Geschil Mediamarkt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
WIYF
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jul 2017 17:57

Geschil Mediamarkt

Ongelezen bericht door WIYF »

Beste lezer, graag ontvang ik advies in de volgende situatie.

Met Black Friday, afgelopen november alweer heb ik een poging gedaan om een telefoon aan te schaffen, met een black friday korting .Op zondag besteld maar kon door een storing op de site van MediaMarkt (hun geven de schuld aan Vodafone) niet mijn identiteit verifieren dus daadwerkelijk bestellen. Op maandag, nog binnen de actie periode langs geweest, daar is het opnieuw besteld en kon het dinsdag ophalen. Door gekloot van MediaMarkt is de order gecanceled, maar alleen op papier, waardoor de factuur die nodig is om gebruik te maken, buiten de actieperiode valt. Om alsnog op papier aanspraak te kunnen maken is er een constructie bedacht, waarbij ik een telefoon volledig aanschaft, de cashback indiende en retour bracht. Prima, akkoord ik sta bij de kassa en ook die factuur met de juiste leverdatum is niet juist. Medewerker zou het regelen met een manager en die zou contact opnemen met Samsung.
Een belangrijk detail, ik 1 abbo afgesloten en 1 telefoon betaald en maar 1 telefoon meegekregen. Ook hebben hun de kassabon, maar ik wel de factuur met handtekening van medewerker.

Inmiddels zijn we 3 maanden verder, weinig tot geen communicatie van hun kant en ik ben inmiddels al 6 keer heen en weer gereden maar heb nog steeds mijn €1550,- en de cashback van €150,- niet.

Ik had veel geduld, zoals je kan zien, mede ook door de persoonlijke omstandigheden van desbetreffende verkoopmedewerker (begravenis Turkije).
Maar daar staat de manager, waar ik de laatste 6 weken mee in contact ben, los van.

Mijn vraag is nu, wat zijn de juiste stappen om te ondernemen;

Ik zat zelf aan een brief te denken waarin ik een laatste ultimatum stel van 10 dagen om de volgende dingen te regelen;

- Dat het geld van het losse toestel retour gaat naar mij.

- Dat ik de €150,- cashback dan maar van hun krijg ipv Samsung zelf.

- Dat ik een reiskostenvergoeding krijg voor de 6x dat ik 2x 14 km ben gaan rijden en nog minstens een 7e keer moet gaan rijden om daadwerkelijk dingen afgesloten te krijgen.

Zo niet, dat ik een stap zet naar een advocaat, ik een schadevergoeding eis en wettelijke rente eis op het bedrag dat nu 3 maanden open staat.

Is dit enigzins juridisch haalbaar danwel een normale vraag na 3 maanden wachten?

Ik zie de reacties graag tegemoet.

M.v.g. WIYF

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geschil Mediamarkt

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd kom ik er niet goed uit. Je hebt een telefoon gekocht, en je hebt blijkbaar een telefoon ingeleverd, want anders krijg je die 1550 niet terug. Maar als je die telefoon ingeleverd hebt, waarom krijg je dan nog een cashback van 150 euro?

Maar nou moet ik je wel zeggen dat ze bij MM absoluut geen heldere sterren zijn als het gaat om het correct weergeven van prijzen en dergelijke. Ik vraag me wel eens af of ze zelf nog wel snappen wat ze aan het doen zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geschil Mediamarkt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zondag: Telefoon online willen bestellen met abo, maar dit lukte niet.
Maandag: Naar de winkel gegaan, hier een abo afgesloten met telefoon die de volgende dag geleverd zou worden.
Dinsdag: De order blijkt geannuleerd en u wilde ook gebruik maken van een cashbackactie.

Daarna word het wazig. Er is een constructie verzonnen om een los toestel te kopen en hier de cashback op aan te vragen. Waarom een los toestel kopen als op diezelfde dag ook een nieuwe aanvraag voor een abo gedaan kon worden? Of moest er een datum op uit het verleden? Dat is nooit mogelijk.
Zat in het abo ook een toestel? Waarom rekent u dan een los toestel af als u die niet meekrijgt? Hoe kunt u nu nog bewijzen dat u een telefoon van €1.550 hebt afgerekend en niet meegekregen zou hebben? Hoe had u de cashback willen regelen zonder telefoon? Op de verpakking staan namelijk gegevens die nodig zijn voor die cashback.
Dat de verkoopmedewerker een begrafenis had in Turkije is vervelend, maar deze persoon zal niet alle openingsuren aan het werk zijn. Er zijn meer medewerkers en meer managers.

U kunt een hoop eisen, maar alles draait om bewijslast. Staat er ergens op papier dat u enkel een toestel hebt afgerekend en niet hebt meegekregen? Is er überhaupt iets aantoonbaar in deze vreemde constructie? Pas dan hebt u een sterke zaak en kunt u er een advocaat op zetten.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geschil Mediamarkt

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik begrijp weinig van het verhaal. Waarom zou u iets betalen om later terug te krijgen?

U kunt contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl/

Ook kunt u naar www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ voor bemiddeling of een bindend uitspraak.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geschil Mediamarkt

Ongelezen bericht door witte angora »

NeoDutchio schreef:
13 feb 2024 19:47
Hoe had u de cashback willen regelen zonder telefoon? Op de verpakking staan namelijk gegevens die nodig zijn voor die cashback.
Dat de verkoopmedewerker een begrafenis had in Turkije is vervelend, maar deze persoon zal niet alle openingsuren aan het werk zijn. Er zijn meer medewerkers en meer managers.
O wacht, ik denk dat het nu duidelijk wordt.

Telefoon kopen, cashback regelen, telefoon terug, geld terug, cashback houden, maar helaas zat de betreffende medewerker ineens in Turkije. En anderen kunnen daar natuurlijk niet bij helpen. Behalve dan de manager. Iets anders kan ik er niet van maken.

Ik verwijs nog maar even naar mijn vorige reactie.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geschil Mediamarkt

Ongelezen bericht door witte angora »

WIYF schreef:
13 feb 2024 19:27
- Dat het geld van het losse toestel retour gaat naar mij.

- Dat ik de €150,- cashback dan maar van hun krijg ipv Samsung zelf.

- Dat ik een reiskostenvergoeding krijg voor de 6x dat ik 2x 14 km ben gaan rijden en nog minstens een 7e keer moet gaan rijden om daadwerkelijk dingen afgesloten te krijgen.

Zo niet, dat ik een stap zet naar een advocaat, ik een schadevergoeding eis en wettelijke rente eis op het bedrag dat nu 3 maanden open staat.

Is dit enigzins juridisch haalbaar danwel een normale vraag na 3 maanden wachten?
- Dat je het geld van het losse toestel terug krijgt is wel te verdedigen, als je kunt bewijzen dat je het betaald hebt en weer ingeleverd. Alleen, als je het ingeleverd hebt, zou je direct al een creditfactuur moeten krijgen, en zou het geld direct al op je rekening zijn gestort.

- Die cashback kun je vergeten. Dat was een actie van Samsung. Niet van MM. Maar je kunt het sowieso vergeten omdat die cashback samen hangt met de aanschaf van een telefoon. Telefoon terug brengen betekent dat je ook geen recht meer hebt op die cashback. Cashback is niets meer en niets anders dan een korting. Het is geen bedrag dat je op een slinkse manier uit een bedrijf kan trekken, en er op die manier beter van wordt.

- Die reiskostenvergoeding kun je gevoeglijk vergeten.

Succes met de advocaat. Geen idee wat je aan schadevergoeding denkt te kunnen eisen, en wettelijke rente? Pas maar op dat je geen proces aan je broek krijgt wegens oplichting. Mocht ik het verkeerd begrepen hebben, wel, zie het dan maar als een gelegenheid om dingen beter uit te leggen voor je verdere stappen onderneemt.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geschil Mediamarkt

Ongelezen bericht door kuklos »

WIYF schreef:
13 feb 2024 19:27
Beste lezer, graag ontvang ik advies in de volgende situatie.
Schrijf een duidelijk verhaal. Ik heb het nu 3x doorgelezen en snap het nog steeds niet, net als de anderen die reageren.

Stel je zou naar een advocaat stappen met een dergelijk verhaal, die wrijft zich in zijn handen. De eerste twee uur worden besteed aan alles helder te krijgen. En dan is er verder nog niets gedaan.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geschil Mediamarkt

Ongelezen bericht door witte angora »

WIYF schreef:
13 feb 2024 19:27
Een belangrijk detail, ik 1 abbo afgesloten en 1 telefoon betaald en maar 1 telefoon meegekregen. Ook hebben hun de kassabon, maar ik wel de factuur met handtekening van medewerker.
Volgens mij, als ik dit goed begrijp heb je dus een telefoon van je abonnement en een losse telefoon aangeschaft? En de bedoeling was de losse telefoon terug te brengen zodat je de cashback waar je geen recht op had alsnog te krijgen? En een van de twee telefoons heb je wel betaald maar niet meegenomen, en nu wil je het geld voor de telefoon die je niet mee hebt gekregen terug, plus de 150 euro cashback?

Zit nu naar alle black friday aanbiedingen van vorig jaar te kijken, maar daar kom ik ook niet echt uit eerlijk gezegd... https://www.galaxyclub.nl/dealtips/sams ... iday-2023/

Eerlijk gezegd vind ik het wel heel bijzonder dat je twee telefoons aanschaft en er maar één mee neemt. Als dat tenminste de correcte conclusie is. En dan heb je daarvoor een factuur die niet correct is, met een valse datum? En waarom heb je de kassabon niet mee gekregen? Wil je serieus zeggen dat je 1550 hebt betaald voor een telefoon die je hebt laten liggen terwijl je ook geen kassabon hebt mee gekregen? En die medewerker, is hij intussen terug uit Turkije? Of komt hij helemaal niet meer terug?
Laatst gewijzigd door witte angora op 14 feb 2024 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geschil Mediamarkt

Ongelezen bericht door kuklos »

Vergeet die medewerker die naar Turkije zou zijn. Totaal niet van belang. Het enige dat van belang is, is wat er op papier is vastgelegd. Alleen daar kun je je op beroepen, en mocht je naar een geschillencommissie of rechter of wat dan ook gaan zal hun eerste vraag ook zijn wat er op papier vastgelegd is.

Plaats reactie