LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen sms ontvangen van buitenlands nummer T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
chellenieke
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2015 16:12

geen sms ontvangen van buitenlands nummer T-Mobile

Ongelezen bericht door chellenieke »

Drie maanden geleden melding gemaakt van het feit dat ik geen sms kan ontvangen van bepaalde nummers uit de USA (zij ontvangen wel van mij). Op verzoek van de klantenservice van T-Mobile week na week tientallen voorbeelden aangedragen. Ook van sms'jes van hetzelfde nummer naar andere T-mobile abonnees die wel gewoon aankomen. Eind juni heb ik wel twee sms'jes van het betreffende nummer mogen ontvangen (met ruim een uur vertraging). En als ik buiten Nederland ben, komen de sms'jes ook gewoon bij me aan. T-Mobile blijft zeggen dat het probleem bij de verzender ligt, maar daar is alles gecontroleerd. T-Mobile geeft mij geen antwoord op de vragen waarom ik in juni wél twee sms heb kunnen ontvangen en ik ook in het buitenland geen problemen ervaar maar vraagt mij om wederom voorbeelden aan te leveren voordat ze de vragen aan de technische dienst willen voorleggen.
Wat kan ik als klant nu nog doen? Overstappen naar een ander netwerk (maar is dat wel zo als je van aanbieder wisselt?) lijkt nu nog de enige optie.
Is er iemand met ervaring...maar vooral tips en hulp... Ik ben een beetje radeloos na ruim drie maanden...

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: geen sms ontvangen van buitenlands nummer T-Mobile

Ongelezen bericht door renewouters »

Als ik het zo lees zou ik ook concluderen dat het bij het andere netwerk fout zit. Als je een SMS stuurt naar iemand, zoekt de SMSC in jouw netwerk uit waar de ontvanger zit, en levert die dan direct af, buiten de SMSC van je eigen provider om. Het feit dat het wel werkt als je in het buitenland bent bevestigd dat eigenlijk nog eens: de SMSC van de verzender krijgt de juiste locatie uit de HLR van T-Mobile en kan dan het bericht afleveren dus het enige stuk van T-Mobile Nederland doet werkt.

chellenieke
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2015 16:12

Re: geen sms ontvangen van buitenlands nummer T-Mobile

Ongelezen bericht door chellenieke »

Dank voor je reactie renewouters!
Bij de verzender is onderzoek gedaan en niets gevonden. Daarnaast heb ik in juni na contact met de technische dienst van t-mobile (die toen zei iets aan mijn instellingen gewijzigd te hebben) 2 sms'jes wel ontvangen. Is daar een verklaring voor? Evenals voor het feit dat andere t-mobile abonnees de sms'jes ook ontvangen?
Het lijkt erop dat de betreffende sms ergens zweeft en niemand het kan traceren?
Heb je een advies voor me? Is overstappen naar een ander netwerk een optie?

Gesloten