Het zou raar zijn als dit niet mag. Ook als je geen gebruik maakt van een mobiel netwerk zitten er kosten aan voor de provider. Het zou wat zijn als je de kosten niet mag doorbelasten aan je klanten.
Waar schrijf ik dat kosten niet mogen worden doorbelast? Het gaat om het niet terugbetalen van het nog aanwezige tegoed.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door piet44m »

ik zelfde gedoe 160 eur tegoed op de mobiel ,kon naar de nieuwe service die aldi talk had overgenomen, nou ik het proberen te regelen ,ik wist hoeveel erop stond , mobiel al jaren in bezit , moesten ze ook nog een code hebben van de aankoop bon van de kaart ,kwamen ze later mee ,nou vind die maar eens weer na jaren ,en ook verbleken die kassabonnen.
gewoon jatten is het, ik koop nooit weer bij aldi ,

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door riddert »

Was je nog van plan dan om dat beltegoed te gebruiken?

noton
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:04

Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door noton »

Oké dank jullie allen. Ik heb geen bericht gezien omdat ik de simkaart gebruik voor een tracker . Dan lees je geen berichten uit.
Maar ik heb een nieuwe simkaart bij L - mobi mobile aangevraagd.
Even afwachten of alles op rolletjes verloopt

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Hier vindt U de Algemene Voorwaarden van Alditalk:
https://www.alditalk.nl/services/onze-a ... orwaarden/

En inderdaad meldt art 4.3 dat U geen recht hebt op terugbetaling van (een deel van) het beltegoed.
Of dat terecht is kunt U dus voorleggen aan de geschillencommissie, maar het zou U bekend moeten zijn (geweest).

noton
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:04

Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door noton »

Vandaag een telefoontje gehad van de nieuwe provider. Ze geven na activatie van de nieuwe simkaart de helft van het beltegoed terug.
Tenminste toch nog iets!!!

Innus
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2023 05:10

Re: Aldi Talk opgeheven. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Innus »

Ik heb ook deze sms gezien: Uw beltegoed is geldig voor een periode van 12 maanden vanaf het moment dat u het beltegoed opwaardeert. Dit betekent dat u uw beltegoed na 30.06.2022 gewoon kunt blijven gebruiken, zolang de laatste herlading niet langer dan 12 maanden geleden is.
Seinhuis schreef:
10 mei 2023 16:00
Op 30 juni 2022 heeft Alditalk klanten door middel van mail en SMS (waaronder mijn vriendin) op de hoogte gesteld dat hun per ingang van juni 2023 stopt met de dienstverlening.

Aldi talk heeft klanten hierover per SMS en mail (indien bekend) geïnformeerd.

Alle bedrijven mogen het contract met klant opzeggen, net zoals u dat mag doen.

Plaats reactie