LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen Internet in Duitsland

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
berkelj
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2015 11:09

Geen Internet in Duitsland

Ongelezen bericht door berkelj »

"Geen Internet in Duitsland, geen advies Vodafone helpdesk"

Samenvatting: 100'n Nederlanders in Duitsland hebben geen internetverbinding in Duitsland maar de Vodafone helpdesk heeft geen idee dat het komt door verkeerde telefoon instellingen. Ik vermoed dat dit ook aan de hand is bij andere telekom bedrijven.

Het advies van de Vodafone helpdesk over "Geen Internet in Duitsland" getuigt van een lage vakkennis en niet in staat zijn van doorzoeken mbv een probleemgericht systeem of internet. Het standaard advies van sim kaart en er uit halen is achterhaald met de moderne telefoons. SIM kaart is stuk is een knullig antwoord wanneer internet wel werkt in nederland. Fout.

Dus gezocht op Internet met Wifi en na een uur viel het kwartje bij de APN verificatiecode, de instellingen.

Geen internet in Duitsland, wel in Nederland, Frankrijk en Zwitserland wordt logischer wijze veroorzaakt door foutieve instellingen van de verificatiecode bij APN, toegangspunt, maw geen, two of three way security.

Opties die mogelijk zijn in Nederland: Geen, PAP, CHAP, PAP of CHAP.
Duitse Telekom en Vodafone eisen PAP, andere instellingen werken niet.
Mijn telefoon stond op Geen.
De optie "PAP of CHAP" werkt dus, dat zie je binnen een seconde, dan verschijnt het icoontje H+, 3G of 4G op je telefoon. OOk de PAP instelling, maar niet CHAP of Geen.

Merkwaardig dat Nederland, Frankrijk en Zwitserland Geen accepteren, dit is onveilig.

Nederlandse internet settings voor Android telefoons geconfigureerd door telekom bedrijven bij het afsluiten van een abonnement staan vaak op Geen of CHAP. Dit moet zijn "PAP of CHAP".

Op de iPhone 6 is er geen optie, neem aan dat die al op PAP of CHAP staan en verborgen is.

In Duitsland is telekom.de inderdaad de beste provider, ik had zelfs vaak verbinding diep in de bossen van het Zwarte Woud.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Geen Internet in Duitsland

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit problemen gehad met de standaard Vodafone instelling en in welk land dan ook. Niet zelf een keer per ongeluk wat veranderd?

berkelj
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2015 11:09

Re: Geen Internet in Duitsland

Ongelezen bericht door berkelj »

Gecontroleerd op verschillende telefoons van andere gebruikers, staat vaak niet op "PAP of CHAP". Als zij naar Duitsland gaan hebben ze geen verbinding met telekom.de of Vodaphone.de. :cry: :evil:

Gesloten