LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Nezerith
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 dec 2009 16:31

Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door Nezerith »

Hallo,

Ik ben 23 oktober overgestapt van T-Mobile naar Hi vanwege dekkingsproblemen bij de eerstgenoemde.

Ik heb het abonnement bij Hi via de site aangevraagd en kwam bij de optie nummerbehoud terecht. Hier stond in de rechterbovenhoek wel een vraagtekentje, maar ik dacht nummerbehoud, dat snap ik wel, dat houd in dat je hetzelfde nummer behoud na het overstappen..

Uiteindelijk klopt het ook wat ik dacht, maar er stond ook in het vakje dat je tijdens het nummerbehoud "gewoon" de kosten moet betalen voor het gebruik van eventuele telefonie en data. Bij "gewone kosten" ga ik er persoonlijk vanuit dat je de kosten die normaal gelden voor het mobiel internet abonnement wat Hi "Eindeloos Online" noemt betaald. Dit is € 9,99 per maand.

Echter blijkt dat Hi dit bij het tijdelijke nummer, wat ze een € 0,00 abonnement noemen, per MB berekenen. De kosten per MB bedragen € 2,50. Dit is mij nooit schriftelijk gemeld bij ontvangt van mijn contract, telefoon en/of SIM-kaart. Het abonnement waar ik voor gekozen heb is als volgt beschreven in een email

HTC Hero
Hi Online 35 2 jaar
Eindeloos online
1000 extra sms-jes/mnd
Hi sim-kaart
Telefoon Verzekeren

De eerste rekening ontving ik op 18 november jl. deze ging over de periode van 23 oktober t/m 8 november en bedroeg € 632,31. Hiervan schrok ik mezelf dood en heb direct de klantenservice gebeld. Na veel wikken en wegen heeft de medewerkster de klacht genoteerd en zou ik binnen 10 werkdagen reactie krijgen. Ik heb tevens direct aangeven dat ik het internet op mijn mobiel via het 3G netwerk direct ging uitschakelen en dat ik verwacht dat op een 2e factuur sowieso van de 10 dagen tussen de periode van 8 november t/m 18 november ook dit probleem verwacht. Hierover moest ik maar contact opnemen als de 2e rekening binnen gekomen was.

De medewerker vertelde me dat ik niet zou worden afgesloten doordat ik deze klacht heb ingediend. Ik heb nog aanmaningen van deze factuur gehad en werd ook nog eenzijdig afgesloten. Na enig telefonisch contact is deze afsluiting ongedaan gemaakt.
Uiteindelijk na 16 werkdagen (d.d. 11 december) heb ik nogmaals gebeld en toen kon een medewerker van de klantenservice mij melden dat de factuur is gecorrigeerd en dat ik nog € 90,19 moest betalen. Deze heb ik betaald.

Nu heb ik donderdag 17-12 de tweede rekening mogen ontvangen, deze bedraagt € 467,00. Hierover volgens afspraak direct de klantenservice gebeld. Medewerkster verteld me ditmaal dat ze officieel geen klachten mag indienen bij een € 0,00 abonnement. Verteld dat ik dit zeer vreemd vind, omdat het vorige keer totaal geen probleem opleverde. Uiteindelijk heeft ook deze medewerkster de klacht ingediend, met dezelfde 10 werkdagen wachttijd. Nu waren het dit keer een korte 10dagen.. Ik ben vandaag ( 21-12) teruggebeld met de mededeling dat ze geen correctie gaan doen vanwege het feit dat ik vorige keer al een correctie gehad heb en dat het een € 0,00 nummer betreft.

Na wat gesproken te hebben verteld ze me dat ze in een uiterst geval nog € 120,00 korting mag geven op de volgende factuur.. Maar ik moet nu wel de € 467,00 betalen. Deze is direct van mijn rekening afgeschreven. Ook willen ze hiervoor geen betalingsregeling treffen, dat doen ze pas als er 8 facturen openstaan??!!??.

Wat ik nu nog meer kan doen om toch een correctie op mijn factuur te krijgen die reëler is als de € 120,00 waardoor ik nog steeds € 340,00 moet betalen.

Graag hoor ik van jullie tips

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Je ontvangt een Hi EUR 0,- abonnement zodra je een verzoek tot nummerbehoud indient. Je behoudt dit abonnement totdat je nummer is overgenomen door Hi. Je betaalt in deze periode geen abonnementskosten en ontvangt geen bundeltegoed. Het verbruik wordt volgens het buitenbundel tarief berekend.

Het Hi EUR 0,- abonnement ontvang je maximaal 4 maanden. Wanneer je te behouden nummer niet binnen 4 maanden overgenomen kan worden door Hi gaat het door jouw gekozen abonnement en de eventuele voordeelbundels in op je tijdelijke nummer. Oftewel je tijdelijke mobiele telefoonnummer wordt dan je vaste mobiele telefoonnummer.

Je betaalt voor het gebruik van je tijdelijke mobiele telefoonnummer. Je betaalt voor het bellen, sms’en en het gebruik van internet op je mobiele telefoon het buitenbundel tarief.

Informatie Hi EUR 0,- abonnement hi.nl:
Als je de functie "Nummerbehoud" aanvinkt bij de aanvraag van nummerbehoud ontvang je een melding. Als je op het vraagteken klikt ontvang je alle informatie over dit abonnement.

Informatie Hi EUR 0,- abonnement winkel:
Bij het aangaan van een abonnement in de winkel staat de informatie met betrekking tot het Hi EUR 0,- abonnement op de formulieren die je ondertekent.

Het is je eigen verantwoordelijkheid om jezelf voldoende te informeren over het abonnement dat je afsluit. Dit houdt in dat je alle informatie via de website dient te lezen of op de formulieren die je ondertekent.

Alle informatie omtrent de procedure voor het behoud van je mobiele telefoonnummer vinden op de website van Hi middels onderstaande link.

http://www.hi.nl/nummerbehoud.

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door berndv »

blijf het vreemd vinden dat deze Lotte inhoudelijk zich gaat mengen in discussies. Komt op mij zeer vreemd over. Heb nog maar weinig reacties gelezen zoals ik van veel andere bedrijven lees. In de trant van geef mij uw klantnummer en ik ga het voor u uitzoeken. Het enige wat ik van haar lees is zo zijn de regels nu eenmaal.

2 keer gefopt
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2010 21:15

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door 2 keer gefopt »

Ander halve week geleden 2 abonnementen afgesloten voor mijn kinderen. Leek me handiger en idd met nummerhoud (anders is het ook zo lastig en zonde van je sms tegoed als je iedereen apart moet smsen :( )

De ene een blackberry en de andere een Nokia. Helemaal trots alle 2 eindeloos online wat kon me gebeuren.

Nou de ene ging met de bus een dag weg met school en heeft heerlijk de hele weg filmpjes gekeken op Youtube.De andere probeerde te pingen op haar blackberry. Opeens waren ze alle 2 afgesloten. Ik bellen even oplossen natuurlijk.....Nu blijkt dat ze in een paar dagen tijd voor 380 euro aan data moeten hebben verbruikt. Let wel alle twee dat maakt zo een rekening van jawel over de 700 euro.

Ja dat zou kunnen ze hebben van alles erop gezet. Zo leuk en kan allemaal en zo trots ook op hun toestel. Volgens de mevrouw bij hi had ik op het I teken moeten klikken achter nummerbehoud maar er staat geen I wel een vraagteken (waar ik overigens gelijk een printscrene van heb gemaakt) En volgens mij is een vraagteken nog altijd een een aanwijzing als je iets niet snapt en niet voor extra informatie. En ik snap nummerbehoud dus ik hoefde niet op het vraagteken te klikken... althans dat dacht ik!! :shock: Nergens op de bevestiging nog op het simkaartje een waarschuwing. Ik begrijp niet dat ze het aanbieden voor 2,50 per maand eindeloos online en dat je dan in een paar dagen 380 euro zou verbruiken. Aan de andere kant als het een paar keer per maand lukt bij argeloze gebruikers kan het waarschijnlijk wel uit!!!

Ben nog blij dat ik thuis de wifi in heb gesteld op mijn draadloze netwerk thuis.

Nezerith
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 dec 2009 16:31

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door Nezerith »

Ja zelfde verhaal als bij mij, vraagteken voor als je vragen hebt ... dacht ik...

maarja, blijkt dus dat daar iets staat... IETS, maar nog steeds niet direct info over de kosten...

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door mich24 »

berndv schreef:blijf het vreemd vinden dat deze Lotte inhoudelijk zich gaat mengen in discussies. Komt op mij zeer vreemd over. Heb nog maar weinig reacties gelezen zoals ik van veel andere bedrijven lees. In de trant van geef mij uw klantnummer en ik ga het voor u uitzoeken. Het enige wat ik van haar lees is zo zijn de regels nu eenmaal.
lees mijn topic is en reageer er eens op.
Ik vind het logisch dat Webcare dit op het web zet. Ze zullen er zelf ook wel gek van worden elke keer.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door mich24 »

Nezerith schreef:Ja zelfde verhaal als bij mij, vraagteken voor als je vragen hebt ... dacht ik...

maarja, blijkt dus dat daar iets staat... IETS, maar nog steeds niet direct info over de kosten...
Die zijn in principe volgens de regels je eigen verantwoordelijkheid, hoe vervelend ook. Althans... wanneer zou je nummerbehoud ingaan??

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door mich24 »

trouwens, je had een rekening van 632 euro. Dit is gecorrigeerd naar 90 euro. Je wist dus dat je fout zat. Vervolgens gaat je doodleuk verder met internetten op je telefoon. En dan ben je vervolgens erg verontwaardigd dat ze een rekening sturen van 467 euro en je maar 120 euro crediteren.

Wat dacht je dan? Ik kan gratis internetten ermee,en een rekening ruim 540 euro in mindering gebracht,dus het kan de volgende keer weer? Naief noem ik dat, sorry!

Nezerith
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 dec 2009 16:31

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door Nezerith »

mich24 schreef:trouwens, je had een rekening van 632 euro. Dit is gecorrigeerd naar 90 euro. Je wist dus dat je fout zat. Vervolgens gaat je doodleuk verder met internetten op je telefoon. En dan ben je vervolgens erg verontwaardigd dat ze een rekening sturen van 467 euro en je maar 120 euro crediteren.

Wat dacht je dan? Ik kan gratis internetten ermee,en een rekening ruim 540 euro in mindering gebracht,dus het kan de volgende keer weer? Naief noem ik dat, sorry!
Mich,

dan moet je ff lezen, er staat namelijk dat ik DIRECT toen ik door had gekregen waar die kosten vandaan kwamen het internet UIT geschakeld heb op mijn mobiel.

Waar het mij om gaat is dat er een belofte gedaan is bij de eerste factuur OVER de 2e factuur welke niet nagekomen is.

Eerst lezen, dan reageren aub.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door mich24 »

Ik heb heel goed gelezen. Er staat dat men niet ging blokkeren. lees mijn antwoorden eens, en reageer daar eens op.. Makkelijk een bedrijf afzeiken terwijl jijten eerste fout bent..

Nezerith
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 dec 2009 16:31

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door Nezerith »

mich24 schreef:Ik heb heel goed gelezen. Er staat dat men niet ging blokkeren. lees mijn antwoorden eens, en reageer daar eens op.. Makkelijk een bedrijf afzeiken terwijl jijten eerste fout bent..
Er staat ook dat mij is toegezegd dat men eenzelfde correctie zou toepassen op de tweede factuur als dat op de eerste factuur gebeurd is.

Ik mag dan wel ten eerste fout zitten in jouw optiek. Echter stonden er in oktober toen dit speelde (geen idee of het er nu wel staat) er bij het aanvragen van nummer behoud zelf GEEN verwijzingen naar de voorwaarden van een € 0,00 abbonement. Ik wist niet eens dat ik een € 0,00 abbonement kreeg op dat moment. Dat is me dus pas verteld bij de eerste factuur van dik € 600.

Als men toezegd dat eenzelfde correctie wordt toegepast vind ik dat men zich ook aan die afspraak moet houden.

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

berndv schreef:blijf het vreemd vinden dat deze Lotte inhoudelijk zich gaat mengen in discussies. Komt op mij zeer vreemd over. Heb nog maar weinig reacties gelezen zoals ik van veel andere bedrijven lees. In de trant van geef mij uw klantnummer en ik ga het voor u uitzoeken. Het enige wat ik van haar lees is zo zijn de regels nu eenmaal.
Hi Webcare heeft ervoor gekozen om klanten met een persoonlijk probleem via een privé bericht te benaderen en om gegevens te vragen. Er wordt 1 op 1 met de klant getracht het probleem op te lossen.
Algemene informatie die voor iedereen van toepassing kan zijn wordt op een forum geplaatst wanneer dit van toepassing is.

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door mich24 »

Nezerith schreef:
Er staat ook dat mij is toegezegd dat men eenzelfde correctie zou toepassen op de tweede factuur als dat op de eerste factuur gebeurd is.

Ik mag dan wel ten eerste fout zitten in jouw optiek. Echter stonden er in oktober toen dit speelde (geen idee of het er nu wel staat) er bij het aanvragen van nummer behoud zelf GEEN verwijzingen naar de voorwaarden van een € 0,00 abbonement. Ik wist niet eens dat ik een € 0,00 abbonement kreeg op dat moment. Dat is me dus pas verteld bij de eerste factuur van dik € 600.

Als men toezegd dat eenzelfde correctie wordt toegepast vind ik dat men zich ook aan die afspraak moet houden.
Geef nou eens antwoord zonder er om heen te draaien..

Waarom ben jij zoals zovele dan naief en ga je de simkaart gebruiken? Dan weet je toch dat er iets niet goed zit?? :roll:
toen dit speelde (geen idee of het er nu wel staat) er bij het aanvragen van nummer behoud zelf GEEN verwijzingen naar de voorwaarden van een € 0,00 abbonement
Je geeft zelf aan dat je die vraagteken had gezien en er vanuit ging dat het wel goed zat.. Tsja...

Nezerith
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 dec 2009 16:31

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door Nezerith »

mich24 schreef:
Nezerith schreef:
Er staat ook dat mij is toegezegd dat men eenzelfde correctie zou toepassen op de tweede factuur als dat op de eerste factuur gebeurd is.

Ik mag dan wel ten eerste fout zitten in jouw optiek. Echter stonden er in oktober toen dit speelde (geen idee of het er nu wel staat) er bij het aanvragen van nummer behoud zelf GEEN verwijzingen naar de voorwaarden van een € 0,00 abbonement. Ik wist niet eens dat ik een € 0,00 abbonement kreeg op dat moment. Dat is me dus pas verteld bij de eerste factuur van dik € 600.

Als men toezegd dat eenzelfde correctie wordt toegepast vind ik dat men zich ook aan die afspraak moet houden.
Geef nou eens antwoord zonder er om heen te draaien..

Waarom ben jij zoals zovele dan naief en ga je de simkaart gebruiken? Dan weet je toch dat er iets niet goed zit?? :roll:
toen dit speelde (geen idee of het er nu wel staat) er bij het aanvragen van nummer behoud zelf GEEN verwijzingen naar de voorwaarden van een € 0,00 abbonement
Je geeft zelf aan dat je die vraagteken had gezien en er vanuit ging dat het wel goed zat.. Tsja...

Zoals ik ook zeg bij het vraagteken heb ik later nog maals gekeken en daar staan GEEN verwijzingen naar de exacte kosten. Stond alleen dat je de gewone kosten betaalde. Wat die gewone kosten zijn.. dat staat er niet, en ook staat er geen hyperlink naar die pagina's. Als ik verder op internet kijk zijn er meer mensen die bij een vraagtkeen denken dat het alleen nodig is om hier op te klikken als je daadwerkelijk een vraag heb over wat iets is... Nummerbehoud lijkt mij redelijk duidelijk. en daardoor heb ik daar niet direct op geklikt. Naief, tsja misschien. Maar het is ook zaak van de verkopende partij om de koper/klant goed te informeren. Geen fratsen, dat scheelt.

En waarom ik de SIM-kaart gebruikte.
Zoals ik ook al zei heb ik het data-gebruik direct na mijn eerste contact met de klantenservice uitgeschakeld. Ofwel, ik had geen verbinding meer met mobiel internet. Dat betekend dat er geen risico aanzat behalve eventuele telefonie / sms kosten. Dat vind ik ook geen probleem, gaat me niet om gratis bellen of smsen, zoals ik al eerder heb aangegeven. Gaat mij wel om de data kosten VOORDAT ik met de klantenservice gesproken heb.

Dit staat ook vermeld in mijn allereerste post, maar schijnbaar heb jij alleen zin om mij op mijn fouten te wijzen, die mij overigens best duidelijk zijn geworden, en verlies jij uit het oog dat ik geen problemen heb om dingen te betalen, maar dat het mij puur en alleen gaat on de afspraak die met mij gemaakt is. Voor de dagen dat ik VOORDAT ik de klantenservice contact gehad heb over de EERSTE factuur zou dezelfde correctie gemaakt worden. Dit is niet gebeurd en daar ligt in mijn optiek het probleem. Afspraak is afspraak is het niet :roll: .

Nezerith
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 dec 2009 16:31

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door Nezerith »

Overigens heb ik ondertussen contact gehad met Lotte van de Webcare en zijn we bezig om te kijken hoe we dit zo goed mogelijk kunnen oplossen : :wink: .

Mocht je verder willen met deze discussie kan dat, maar het heeft geen invloed op de mogelijke uitkomst :) .

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door mich24 »

Nezerith schreef:
Er staat ook dat mij is toegezegd dat men eenzelfde correctie zou toepassen op de tweede factuur als dat op de eerste factuur gebeurd is.

Waar staat dit?
Maar het is ook zaak van de verkopende partij om de koper/klant goed te informeren. Geen fratsen, dat scheelt.

Vind ik ook!!

Nezerith
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 dec 2009 16:31

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door Nezerith »

mich24 schreef:
Nezerith schreef:
Er staat ook dat mij is toegezegd dat men eenzelfde correctie zou toepassen op de tweede factuur als dat op de eerste factuur gebeurd is.

Waar staat dit?
Hmm in het eerste bericht ben ik dat inderdaad vergeten te vermelden, staat pas in mijn reacties later :oops: .

Destijd was ik nogal pissig toen ik het bericht schreef :roll:
Nja, in iedergeval zijn ze er mee bezig. Eens kijken hoe het uitpakt.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door mich24 »

Succes ermee!

xperia x10
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2010 12:40

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door xperia x10 »

Bij dezen wil ik graag mijn klacht doen m.b.t. de werkzaamheden van Hi.

Begin april van dit jaar heb ik via het internet de Hi Online 30 2 jaar en Eindeloos online aansluiting afgesloten, met als toestel de Sony Ericsson Xperia X10. Tevens heb ik voor nummerbehoud gekozen, niet wetende wat voor heibel me hierdoor te wachten zou staan.

De afgelopen dagen heb ik, zoals iedereen met een gloednieuw toestel zou doen, gebruik gemaakt van het mobiel internet.
Ik had me aangemeld bij 'Mijn Hi'. Zodra ik op deze webpagina terecht kon, heb
ik getracht inzicht te verkrijgen in mijn actueel verbruik. Zonder succes. Vandaag, 12 april, was het systeem in de avonduren ook niet toegankelijk. Voorheen ben ik klant geweest bij KPN. Zij bieden haar klanten een actueel inzicht in het exacte verbruik inclusief verbruikskosten. De klantenservicemedewerker van Hi deelde me mee dat Hi, in de toekomst, over tracht te stappen naar dit systeem van KPN. Hij begreep het zelf ook niet, hoezo Hi nog niet beschikt over dit systeem. Hieronder valt te lezen, hoezo Hi (naar mijn mening) nog niet is overgestapt op dit systeem.

Op aanraden van de klantenservicemedewerker van Hi, heb ik op de volgende manier inzicht verkregen in mijn verbruikskosten. Namelijk door een sms te versturen naar 1200. Even later ontving ik de volgende melding, waardoor ik me kapot schrok:

"Hi Soms Online: Verbruik 138,837 MB t.w.v. € 347,03 sinds factuur 08 april".

Vervolgens weer de klantenservice van Hi gebeld. De klantenservicemedewerker, dit maal een andere, deelde me mee dat ik de voorwaarden maar had moeten lezen. Ik kan met 100% zekerheid vaststellen dat ik hier niet door Hi (fatsoenlijk) op de hoogte ben gesteld bij aanschaf van het abonnement en telefoon via het internet. Het staat ook helemaal niet in proportie met elkaar: € 350,- voor 5 dagen internet, terwijl je voor Eindeloos Online XtraSnel slechts € 14,95 per maand betaalt. Op de overeenkomst staat ook helemaal niks vermeld over het Hi € 0,- abonnement of haar consequenties.

Hi kan toch niet zo maar mijn Eindeloos Online 'tijdelijk' degraderen naar Soms Online, alleen vanwege het feit dat ik nummerbehoud heb aangevraagd? Hi is vantevoren niet open geweest richting de klant, inzake de consequenties. Na even gesurft te hebben op de website 'kassa.vara.nl' weet ik dat ik ook niet de enige ben met deze klacht (namelijk: rsmit, masterbastie, malou036, nezerith. Om er maar een paar te noemen). En ook dat ik niet de enige ben die van mening is dat Hi zich zeer vaag opstelt met betrekking tot het Hi € 0,- abonnement.

Verder heeft een Hi klantenservicemedewerker mij op dinsdag 13/04 medegedeeld dat ik helemaal niet voor nummerbehoud in aanmerking kom. Dit vanwege het feit dat ik mijn KPN-abonnement (dat ik hiervoor had) reeds op 17/03 heb stopgezet. Het tijdelijk nummer van Hi is nu door meneer overgezet naar vast nummer.

Waar ik ook helemaal niet over te spreken ben, is het feit dat ik de eerste rekening al op 19/04 krijg, terwijl de factuur sinds 08/04 loopt. Dit had volgens Angela (ook dinsdag 13/04) te maken met de datum waarop ik mijn laatste factuur heb ontvangen bij mijn afgelopen KPN-abonnement. Hier heb ik als Hi klant toch helemaal niks mee te maken? Een factuur loopt over een periode van een maand!

Graag tips en advies :-)

Met vriendelijke groeten,

Hi klant


[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

xperia x10
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2010 12:40

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door xperia x10 »

Zojuist de Hi rekening schriftelijk thuisgestuurd gekregen:

"€ 444,18 inclusief BTW". (waarvan € 70,92 BTW)

Eerder in deze post heb ik jullie verteld hoe dit heeft kunnen komen.
Nu nog meer frappante kwesties:

* Op de overeenkomst mobiele telefoonaansluiting wordt niet gesproken over Hi € 0,- abonnement, maar wel over Hi Online 30 2 jaar en Eindeloos Online (waarvoor ik gekozen heb). Terwijl er wel gesproken wordt over mijn tijdelijk en 'over te nemen' nummer. Hoezo, noem je het een ('nummerbehoud'), maar verzwijg je het ander (Nummerbehoud € 0,- abonnement) op een officieel document "Hi"?' Over dit gewraakte abonnement wordt op geen enkel (officieel) document gesproken.

* Internet op je mobiel à € 355,95 (Volume à 169,445 MB)
Dit is Soms Online...Niet het Eindeloos Online wat op de overeenkomst 'mobiele telefoonaansluiting' staat. Zoals in mijn vorige post valt te lezen, heb ik helemaal geen recht op nummerbehoud. Dit omdat ik mijn KPN-abonnement reeds op 17/03 heb stopgezet. Conclusie: Ik wordt afgerekend voor een dienst (nummerbehoud, met buiten de bundel kosten), maar die 'dienst' is nooit geleverd.

Hi`s betekenis voor "Wilt u nummerbehoud" is "Wilt u opgezadeld worden met torenhoge kosten?"

Ik heb, na dit vernomen te hebben, het tijdelijk nummer over laten zetten naar het vaste nummer.

* Zoals hierboven valt te concluderen, zijn de kosten voor de telefoonrekening terug te brengen naar één kostenpost, namelijk: Internet op je mobiel. Dit heeft te maken met het gewraakte 'Nummerbehoud € 0,- abonnement'. Hi zegt hierover het volgende: "voor het bellen, sms'en en het gebruik van data betaal je het buitenbundel tarief". Maar, zegt niets over Hi Soms Online (à € 2,50 per MB). Hoezo, vaag bezig?

* De telefoonrekening toont ook eenmalige kosten (à € 20,97). Wat wordt hiermee bedoeld? Deze kosten komen namelijk niet overeen met de entreekosten (€ 24,95) bij aanschaf.

I rest my case till Monday April 26th Laten we hopen dat Hi Webcare voor die tijd met een waardige oplossing komt.

Met vriendelijke groeten,

Hi klant

Gesloten