LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

Ik heb een rok besteld bij een webshop op 26 mei heb ik gemaild waar mijn product bleef. Ik kreeg als antwoord met een track en trace code (die ik daarvoor nooit gekregen heb) waarin staat dat het 18 mei afgeleverd is. Geantwoordt dat dat dan erg vreemd is omdat ik dus niets gekregen heb. Ze zouden dit nagaan bij DHL en dat zou 5 werkdagen duren. Na 10 werkdagen zelf maar weer gemaild of ze al iets wisten. Zij geven nu aan dat de bezorger aangeeft het bij mij bezorgd te hebben, dit volgens de gps ook klopt en als ik wil dat ze verder onderzoek doen, dit erg duur is en de kosten voor mij kunnen zijn als DHL aan kan tonen dat het bij mij bezorgd is. Natuurlijk wil ik geen extra kosten, maar ik wil ook niet betalen voor iets wat ik niet gekregen heb. Ik heb natuurlijk totaal geen bewijs dat ik het artikel niet ontvangen heb, alleen mijn woord en dat ik niet op 26 mei ga vragen of het artikel al verstuurd als ik het 18 mei wel binnen had gekregen,. Ik ben bang dat de bezorger het misschien voor de deur heeft gelegd of niet goed in de brievenbus heeft gedaan en een voorbijganger het mee genomen heeft of dat hij hier wel geweest is, dat blijkt uit zijn gps, maar verder dus niets gedaan heeft,. Ik heb het niet heel breed, dus zit echt niet te wachten op hoge kosten. Maar iets gaan betalen (want heb ondertussen al een aanmaning van afterpay) voor iets wat ik niet heb. Iemand enig idee wat ik moet doen? Want voel me een beetje de muis tegenover de olifant op dit moment. Het vreemde is dat ik iets anders wel via DHL binnen heb gekregen, maar van DHL ook een mail kreeg met bezorgdatum en track en trace en daarna nog een mail dat het bezorgd was. Dit is dus bij deze webshop ook niet gedaan door DHL, want dan had ik ook al eerder aan de bel kunnen trekken. En natuurlijk heb ik bij buren nagevraagd, maar ook zij hebben niets. Ik baal hier echt vreselijk van, maar word er ook erg onzeker van. Dus help?!

Dit is mail wisseling met webshop hun antwoorden op mail 1 en 2 van mij:

Bedankt voor je bericht. Aan de hand van jouw Track & Trace-code kunnen we zien dat je jouw pakketje met ordernummer 153018 inmiddels in goede orde hebt mogen ontvangen op donderdag 18 mei. Hieronder hebben we de bijbehorende link voor de Track & Trace-code toegevoegd:
https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier ... H000180248

In sommige gevallen levert DHL het pakket bij de buren zonder bericht achter te laten. Zou je navraag willen doen bij de buren? Mochten zij het pakket niet hebben aangenomen dan vernemen wij het graag en zullen wij een onderzoek starten bij DHL.

Bedankt voor je bericht. Ik heb het direct voor je nagekeken en zie dat we zojuist terugkoppeling hebben gehad van DHL. Zij zeggen ons het volgende:

Naar aanleiding van het gestarte onderzoek voor deze zending hebben wij een reactie ontvangen vanuit het depot. Er is navraag gedaan bij de bezorger en deze geeft aan dat de zending op het juiste adres is afgeleverd zonder bijzonderheden.
Een zeer nauwkeurige GPS notering op het leveradres bevestigt voor ons eveneens een correcte levering.
Graag vernemen we van je of er niet ergens een pakket achter kan zijn gevallen of dat iemand anders het heeft gezien. Indien dit niet het geval is hebben we de mogelijkheid een tweede onderzoek in te stellen. Daarbij moeten we wel kenbaar maken dat dit zeer tijdrovend en kostbaar is, als het pakket toch geleverd blijkt moeten we deze kosten op de klant verhalen. Indien je het pakket echt niet hebt hoef je je geen zorgen te maken. We zetten alles op alles om jouw pakket boven water te krijgen!


Ik heb dus nooit een track en trace code gekregen totdat ik hem via hen zag! En heb Afterpay ingelicht en zij hebben gelukkig een pauze op de betaling gezet.
Laatst gewijzigd door Annemieke67 op 17 jun 2017 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12
Beste antwoord
Gekozen door Annemieke67

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

door webshopeigenaar14 » 21 jun 2017 23:32

Als eigenaar van een grote webshop ben ik dit draadje met kromme tenen aan het lezen.

De TS wordt (en laat zich) bang maken voor niets. Uit eigen ervaring met het sturen van duizenden pakketten per jaar is het verhaal heel simpel. Pakketten raken soms kwijt. Dit is een kwestie tussen de verzendende partij en de bezorgende partij. TS staat hier volledig buiten.
Het maakt hierbij niet uit of er wel of niet verzekerd en wel of niet met handtekening voor ontvangst verzonden is. Indien de klant het pakket niet ontvangen heeft, of de handtekening klopt niet is het niet het probleem van de klant.

Hierbij schiet ik mijzelf en andere webshop eigenaren natuurlijk in de voeten, maar in de praktijk zijn klanten die de zaak bedriegen er zeer gemakkelijk uit te vissen. Op jaarbasis schiet er hooguit een enkeling tussendoor en dat noemen we dan bedrijfskosten.

Dat DHL 'zogenaamd' verteld dat onderzoekskosten op de klant verhaalt worden is grote onzin en bangmakerij van de verzendende partij. Deze is namelijk de klant van DHL en niet TS. Deze heeft totaal niets met DHL te maken, behalve het pakketje in ontvangst te nemen. Dit is overigens de eerste keer dat ik hoor van deze gefantaseerde onderzoekskosten.

De verzendende partij heeft geen poot om op te staan aangezien deze niet kan bewijzen dat DHL geleverd heeft. Ook al zegt DHL van wel, ook zij kunnen dit niet rechtsgeldig bewijzen. Ik heb tientallen voorbeelden van bezorgers die 'verklaren' iets echt afgeleverd te hebben terwijl de klant de bezorger persoonlijk kende en deze aangaf nooit het pakket in handen gehad te hebben of een verklaring afgelegd te hebben. Met het loon dat de bezorgers krijgen gaan deze (begrijpelijk) ook echt niet als antwoord geven dat iets niet afgeleverd is dat wel afgeleverd had moeten zijn. Gewoon zeggen dat het wel afgeleverd is is namelijk veel makkelijker.

TS heeft niets ontvangen en hoeft dus ook niets te betalen.
De verzendende partij (de webshop waar zij het artikel gekocht heeft) is overduidelijk een kleinere partij welke met deze niet zoek geraakte zending een redelijke schadepost heeft op een kleine omzet, en wringt zich in allerlei bochten om de klant te overtuigen te betalen. Eenmaal betaald zie je dat geld niet meer terug. Het schadebedrag zou voor een serieuze shop niet eens de moeite waard zijn om de discussie aan te moeten gaan met de klant.

TS heeft meer dan genoeg bewijs (alle onzin die de verzendende partij per mail gestuurd heeft) om 100% haar gelijk te krijgen mocht het ooit zover komen dat dit escaleerd. Dit zal het echter nooit omdat de verzendende partij klein is, weet dat ze fout zit en alleen blaft.

Ik ga er hierbij vanuit dat TS het eerlijk voordoet en oprecht is. Zoals eerder gezegd, bedriegers zijn er voor mensen met ervaring zeer makkelijk uit te vissen en dan staat de verzendende partij in haar recht om moeilijk te doen (alhoewel deze dan nog steeds aan het kortste eind zal trekken.)

Advies aan TS: stoppen met die onzin mails heen en weer en aangeven dat de zaak afgedaan is totdat het product geleverd wordt conform afspraak.
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Annemieke67 schreef:Ik heb een rok besteld bij een webshop op 26 mei heb ik gemaild waar mijn product bleef. Ik kreeg als antwoord met een track en trace code (die ik daarvoor nooit gekregen heb) waarin staat dat het 18 mei afgeleverd is. Geantwoordt dat dat dan erg vreemd is omdat ik dus niets gekregen heb. Ze zouden dit nagaan bij DHL en dat zou 5 werkdagen duren. Na 10 werkdagen zelf maar weer gemaild of ze al iets wisten. Zij geven nu aan dat de bezorger aangeeft het bij mij bezorgd te hebben, dit volgens de gps ook klopt en als ik wil dat ze verder onderzoek doen, dit erg duur is en de kosten voor mij kunnen zijn als DHL aan kan tonen dat het bij mij bezorgd is. Natuurlijk wil ik geen extra kosten, maar ik wil ook niet betalen voor iets wat ik niet gekregen heb. Ik heb natuurlijk totaal geen bewijs dat ik het artikel niet ontvangen heb, alleen mijn woord en dat ik niet op 26 mei ga vragen of het artikel al verstuurd als ik het 18 mei wel binnen had gekregen,. Ik ben bang dat de bezorger het misschien voor de deur heeft gelegd of niet goed in de brievenbus heeft gedaan en een voorbijganger het mee genomen heeft of dat hij hier wel geweest is, dat blijkt uit zijn gps, maar verder dus niets gedaan heeft,. Ik heb het niet heel breed, dus zit echt niet te wachten op hoge kosten. Maar iets gaan betalen (want heb ondertussen al een aanmaning van afterpay) voor iets wat ik niet heb. Iemand enig idee wat ik moet doen? Want voel me een beetje de muis tegenover de olifant op dit moment. Het vreemde is dat ik iets anders wel via DHL binnen heb gekregen, maar van DHL ook een mail kreeg met bezorgdatum en track en trace en daarna nog een mail dat het bezorgd was. Dit is dus bij deze webshop ook niet gedaan door DHL, want dan had ik ook al eerder aan de bel kunnen trekken. En natuurlijk heb ik bij buren nagevraagd, maar ook zij hebben niets. Ik baal hier echt vreselijk van, maar word er ook erg onzeker van. Dus help?!
Beetje vreemd verhaald.

1. Als je iets verstuurd via DHL heb je altijd track & trace dus waarom zou het 5 dagen duren?
2. DHL vraagt om een handtekening
3. DHL rekent geen kosten voor een vermissingsonderzoek

Zou de webwinkel ingebreke stellen en aangeven dat je het pakket nooit hebt ontvangen, zij moeten maar aantonen dat dit wel het geval is.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Ik zou dhl om een kopie van de handtekening vrage
Soms kan je die met de track en trace al op de website zien
En een onderzoek in laten stellen bij dhl heb ik ook een keer gedaan met een telefoon die niet geleverd was.
Koste niks en dat is in april geweest.

atlas1302

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Maar iets gaan betalen (want heb ondertussen al een aanmaning van afterpay) voor iets wat ik niet heb.

U heeft nog niets betaald bij een webshop die wel heeft bezorgd? Dat is dan nieuw :D
Laatst gewijzigd door atlas1302 op 16 jun 2017 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Waarom al die moeite in DHL steken terwijl jij hier in zekere zin helemaal niets mee te maken hebt? Jij hebt iets gekocht bij de verkoper, daar moet dus ook wezen. Al lijkt het mij ook verstandig om even AfterPay in te lichten dat je dus helemaal niets ontvangen hebt. Anders wordt het bedrag steeds hoger en heb je AfterPay er straks als probleem bij.

De verkoper moet trouwens bewijzen dat jij de bestelling hebt ontvangen. Jij hoeft niet te bewijzen dat jij de bestelling niet ontvangen hebt. Dat kun je ook helemaal niet.

atlas1302

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Als van te voren bekend is dat DHL bezorgd dan wordt er altijd om een telefoonummer gevraagd, heeft u die gegeven?
DHL levert niet af zonder handtekening, niet onder de vuilnisbak en ook niet bij de buren.

Waarom een DHL voor een rok, TNT is toch veel goedkoper?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

atlas1302 schreef:Als van te voren bekend is dat DHL bezorgd dan wordt er altijd om een telefoonummer gevraagd, heeft u die gegeven?
DHL levert niet af zonder handtekening, niet onder de vuilnisbak en ook niet bij de buren.
Waarom een DHL voor een rok, TNT is toch veel goedkoper?
DHL heeft mij nog nooit om mijn telefoonnummer gevraagd of gebeld als ze kwamen leveren. Ook leveren ze regelmatig pakketten bij de buren af (of bij ons voor de buren).

Waarom vraag je TS waarom een webwinkel DHL gebruikt i.p.v. TNT, hoe zou zij dat moeten weten waarom die webwinkel heeft gekozen voor DHL.

atlas1302

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Bij veel webshops kan je aangeven welke bezorgdienst, mij wordt altijd gevraagd om een telefoonnummer achter te laten en dat lijkt me ook logisch. E-bay, Alibaba..en noem ze maar op.

Wat heeft het dan voor nut om een handtekening te plaatsen als het bij de buren afgeleverd wordt, zijn de buren dan ineens verantwoordelijk voor het pakketje.

Als ik niet persoonlijk het pakket kan ontvangen kan ik het de volgende dag bij de post-office afhalen en tekenen voor ontvangst. Wat mankeert hier aan, zo hoort het gewoon en is zo transparant als wat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In elk niet betalen omdat je je door Afterpay onder druk gezet voelt. Ook niet wanneer je aanmaningen krijgt en een incassobureau. Zodra je hebt betaald zal de verkoper niets meer voor je doen. Betaal pas als je de rok alsnog krijgt.

atlas1302

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door atlas1302 »

We kunnen alleen uitgaan van de informatie van TS, het verhaal van de koper en DHL kennen we niet. Maar in het verhaal gaan veel dingen niet zoals het wel zou moeten horen.

Ik neem het op voor DHL omdat zo`n gerenomeerd bedrijf door de jaren heen echt wel weet hoe je een zomerjurkje moet afleveren, volgens mij past dat altijd door de brievenbus. In de logistieke wereld wordt nu eenmaal altijd om handtekeningen gevraagt, mevrouw heeft deze niet geplaatst dus....die brievenbus is dan voor de hand liggend al is het maar een briefje van levering.

Er is helemaal geen jurkje bezord zegt mevrouw, dan heeft de verkoper alles uit zijn duim gezogen en kan er ook geen track en trace nummer bestaan en dus ook geen handtekening, kortom de jurk is niet verzonden.

Tja, als er geen duidelijkheid is dan valt er ook weinig te oordelen dus ik blijf neutraal.

12Click
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jun 2017 13:56

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door 12Click »

Nou ik kan het nog sterker vertellen.Ik had op Marktplaats iets van een particulier gekocht.Echter het werd maar niet geleverd.
Met de verkoper contact opgenomen.Die zei dat ik het allang ontvangen had moeten hebben.
Want daar had hij bericht van gehad... van DHL..

Hij DHL om uitleg gevraagd.Die zouden het gaan uitzoeken.Enfin na een paar dagen kreeg ik opeens iets geleverd.
Maar niet hetgeen wat ik had gekocht.Ik had een printer gekocht en kreeg een boorkop geleverd in een papieren/bubbeltjes envelop.

Het adres klopte ook nog niet eens.Want de ge-adresseerde woonde in Purmerend met een andere naam en adres.
En dat is toch heel iets anders dan Bussum ......

Het is uiteindelijk wel goed gekomen maar vraag niet hoeveel tijd en enrgie het heeft gekost van de verkoper en van mij.
Ook de boorkop is weer bij mij opgehaald door DHL na 1 maand ....

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

atlas1302 schreef:We kunnen alleen uitgaan van de informatie van TS, het verhaal van de koper en DHL kennen we niet. Maar in het verhaal gaan veel dingen niet zoals het wel zou moeten horen.

Ik neem het op voor DHL omdat zo`n gerenomeerd bedrijf door de jaren heen echt wel weet hoe je een zomerjurkje moet afleveren, volgens mij past dat altijd door de brievenbus. In de logistieke wereld wordt nu eenmaal altijd om handtekeningen gevraagt, mevrouw heeft deze niet geplaatst dus....die brievenbus is dan voor de hand liggend al is het maar een briefje van levering.

Er is helemaal geen jurkje bezord zegt mevrouw, dan heeft de verkoper alles uit zijn duim gezogen en kan er ook geen track en trace nummer bestaan en dus ook geen handtekening, kortom de jurk is niet verzonden.

Tja, als er geen duidelijkheid is dan valt er ook weinig te oordelen dus ik blijf neutraal.
Dit is het antwoord van de webshop en nee ik heb nooit van hen of DHL een track en trace code gehad. Pas nadat ik vroeg waar mijn rok bleef, gaven zij aan dat zij met hun track en trace code konden zien dat het afgeleverd was!
Bedankt voor je bericht. Ik heb het direct voor je nagekeken en zie dat we zojuist terugkoppeling hebben gehad van DHL. Zij zeggen ons het volgende:

Naar aanleiding van het gestarte onderzoek voor deze zending hebben wij een reactie ontvangen vanuit het depot. Er is navraag gedaan bij de bezorger en deze geeft aan dat de zending op het juiste adres is afgeleverd zonder bijzonderheden.
Een zeer nauwkeurige GPS notering op het leveradres bevestigt voor ons eveneens een correcte levering.
Graag vernemen we van je of er niet ergens een pakket achter kan zijn gevallen of dat iemand anders het heeft gezien. Indien dit niet het geval is hebben we de mogelijkheid een tweede onderzoek in te stellen. Daarbij moeten we wel kenbaar maken dat dit zeer tijdrovend en kostbaar is, als het pakket toch geleverd blijkt moeten we deze kosten op de klant verhalen. Indien je het pakket echt niet hebt hoef je je geen zorgen te maken. We zetten alles op alles om jouw pakket boven water te krijgen!

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

atlas1302 schreef: Maar iets gaan betalen (want heb ondertussen al een aanmaning van afterpay) voor iets wat ik niet heb.

U heeft nog niets betaald bij een webshop die wel heeft bezorgd? Dat is dan nieuw :D
Ja ik bestel tegenwoordig bij dat soort zaken inderdaad met Afterpay als dat kan en dus heel blij dat dat nu weer zo was! :D

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

Jetsertje schreef:Waarom al die moeite in DHL steken terwijl jij hier in zekere zin helemaal niets mee te maken hebt? Jij hebt iets gekocht bij de verkoper, daar moet dus ook wezen. Al lijkt het mij ook verstandig om even AfterPay in te lichten dat je dus helemaal niets ontvangen hebt. Anders wordt het bedrag steeds hoger en heb je AfterPay er straks als probleem bij.

De verkoper moet trouwens bewijzen dat jij de bestelling hebt ontvangen. Jij hoeft niet te bewijzen dat jij de bestelling niet ontvangen hebt. Dat kun je ook helemaal niet.
Dank je! Heb ik gelijk gedaan. Maar ja als DHL blijft volhouden geleverd te hebben en dan neem ik aan als brievenbus pakket, hoe kan ik dan bewijzen dat dat niet zo is? Dan levert verkoper dus dankzij DHL "bewijs" zoals ze nu zeggen dat gps en hun track en trace aangeeft dat bezorger bij mij is geweest en sta ik dus met lege handen op alle manieren :?

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

atlas1302 schreef:Als van te voren bekend is dat DHL bezorgd dan wordt er altijd om een telefoonummer gevraagd, heeft u die gegeven?
DHL levert niet af zonder handtekening, niet onder de vuilnisbak en ook niet bij de buren.

Waarom een DHL voor een rok, TNT is toch veel goedkoper?
Geen telefoonnummer hoeven geven, gewoon normale adres gegevens, ook geen track en trace gekregen , daarom ging ik ook mailen of het al verstuurd was, had ik een track en trace gehad, had ik kunnen zien wanneer het hoorde te komen. En waarom zij via DHL doen, geen idee, volgens mij was het ook gewoon een brievenbus pakketje....

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

Heb mijn bericht aangepas met daarbij de 2 antwoorden van de webshop. Zij tonen in eerste mail een track en trace code die ik nooit gekregen heb, anders had ik niet hoeven mailen of het pakket al verzonden was. Volgens mij zou het gewoon door de breivenbus moeten kunnen, want een rokje past in een grote envelop. Heb dus ook nooit een handtekening gezet. En vind het ook vreemd dat zij zeggen dat het nakijken van DHL 5 werkdagen duurt, ik na 10 werkagen mail of er al iets bekend is en zij dan antwoorden dat ze "net" antwoord hebben gekregen van DHL. Maar het blijft voor mij een heel eng idee dat ik straks ineens hoge kosten moet gaan betalen als DHL dus met die gps code kan aantonen dat bezorger hier in de straat is geweest en zij dit als bewijs geven of zo. Ik heb in elk geval echt niks ontvangen. Maar het enige wat ik kan blijven zeggen is, als het op 18 mei echt geleverd was, hoef ik op 26 mei niet te gaan vragen of ze al verstuurd hebben?!

atlas1302

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door atlas1302 »

En dan vraag je om een handtekening van degenen die het pakketje heeft ontvangen, het juiste adres is jouw adres.
Ze vragen of het pakket niet ergens kan achter gevallen zijn, dus ze geven feitelijk aan dat het pakket niet persoonlijk is afgegeven. Ook niet door de brievenbus want dan zou het op de deurmat moeten liggen en dat is lastig om weg te halen voor een dief, tenzij je braaksporen hebt. Heeft een brievenbus post trouwens track en trace, dacht dat alleen pakketjes dat hadden...ahum?

Dus ik zou voor het tweede onderzoek gaan, laten ze maar met hun bevindingen doorgaan, inmiddels koop je gewoon in de winkel een gezellig jurkje en je wacht het rustig af. Er is niks betaald toch?

Ik denk dat de webshop loopt te klooien en het nooit verstuurd heeft, hij breit er nu een vehaal aanvast en heeft nu per ongeluk toevallig ineens een bericht gekregen van DHL.

En als u uw berichtjes blijft veranderen bent u ook niet erg consistent.

atlas1302

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Dat zou kunnen zoals u het zegt, niets is uitgesloten. Als het een brievenbus is van een flatgebouw dan kan ik me daar wel wat bij voorstellen, daar had ik nog net niet even over nagedacht.
Dus....tja, dan zie ik het ook een beetje somber in.

Moneyman
Berichten: 30109
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:Brievenbus pakketten gaan volgens DHL gewoon de brievenbus in dus hoeft er niet voor getekend te worden. DHL kan aantonen dat het pakket in uw straat is afgeleverd met een verzonden melding naar de webshop. Als het pakket net niet in de brievenbus past dan kan de levering op een andere manier plaats vinden maar danwel met een berichtje waar het pakket is gedeponeerd, dat kan bij de buren zijn of een veilige plek bij uw woning. Ik vrees dat het pakket wel afgeleverd is maar iemand uit uw omgeving het pakket heeft aan genomen en dat ontkent of het pakket is uit uw brievenbus gestolen. Hoe dan ook de webshop heeft een bewijs dat het pakket is afgeleverd en verplicht u nu tot betalen en jammer genoeg is dat terecht.
Volgens mij is er helemaal geen bewijs dat het pakket aan TS (!!) is afgeleverd...

Nijogeth
Berichten: 9994
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Vraag is dus ook hoe TS woont en hoe de brievenbus er uitziet. Is dit een brievenbus in de deur, dan moet DHL bewijzen dat TS het daadwerkelijk heeft, omdat het dan zeker binnen moet zijn. Heeft ie echter een brievenbus aan de muur hangen of voor in de tuin staan of woont hij in een flatgebouw met allemaal brievenbussen naast elkaar, dan is er een mogelijkheid dat het pakket gestolen is en zou het fijn zijn als er camerabeelden zijn en lijkt aangifte een goede optie.

Gesloten