LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaald voor snellere service Dynafix, maar is niet sneller

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ThoFlo
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2020 21:05

Betaald voor snellere service Dynafix, maar is niet sneller

Ongelezen bericht door ThoFlo »

Ik heb een bijzonder Kafkaeske ervaring met Dynafix.

Niet zozeer over de reparatie. Die lijkt tot nu toe naar behoren uitgevoerd. Echter de wijze waarop Dynafix in samenwerking met Samsung.com de Ophaalservice Express dienstverlening vormgeeft tart elke verbeelding.

Als je niet weet wat deze dienstverlening precies inhoudt, verwijs ik je graag naar hier. Het gaat erom dat als je voor 15 uur van maandag tot en met donderdag je toestel aanmeldt, je toestel op die avond nog wordt opgehaald en de volgende dag gerepareerd retour krijgt, en dat voor € 24,95. Anders moet je twee tot drie werkdagen wachten, en betaal je niets. Ik heb echter gekozen voor de Ophaalservice Express.

Op zondagavond meld ik mijn toestel alvast aan voor maandagavond, en wordt doorgeleid naar IDEAL, en er wordt netjes € 24,95 afgeschreven. Vrijwel meteen ontvang een nette mail van Samsung waarin vermeld staat dat mijn toestel maandagavond wordt opgehaald en dat ik hem dinsdagavond terug mag verwachten.

Op maandagavond ontvang ik netjes van tevoren berichten dat de bezorger onderweg is, wanneer ik hem ongeveer kan verwachten, en een smsje wanneer hij echt bijna voor deur staat. Tot nu toe gaat alles nog perfect en precies zoals verwacht.

Op dinsdagochtend word ik per e-mail op de hoogte gebracht dat mijn toestel gerepareerd wordt via en overzichtelijke webapp. Tegen 15 uur blijkt m'n Samsung S9 via de webapp klaar te zijn, en verheug ik me erop dat ik 's avonds weer herenigd wordt met m'n mobieltje.

Echter tegen een uur of vijf in de middag ontvang ik een sms dat ik mijn S9 pas op woensdag ga terugkrijgen. Een en ander zonder inhoudelijke verklaring. Ergens hoop ik nog dat het een foutje is, maar hij komt daadwerkelijk niet op dinsdagavond, en uiteindelijk heb ik hem dus pas woensdagavond.

Zoals gezegd, lijkt ie weer goed te werken dus over de kwaliteit van de reparatie heb ik vooralsnog geen kritiek. Ik vind echter wel dat ik recht heb op terugbetaling van de € 24,95 omdat ik een dag langer heb moeten wachten, en dat is de dienstverlening die Samsung en Dynafix gratis aanbieden; namelijk reparatie binnen 2 tot 3 werkdagen.

En hier ontstaat een van de meest Kafkaeske e-mailwisselingen die ik ooit heb gevoerd, en die ik jullie niet wil onthouden. Ik zal deze vanwege de beperking op het aantal tekens in de eerstvolgende reactie zetten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Betaald voor snellere service Dynafix, maar is niet sneller

Ongelezen bericht door berndv »

Ik kan op de site van Dynafix hier niets over vinden, wel op de site van samsung. Het lijkt mij dan ook dat dat in ieder geval de eerste plaats is waar u uw pijlen op zou moeten richten. Zij hebben, voor zover ik zie, de opdracht aangenomen en zijn dus uw aanspreekpunt.

Verder valt of staat het in eerste instantie met de voorwaarden en eventuele uitsluitingen. Ik lees zo op de pagina van samsung nergens een uitsluiting, maar ik lees dan ook nergens voorwaarden voor deze dienst. Dus daar valt weinig over te zeggen.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Betaald voor snellere service Dynafix, maar is niet sneller

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zondag gemeld, woensdag terug. In mijn ogen zijn dat maar 3 werkdagen, dus waar klaagt u over?

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Betaald voor snellere service Dynafix, maar is niet sneller

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
01 feb 2020 12:00
Zondag gemeld, woensdag terug. In mijn ogen zijn dat maar 3 werkdagen, dus waar klaagt u over?
Het probleem is dat je deze dienst afneemt om het toestel binnen 24 uur terug te hebben.

3 Werkdagen is de standaard reparatie termijn waar geen extra kosten aan verbonden zitten.
Binnen 24 uur is een extra service waar je dus die €24,95 voor moet betalen.

TS betaald dus voor een dienst waarbij hij zijn telefoon binnen 24 uur terug zou moeten krijgen en dat is niet gebeurt.

Zie ook https://www.samsung.com/nl/reparatie/mo ... alservice/ en dan onder het kopje "Ophaal service express".

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Betaald voor snellere service Dynafix, maar is niet sneller

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Oh, even wat dingetjes door elkaar gehaald, zie ik. Aan de andere kant lijkt het me dat deze service waarschijnlijk geen 100% garantie geeft in de voorwaarden. Een en ander lijkt me afhankelijk van de vervoerder.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Betaald voor snellere service Dynafix, maar is niet sneller

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
01 feb 2020 12:14
Oh, even wat dingetjes door elkaar gehaald, zie ik. Aan de andere kant lijkt het me dat deze service waarschijnlijk geen 100% garantie geeft in de voorwaarden. Een en ander lijkt me afhankelijk van de vervoerder.
Het enige voorbehoud dat ze maken is:
** Ophaalservice Express kan alleen als de reparatie op maandag t/m donderdag voor 15.00 uur wordt aangemeld en als aan de garantievoorwaarden wordt voldaan. Als een specifiek onderdeel niet voorradig is en reparatie binnen 1 werkdag dus niet haalbaar is, zullen we je hierover tijdig informeren. Uiteraard ontvang je de € 24,95 dan terug.
TS zou zijn geld dan terug moeten ontvangen.

Ook gaat dit voor zover ik weet niet met een normale vervoerder maar met eigen koeriers. Dit zou dus niet afhankelijk mogen zijn van de vervoerder.

marc1766
Berichten: 179
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Betaald voor snellere service Dynafix, maar is niet sneller

Ongelezen bericht door marc1766 »

Ook hier geldt niet geleverd conform afspraak dus geld terug!

Gesloten