LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dynafix beschadigd toestel en geeft niet thuis

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JWE-NLD
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2017 14:37

Dynafix beschadigd toestel en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door JWE-NLD »

Hallo allemaal,

Ik heb de volgende situatie, en ik ben op zoek naar tips.

Het begon in februari met een stuk scherm van mijn HTC 10, een deel van het scherm reageerde niet meer op vingerbewegingen. Toen het toestel terugkwam, met een nieuw scherm bleek dat het niet goed vastgeplakt zat. Linksonderin zat er ruimte waardoor het licht van de LED-knoppen scheen.

Vervolgens de telefoon teruggestuurd, maar niet goed gerepareerd. Opnieuw hetzelfde probleem , maar ik wilde niet weer mijn telefoon kwijt, dus ik heb er mee doorgelopen. Na twee maanden kwam het scherm nog verder omhoog, er pastte toen een stuk karton tussen. In overleg met HTC toch besloten het toestel weer ter reparatie aan te bieden.

Helaas, drie keer bleek geen scheepsrecht want ook deze keer kwam het toestel terug met een los scherm. Vervolgens weer opgestuurd, poging 4. Dit keer zit het scherm er goed in. Maar er zitten nu krassen op het scherm, die weliswaar licht zijn, maar ze zijn er wel. Ik kan het zelf niet veroorzaakt hebben omdat ik altijd een tempered glass screenprotectorgehad met Dynafix en foto's gestuurd maar de krassen zijn erg lastig te fotograferen omdat ze dus vrij licht zijn. Dynafix antwoord dat het veroorzaakt zou zijn door sleutels in dezelfde broekzak. Knap! Ik heb nooit mijn sleutels in dezelfde broekzak en gebruik naast de screenprotector ook nog eens een HTC-hoesje dat het scherm afschermt van de buitenwereld. Dus, hoezo sleutels?

Ik heb Dynafix laten weten niet akkoord te gaan met hun bevindingen, maar wat nu? Ik heb nu ook de leverancier maar ingeschakeld, die zijn ook druk bezig maar boden al als oplossing een screenprotector. Dat is naar mijn idee ook geen oplossing, Dynafix heeft gewoon schade toegebracht aan mijn toestel! Ik vrees dat het uiteindelijk toch uitdraait op niets, maar misschien zijn er hier mensen die nog tips hebben.

Dan_Veluwe
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 mei 2017 02:33

Re: Dynafix beschadigd toestel en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Dan_Veluwe »

@JWE-NLD.

Was de eerste zending onder garantie van HTC, op een nieuw gekocht toestel ? In dat geval heb je na 3 keer opsturen voldoende kans gegeven het probleem op te lossen. Is het niet opgelost, dan heb je recht op een nieuw toestel [ binnen een jaar geloof ik]. Daar moet je dan voor naar HTC.
Zij zijn jouw leverancier. Dynafix is door hen ingehuurd, daar heb jij geen -zakelijke- relatie mee.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Dynafix beschadigd toestel en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je moet altijd bij de verkoper zijn, als je toestel nog geen half jaar oud is moet de verkoper bewijzen dat de schade ook werkelijk door de sleutel(s) is gekomen, bewijslast ligt dus bij hen, vraag ze daar dus om...

kunnen ze niet bewijzen is de schade voor hen...

Rarnammon
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 sep 2015 22:14

Re: Dynafix beschadigd toestel en geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Rarnammon »

Dan_Veluwe schreef:@JWE-NLD.

Was de eerste zending onder garantie van HTC, op een nieuw gekocht toestel ? In dat geval heb je na 3 keer opsturen voldoende kans gegeven het probleem op te lossen. Is het niet opgelost, dan heb je recht op een nieuw toestel [ binnen een jaar geloof ik]. Daar moet je dan voor naar HTC.
Zij zijn jouw leverancier. Dynafix is door hen ingehuurd, daar heb jij geen -zakelijke- relatie mee.
De 3 pogingen regel geldt alleen wanneer hetzelfde probleem zich voordoet als waarvoor het toestel is opgestuurd. Aangezien het eerste probleem (een niet reagerend scherm) is opgelost, maar daarna met een nieuw probleem terug kwam, geldt deze eerste reparatie niet als de eerste poging van 3. Ze hebben dus het probleem van het los zittende scherm wel opgelost binnen 3 pogingen.

N.B. Je moet ook altijd goed kijken of Dynafix wel werkzaamheden heeft verricht. Als Dynafix het probleem niet constateert (ook al is het er wel), dan geldt dit niet als een reparatiepoging en telt daardoor ook niet meer voor de 3 pogingen.

Gesloten