LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]nummervermelding[/b] in Nat. tel. gids

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jan.butzelaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2007 17:10

[b]nummervermelding[/b] in Nat. tel. gids

Ongelezen bericht door jan.butzelaar »

vanaf juli 2006 zijn wij overgegaan van KPN naar Casema met behoudt van eigen tel.nummer. KPN bevestigde dat schriftelijk.
Vorige week ontvingen we de nieuwe tel,gids van district 19.
Wij staan daar niet meer in vermeld en ook via Inlichtingen zijn wij niet meer bekend. Wij hebben daartoe geen opdracht gegeven.
Ruggespraak met Casema en Nat, tel.gids helpt niet , men beaamt dat
het fout is ons zonder meer te verwijderen. Maar verder wordt geen actie genomen. Ik heb mij dus opnieuw schriftleijk aangemeld voor vermelding. Daarop dus ook geen reactie.
KPN is dus duidelijk in zijn/haar kuif gepikt, maar zou m.i. verplicht zijn iedereen , ook van andere providers , te vermelden.
Wij heeft dergelijke ervaringen ? Of is mijn stelling fout ?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: [b]nummervermelding[/b] in Nat. tel. gids

Ongelezen bericht door D1RK »

Zelfs mensen die via KPN dochters zoals Slimbellen verder gaan worden vaak vergeten maar die horen er wel in te komen!

Verder was ik juist blij met die fout, nu rustig ongestoord onder het eten zonder lastige reclame voor dingen die ik niet wil bellers!

RSt
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2005 19:33

Re: [b]nummervermelding[/b] in Nat. tel. gids

Ongelezen bericht door RSt »

KPN is dus duidelijk in zijn/haar kuif gepikt
KPN heeft niets meer met de telefoongids te maken... Dat is een op zich zelf staand bedrijf.. De telefoongids b.v.

En daarnaast kun je bij de telefoongids aangeven dat je weer vermeld wil worden en dan is het opgelost..

S6, RSt

jan.butzelaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2007 17:10

Re: [b]nummervermelding[/b] in Nat. tel. gids

Ongelezen bericht door jan.butzelaar »

[/quote]Het punt is dat ik al *tig decennia vermeld was in dat boek.
Wie beslist er dan over mijn vermelding , Casema, KPN of de Nat. telefoongids ?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: [b]nummervermelding[/b] in Nat. tel. gids

Ongelezen bericht door queenfan »

Als het goed is kan je bij je aanmelding bij Casema aangeven of wel of niet vermeld wil worden bij de inlichtingendienst en/of telefoongids.

Als je dit niet vermeld wordt je ook niet vermeld.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: [b]nummervermelding[/b] in Nat. tel. gids

Ongelezen bericht door Dirkie »

Volgens mij is de situatie eenvoudig. Bij KPN heb je aangegeven, dat je met je nummer in de telefoongids wil staan. Vervolgens heb je je contract bij de KPN beëindigd en heeft KPN aan de telefoongids doorgegeven, dat het nummer niet meer bestaat bij de KPN.
Bij de Casema moet je aangeven, dat je vermeld wilt worden in de gids. En dat heb je waarschijnlijk niet gedaan. En dus sta je niet meer vermeld in de gids.

En de enige juiste aktie is dan ook om bij de Casema aan te geven dat je vermeld wilt worden in de telefoongids.
Het punt is dat ik al *tig decennia vermeld was in dat boek. Wie beslist er dan over mijn vermelding , Casema, KPN of de Nat. telefoongids
Dit is dacht nu wel duidelijk. Als je bij de KPN zit, zorgt de KPN ervoor en als je bij de Casema zit, doet de Casema dat. In beide gevallen moet je daar wel toestemming voor geven. En je kunt dit zelf waarschijnlijk ook wel regelen de De Telefoongids.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: [b]nummervermelding[/b] in Nat. tel. gids

Ongelezen bericht door Mickey D »

En als je bij de KPN blijft, veranderen ze het ook voor je, tegen je wil... Ik had een IPB abonnement, waarbij ik had aangegeven dat ik NIET in het telefoonboek wilde. Ik bleek bij de 5% te behoren waar het niet werkend bleek te kunnen worden en mocht dus het contract ontbinden. Laten omzetten naar een klassieke vaste lijn en daarvan kreeg ik na enige tijd bericht: ik kreeg een standaard abonnement (had gevraagd om een budgetlijn want had al een provider met bijna gratis telefonie), abonnement op nummerherkenning (een dienst die wel handig is, maar waar ik geen cent voor over heb), en ik zou in het telefoonboek opgenomen worden.
In de brief stond dat ik binnen, ik geloof, 2 weken moest reageren als hier veranderingen in kwamen. Gelijk maar even gebeld dus. Krijg ik iemand aan de telefoon die dit allemaal niet kon veranderen, maar ze kon wel zorgen dat ik terug gebeld zou worden. Dat gebeurde deze keer wel, maar pas een week of 3-4 later en toen had men de mededeling dat de KPN dit niet meer kon veranderen omdat de gegevens al te lang geleden ingezonden waren naar De Telefoongids. Ik kon alleen maar zelf naar een betaalnummer bellen en mocht dan nog hopen dat de gids in mijn regio niet net al geprint was.
Waarom KPN niet naar mijn wensen hoefde te luisteren en waarom de correctie door hun schuld te lang moest duren, hebben ze mij nooit kunnen uitleggen.

Gesloten