LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'gratis' Franse SMS Ben TOCH berekend

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
7110

'gratis' Franse SMS Ben TOCH berekend

Ongelezen bericht door 7110 »

Goedendag, allemaal,

Tijdens mijn vakantie in Frankrijk kreeg ik een SMS van het netwerk SFR, dat al mijn SMS-en tussen 19h en 20h gratis zouden zijn. Er werd naar de website www.sfr.com verwezen. Ik heb die website geraadpleegd en daar staat inderdaad dat die actie ook voor Ben-abonnees geldig is, slechts een kleine lijst van uitzonderingen staat er vermeld (voor Nederland is dat Vodafone; die doen niet mee). Ik heb dus ge-SMS-t en jawel... ze zijn gewoon berekend.
Ik heb de klantenservice verscheidene malen gebeld. Het zou worden uitgezocht. De laatste reactie van de klantenservice was het aan mij voorlezen van die SFR-tekst, met de mededeling, dat daar DUS in het FRANS staat, dat Ben niet meedoet. Ik heb gemeld, dat ik vloeiend Frans spreekt en dat er nu juist staat, dat Ben wel meedoet. Ik heb ook een mail van de klantenservice van SFR (advies gevraagd) die nog eens bevestigt, dat Ben gewoon meedoet. Het zou verder worden uitgezocht... maar volgens die medewerker van de klantenservice gaat Ben zich op het punt stellen, dat het niet op Bens website stond, dus zij rekenen mij die SMS wel!

Nou niet dus! Het gaat slechts om een paar euros, maar dit is de zoveelste onterechte grabbel in mijn bankrekening en ik ga nu dwars!

Ik vermeld ook nog, dat op je papieren rekening die SMS-en niet staan vermeld, want ze staan onder de post 'bellen in het buitenland' en NIET onder 'SMS'. Je kan slechts op je specificatie (http://www.ben-online.nl) zien, dat die SMS zijn gerekend.

Ik zou graag in contact willen komen met mensen die dit ook hebben meegemaakt. Dan kunnen we samenwerken. Mailtje graag naar [email protected] (verwijder wel dat nospamsvp).

Retorische vraag: als Ben zijn fout bij mij erkent (stel...), gaan ze dan ook de SMS-jes vergoeden van de mensen die het niet eens door hadden? Ze zullen toch wel een paar honderd klanten in Frankrijk hebben gehad tijdens de zomerperiode. Stel nu dat 600 mensen ieder 20 SMS-jes hebben gestuurd: 12000 x 0.34, toch zo'n 9000 gulden gratiz van de klanten afgetroggeld...
En dan is 600 klanten in Frankrijk nog een conservatieve schatting. Ik weet nog niet eens of de andere Nederlandse netwerken dit geintje ook uithalen.

Ik hoor graag wat van anderen.

7110

6210

Re: 'gratis' Franse SMS Ben TOCH berekend

Ongelezen bericht door 6210 »

Ik heb voor Ben gewerkt, en kan een kleine verklaring geven inzake dit probleem. Je kunt hier geen rechten aan ontlenen, maar het is een indicatie hoe het in elkaar zit.

Het probleem wat zich hier heeft voor gedaan kan als volgt worden verklaart. Ben (en ook alle ander providers) hebben met buitenlandse providers z.g.n. "Roaming" afspraken gemaakt. Hiervoor moeten ze echter wel betalen. Indien je naar het buitenland gaat en je telefoon aanzet, dan weet jou toestel waar ze als eerste naar moeten zoeken. Deze provider weet dus dat jij van Ben bent, want zonder dat jij het zelf weet, wordt op het moment dat jou toestel zich aanmeld, al een verbinding gemaakt met het systeem van (indeze Ben) om de kijken 'of' jij wel mag bellen op hun netwerk (kan een gestolen kaart zijn). Het zou dus kunnen zijn dat deze buitenlandse provider goede afspraken met Ben heeft gemaakt en dat deze klanten dus ook gebruik mag maken van hun (b.v.) SMS voordelen. Wat de meeste mensen echter niet weten is dat de SMS functie gewoon via de Ben centrale lopen. Je stuurt je SMS n.l. gewoon via de Ben SMS systeem en NIET via de provider in het buitenland. Het kan dus zijn dat deze buitenlandse provider Ben niet heeft ingelicht over de aanbieding van hun. Het zou wel eens kunnen zijn dat je het nummer van de 'SMS centrale' had moeten wijzigen van Ben naar die van SFR. En dan gaan de SMSjes niet via Ben maar via SFR. Dus hier zou het probleem wel eens kunnen liggen. Ik hoop dat ik hier iets meer duidelijkheid heb kunnen brengen. mvg

Gesloten