LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bellen met Whatsapp

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Beste mensen,

Bel zo nu en dan met Whatsapp. Regelmatig ervaar ik dat de verbindingen niet optimaal zijn. Je hoort diegene niet goed, valt steeds weg.

Weet iemand waar dit aan ligt?

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door BL2 »

Dat probleem heeft geloof ik iedereen. Bellen met de Whatsapp is gratis en vrijblijvend, daar moet je dus niet teveel van verwachten.
Gewoon bellen via je provider blijft het beste, en kost ook amper iets.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door Julie4444 »

liefdeisdeweg schreef:Beste mensen,

Bel zo nu en dan met Whatsapp. Regelmatig ervaar ik dat de verbindingen niet optimaal zijn. Je hoort diegene niet goed, valt steeds weg.

Weet iemand waar dit aan ligt?
Geen last van. Sterker nog: geluidskwaliteit is beter dan bellen met belminuten, zeker als ik via wifi bel...

En anders bel je toch gewoon met je belminuten?

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Ik heb een prepaid kaart en bel met Whatsapp omdat er dan geen tegoed wordt afgeschreven.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door sylvesterb »

liefdeisdeweg schreef:Beste mensen,

Bel zo nu en dan met Whatsapp. Regelmatig ervaar ik dat de verbindingen niet optimaal zijn. Je hoort diegene niet goed, valt steeds weg.

Weet iemand waar dit aan ligt?
Vermoedelijk heb je niet voldoende bandbreedte of de wifi verbinding is niet optimaal.
Zelf via 4G of Wifi nooit problemen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sylvesterb schreef:
liefdeisdeweg schreef:Beste mensen,

Bel zo nu en dan met Whatsapp. Regelmatig ervaar ik dat de verbindingen niet optimaal zijn. Je hoort diegene niet goed, valt steeds weg.

Weet iemand waar dit aan ligt?
Vermoedelijk heb je niet voldoende bandbreedte of de wifi verbinding is niet optimaal.
Zelf via 4G of Wifi nooit problemen.
3G werkt ook prima. TS zal wel slechte WiFi hebben want prepaid.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dat is inherent aan de gebruikte technologie. Om fatsoenlijk real time communication te kunnen doen (wat bellen is) heb je quality of service nodig die er voor zorgt dat de verbinding betrouwbaar blijft staan. Omdat Whatsapp een "over the top" dienst is die geen controle heeft over het onderliggende netwerk zal het altijd "best effort" blijven. Heb je een goede verbinding: prima, maar niemand kan met deze technologie ooit garanderen dat het net zo goed en betrouwbaar werkt als normale telefonie.

Het is niet voor niets dat diensten van telecomaanbieders wel geld kosten. Daar zit een hele netwerkinfrastructuur achter die ervoor zorgt dat de kwaliteit minimale normen haalt om een goede dienst te kunnen leveren.

stofzuigertje

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast mijn netwerk is ook die van ontvanger bepalend.

En dan nog de file vorming, hoe laat belde je want vooral op rustige tijden heb je perfecte verbindingen.
Maar er zijn tijden dat je ondanks er thuis bij mijn en de overkant alles hetzelfde is de lijn gewoon te druk is.

Probeer het later nog eens en onthoud de goede en slechte tijden!

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door lijfrente »

Julie4444 schreef:
sylvesterb schreef:
liefdeisdeweg schreef:Beste mensen,

Bel zo nu en dan met Whatsapp. Regelmatig ervaar ik dat de verbindingen niet optimaal zijn. Je hoort diegene niet goed, valt steeds weg.

Weet iemand waar dit aan ligt?
Vermoedelijk heb je niet voldoende bandbreedte of de wifi verbinding is niet optimaal.
Zelf via 4G of Wifi nooit problemen.
3G werkt ook prima. TS zal wel slechte WiFi hebben want prepaid.
Is WiFi prepaid dan anders?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door Julie4444 »

lijfrente schreef:Is WiFi prepaid dan anders?
Nou, omdat TS prepaid gebruikt zal ze wel whatsapp bellen op wifi. 3G/4G voor bellen heb je doorgaans niet als je met prepaid zit.

Misschien was ik niet echt duidelijk, maar dat was wat ik bedoelde. XD

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door gemist »

Julie4444 schreef:
lijfrente schreef:Is WiFi prepaid dan anders?
Nou, omdat TS prepaid gebruikt zal ze wel whatsapp bellen op wifi. 3G/4G voor bellen heb je doorgaans niet als je met prepaid zit.

Misschien was ik niet echt duidelijk, maar dat was wat ik bedoelde. XD
Het is de grootste BS. Zelfs het beroemde Houtrook-topic bevat minder onzin.

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door lijfrente »

Julie4444 schreef:
lijfrente schreef:Is WiFi prepaid dan anders?
Nou, omdat TS prepaid gebruikt zal ze wel whatsapp bellen op wifi. 3G/4G voor bellen heb je doorgaans niet als je met prepaid zit.

Misschien was ik niet echt duidelijk, maar dat was wat ik bedoelde. XD
Whatsapp bellen werkt alleen met WiFi, dus dit heeft niets met 3G of 4G te doen. :D

Dus ff informeren voor je iets beweert .

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door Julie4444 »

gemist schreef:
Julie4444 schreef:
lijfrente schreef:Is WiFi prepaid dan anders?
Nou, omdat TS prepaid gebruikt zal ze wel whatsapp bellen op wifi. 3G/4G voor bellen heb je doorgaans niet als je met prepaid zit.

Misschien was ik niet echt duidelijk, maar dat was wat ik bedoelde. XD
Het is de grootste BS. Zelfs het beroemde Houtrook-topic bevat minder onzin.
TS zegt dat ze geen kosten maakt met whatsapp bellen, dus gebruikt ze dat op wifi. Hoe dat onzin is mag je me anders best uitleggen hoor. :roll:
lijfrente schreef:
Julie4444 schreef:
lijfrente schreef:Is WiFi prepaid dan anders?
Nou, omdat TS prepaid gebruikt zal ze wel whatsapp bellen op wifi. 3G/4G voor bellen heb je doorgaans niet als je met prepaid zit.

Misschien was ik niet echt duidelijk, maar dat was wat ik bedoelde. XD
Whatsapp bellen werkt alleen met WiFi, dus dit heeft niets met 3G of 4G te doen. :D
Whatsapp bellen werkt prima zonder wifi. Ik doe het dagelijks met 3G.

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door lijfrente »

Het is de grootste BS. Zelfs het beroemde Houtrook-topic bevat minder onzin.[/quote]
TS zegt dat ze geen kosten maakt met whatsapp bellen, dus gebruikt ze dat op wifi. Hoe dat onzin is mag je me anders best uitleggen hoor. :roll:
lijfrente schreef:
Whatsapp bellen werkt alleen met WiFi, dus dit heeft niets met 3G of 4G te doen. :D
Whatsapp bellen werkt prima zonder wifi. Ik doe het dagelijks met 3G.[/quote]


Mensen bellen via Whatsapp, omdat het GRATIS is, en dat doe je dan met WiFi.

Het verschil met verbinding is dan alleen hoe de WiFi verbinding is, niets anders.

Jou verbinding via 3G is dan ook met kosten verbonden, maar ,ik weet het dat zit in je bundel. :wink:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door Julie4444 »

lijfrente schreef:
Julie4444 schreef:
lijfrente schreef:Whatsapp bellen werkt alleen met WiFi, dus dit heeft niets met 3G of 4G te doen. :D
Whatsapp bellen werkt prima zonder wifi. Ik doe het dagelijks met 3G.

Mensen bellen via Whatsapp, omdat het GRATIS is, en dat doe je dan met WiFi.
Ja, dat was dus mijn punt. ;)

lijfrente schreef:Het verschil met verbinding is dan alleen hoe de WiFi verbinding is, niets anders.
Dat niet. 3G is niet wifi. Ergo: het werkt zonder wifi. ;)
lijfrente schreef:Jou verbinding via 3G is dan ook met kosten verbonden, maar ,ik weet het dat zit in je bundel. :wink:
True. :mrgreen:

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door gemist »

Sorry...er zijn inmiddels meerdere topics die nog meer onzin bevatten.
*zucht*

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door lijfrente »

Julie4444 schreef:
lijfrente schreef: Whatsapp bellen werkt prima zonder wifi. Ik doe het dagelijks met 3G.

Mensen bellen via Whatsapp, omdat het GRATIS is, en dat doe je dan met WiFi.
Ja, dat was dus mijn punt. ;)

lijfrente schreef:Het verschil met verbinding is dan alleen hoe de WiFi verbinding is, niets anders.
Dat niet. 3G is niet wifi. Ergo: het werkt zonder wifi. ;)
lijfrente schreef:Jou verbinding via 3G is dan ook met kosten verbonden, maar ,ik weet het dat zit in je bundel. :wink:
True. :mrgreen:[/quote]

Ik begrijp dan niet dat je via 3G met whatsapp belt, dat kan je toch dan via je bundel doen, of is whatsapp via 3 G dan gratis?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door Julie4444 »

lijfrente schreef:Ik begrijp dan niet dat je via 3G met whatsapp belt, dat kan je toch dan via je bundel doen, of is whatsapp via 3 G dan gratis?
Ik heb maar 100 minuten in mijn bundel en 300 MB. Whatsapp bellen geeft een superieure kwaliteit aan geluid t.o.v. "gewoon" bellen en doordat ik dan data gebruik in plaats van belminuten kan ik dus in totaal meer bellen dan alleen die 100 minuten (met belminuten en met data samen).

Ik ga toch nooit over mijn datalimiet, en mijn belminuten raken een stuk sneller op.

Mijn voorkeur gaat sws uit naar whatsappbellen omdat de kwaliteit dan beter is, of ik nu op 3G zit of op wifi.

Marko-tje
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 sep 2016 20:25

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door Marko-tje »

Kwaliteit van gesprekken

Nu is natuurlijk de grote vraag of de gesprekken ook daadwerkelijk de kwaliteit leveren die we gewend zijn van oproepen via het reguliere mobiele net. Zoals te verwachten wordt deze kwaliteit vooralsnog niet gehaald, maar het voeren van een gesprek is geen probleem. Een test van Androidworld wijst uit dat het, vooral in het begin, soms lastig is elkaar te verstaan. Maar als het gesprek via WhatsApp Call een aantal seconden aan de gang is, loopt dit vrij goed. Soms klinkt het wel wat blikkerig, ook als beide partijen op een meer dan stabiele WiFi-verbinding zitten (minimaal 100/10 mbit/s), daar zou het dus niet mee te maken moeten hebben. Los van de andere, wat metalen klank is de persoon aan de andere kant wel goed te verstaan en dat is wederzijds. We kunnen dus stellen dat de kwaliteit niet zo is als gesprekken via de eigen provider, maar voldoende om goede gesprekken te voeren.

Hou er wel rekening mee dat succesvolle WhatsApp Call-gesprekken afhankelijk zijn van je internetverbinding en een mindere mobiele verbinding kan dus voor haperingen zorgen. Dit zal vooral het geval zijn bij 3G of zelfs GPRS-internet, waarbij gesprekken op bepaalde momenten niet meer haalbaar zijn.

Bron: https://androidworld.nl/apps/whatsapp-call-compleet/

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Marko-tje schreef:Soms klinkt het wel wat blikkerig, ook als beide partijen op een meer dan stabiele WiFi-verbinding zitten (minimaal 100/10 mbit/s), daar zou het dus niet mee te maken moeten hebben. Los van de andere, wat metalen klank is de persoon aan de andere kant wel goed te verstaan en dat is wederzijds. We kunnen dus stellen dat de kwaliteit niet zo is als gesprekken via de eigen provider, maar voldoende om goede gesprekken te voeren.
Dit staat compleet haaks op mijn ervaringen. Juist wanneer ik wissel van Whatsapp bellen naar "gewoon" bellen klinkt dat gewone bellen dus blikkerig en het Whatsapp bellen niet.

Ik heb het afgelopen half jaar gemiddeld toch zeker 3-4 uur per dag gebeld via Whatsapp en ik kan me totaal niet in jouw verhaal vinden.

Gesloten