LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi toestellease

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
P.slokker
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 jun 2010 16:33

Hi toestellease

Ongelezen bericht door P.slokker »

Een paar maanden geleden kon ik m`n mobiele abonnement verlengen bij Hi. Op zich was ik best tevreden over Hi dus waarom niet.(nou daar kan ik nu wel antwoord op geven :? )
Helaas was het niet meer mogelijk om onder dezelfde voorwaarden te verlengen en was toestellease inmiddels verplicht geworden. Met enige bedenkingen toch maar m`n abonnement verlengd omdat m`n huidige toestel niet meer voldeed.

Tot mijn verbazing las ik enige weken geleden dat men is gestopt met toestellease omdat er geluiden waren gekomen dat klanten hier toch niet zo op zitten te wachten.
Kennelijk kwamen er minder klanten bij en verlengde minder mensen hun contract. Inmiddels is Hi weer terug naar de abonnementen van voorheen met misschien een lichtelijk prijsverschil.

Ik heb inmiddels contact gehad met Hi en m`n verhaal uitgelegd en dat ik graag ook een "normaal" abonnement wil en dat ik er van baal dat ik in hun toestellease ben getrapt, maar van Hi geen gehoor, ik heb gewoon dikke pech en moet die achterlijke toestellease uitzitten.

Hi staat ongetwijfeld in hun recht, maar ik vind het zeer klantonvriendelijk. Ik ben dan ook helemaal klaar met Hi en zal mijn abonnement daar zeker niet verlengen en zal het niemand aanraden (dat zal ze leren :D ) Zonder gekheid, Hi/KPN is gewoon een ruk bedrijf die totaal niet meedenkt met de consument. In een ander topic zal ik nog een ander issue delen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hi toestellease

Ongelezen bericht door sjohie »

P.slokker schreef:Een paar maanden geleden kon ik m`n mobiele abonnement verlengen bij Hi. Op zich was ik best tevreden over Hi dus waarom niet.(nou daar kan ik nu wel antwoord op geven :? )
Helaas was het niet meer mogelijk om onder dezelfde voorwaarden te verlengen en was toestellease inmiddels verplicht geworden. Met enige bedenkingen toch maar m`n abonnement verlengd omdat m`n huidige toestel niet meer voldeed.

Tot mijn verbazing las ik enige weken geleden dat men is gestopt met toestellease omdat er geluiden waren gekomen dat klanten hier toch niet zo op zitten te wachten.
Kennelijk kwamen er minder klanten bij en verlengde minder mensen hun contract. Inmiddels is Hi weer terug naar de abonnementen van voorheen met misschien een lichtelijk prijsverschil.

Ik heb inmiddels contact gehad met Hi en m`n verhaal uitgelegd en dat ik graag ook een "normaal" abonnement wil en dat ik er van baal dat ik in hun toestellease ben getrapt, maar van Hi geen gehoor, ik heb gewoon dikke pech en moet die achterlijke toestellease uitzitten.

Hi staat ongetwijfeld in hun recht, maar ik vind het zeer klantonvriendelijk. Ik ben dan ook helemaal klaar met Hi en zal mijn abonnement daar zeker niet verlengen en zal het niemand aanraden (dat zal ze leren :D ) Zonder gekheid, Hi/KPN is gewoon een ruk bedrijf die totaal niet meedenkt met de consument. In een ander topic zal ik nog een ander issue delen.
Dat andere issue heeft niks van doen met je eigen abonnement en vrije keuze/beslissing om een toestel te gaan leasen. Was dan overgestapt met nummerbehoud naar een andere provider. En ik weet niet wat een "paar" maanden geleden precies inhoudt, maar een paar maanden geleden was al bekend dat Hi ging stoppen met de toestellease abonnementen.

KPN, de moedermaatschappij van Hi, is voor de abonnementen onder de KPN vlag overigens al op 1 juli er mee gestopt, dus dat had je ook even aan het denken kunnen zetten.

P.slokker
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 jun 2010 16:33

Re: Hi toestellease

Ongelezen bericht door P.slokker »

sjohie schreef:
P.slokker schreef:Een paar maanden geleden kon ik m`n mobiele abonnement verlengen bij Hi. Op zich was ik best tevreden over Hi dus waarom niet.(nou daar kan ik nu wel antwoord op geven :? )
Helaas was het niet meer mogelijk om onder dezelfde voorwaarden te verlengen en was toestellease inmiddels verplicht geworden. Met enige bedenkingen toch maar m`n abonnement verlengd omdat m`n huidige toestel niet meer voldeed.

Tot mijn verbazing las ik enige weken geleden dat men is gestopt met toestellease omdat er geluiden waren gekomen dat klanten hier toch niet zo op zitten te wachten.
Kennelijk kwamen er minder klanten bij en verlengde minder mensen hun contract. Inmiddels is Hi weer terug naar de abonnementen van voorheen met misschien een lichtelijk prijsverschil.

Ik heb inmiddels contact gehad met Hi en m`n verhaal uitgelegd en dat ik graag ook een "normaal" abonnement wil en dat ik er van baal dat ik in hun toestellease ben getrapt, maar van Hi geen gehoor, ik heb gewoon dikke pech en moet die achterlijke toestellease uitzitten.

Hi staat ongetwijfeld in hun recht, maar ik vind het zeer klantonvriendelijk. Ik ben dan ook helemaal klaar met Hi en zal mijn abonnement daar zeker niet verlengen en zal het niemand aanraden (dat zal ze leren :D ) Zonder gekheid, Hi/KPN is gewoon een ruk bedrijf die totaal niet meedenkt met de consument. In een ander topic zal ik nog een ander issue delen.
Dat andere issue heeft niks van doen met je eigen abonnement en vrije keuze/beslissing om een toestel te gaan leasen. Was dan overgestapt met nummerbehoud naar een andere provider. En ik weet niet wat een "paar" maanden geleden precies inhoudt, maar een paar maanden geleden was al bekend dat Hi ging stoppen met de toestellease abonnementen.

KPN, de moedermaatschappij van Hi, is voor de abonnementen onder de KPN vlag overigens al op 1 juli er mee gestopt, dus dat had je ook even aan het denken kunnen zetten.
Met een paar maanden geleden doel ik op maart en toen was er nog niks over bekend bij mij. En op dat moment kon ik niet overstappen want mijn abonnement liep nog door, verlengen was de enige optie. En ja het was m`n eigen keuze om te verlengen, ik had ook de tijd uit kunnen zitten en over kunnen stappen.

Wat ik gewoon jammer vind is dat men de "leasecontracten" geen mogelijkheid biedt om het contract om te zetten. Terwijl men duidelijk maakt, door de mogelijkheid niet meer te bieden, zelf geen vertrouwen/heil meer te zien in deze dienst.

AJonker
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2013 15:12

Re: Hi toestellease

Ongelezen bericht door AJonker »

Ik snap jou situatie.

Bij mijn derde toestel werd verteld dat het een goed toestel was. Het toestel was heel langzaam en ik kon geen gebruik maken van Internet, waar ik wel een abonnement voor af had gesloten. In de Hi-winkel konden ze niets voor mij doen.

Bij het volgende abonnement hoorde een Iphone 4. Ik nam de volledige verzekering die alles zou dekken. Vijf maanden later werd mijn toestel gestolen. Ik ben direct naar de Hi winkel gegaan om mijn telefoon te laten blokkeren. Met de aangifte ben ik naar de Hi-winkel gegaan. In de winkel vertelde ze mij dat ik niet verzekerd was tegen diefstal. Ik had nog duidelijk aan die jongen in de Hi-winkel gevraagd of ik nu echt tegen alles verzekerd was. Nou mooi dus niet. Ik besloot bij Hi een leasecontract af te sluiten.

Bij dit leasetoestel sloot ik toch weer een verzekering af. Dit keer met bewijs. Na anderhalf jaar, viel mijn telefoon en deed hij niets meer. De reparateur kon pas komen op woensdag. Ik had een contract om binnen 4 uur een vervangend toestel te krijgen. Zij zeiden dat dit gewijzigd was naar vierentwintig uur. Ten eerste, heb ik mijn handtekening gezet onder vier uur en niet onder vierentwintig uur. Ten tweede, ben ik er niet van op de hoogte gesteld dat het was gewijzigd naar vierentwintig uur. Ten derde, is het van maandag tot woensdag geen vierentwintig uur. Die woensdags kwam inderdaad de reparateur en kreeg ik een nieuw toestel. Ondertussen moest ik dus de rekening van mijn oude toestel gewoon doorbetalen.

Nu is mijn weer abonnement afgelopen en heb ik in de Hi-winkel wederom een abonnement afgesloten. Dit keer voor een Iphone 5S. Ik kreeg vrijdag een SMS met daarin de volgende tekst: “ Hi, Het bestelde artikel is niet op voorraad. We houden je regelmatig op de hoogte, Zodra het leverbaar is, wordt de bestelling naar je verzonden. Groeten Hi” Ik had met de verkoper in de Hi-winkel afgesproken dat de Iphone dinsdag thuis zou worden bezorgd, omdat hij die vrijdags niet op voorraad was. Vandaag is het woensdag (30-10-2013) en kreeg ik een brief. In de brief stond dat de verwachte levertijd 29-10-2013 was. Het is vandaag 30-10-2013 en dan krijg ik nog eens de brief binnen. Dat de bestelling op dinsdag niet kon komen begreep ik nog. Op maandag was er een storm, dus één dag vertraging kon wezen. Ik besloot de Hi-klantenservice te bellen om de Track&Trace code te vragen. De code die ik had ingevoerd bleek niet te bestaan, dus ik wederom Hi bellen. De vrouw van de klantenservice zei dat de Iphone 5S niet op voorraad was en dat daarom de code het niet deed. Zij kon mij niet vertellen wanneer de Iphone weer leverbaar was, maar dit ging minimaal een week duren. Ondertussen kreeg ik een kopie binnen van het afgesloten contract. In de kopie stond €50.00 per maand, terwijl in de winkel €40.00 per maand was afgesproken.

Na mijn laatste probleem met Hi was dit de druppel. Ben je zolang trouwe klant, gaan ze zo met je om. In de SMS stond, dat ik regelmatig op de hoogte zou worden gehouden. Waarom werd mij dan niet verteld dat de Iphone niet op voorraad was? Ik ben al twee dagen thuis om op mijn telefoon te wachten. Ik heb meerdere keren gebeld en moest steeds lang wachten. Ook adviseerde de klantenservice om naar de Hi-winkel te gaan en daar te gaan praten. Ik vroeg om het nummer van de winkel, maar die hadden ze niet. Al dat bellen kost geld en er heen rijden (20 km) kost ook geld. Naar mijn ervaring bereik ik in de Hi-winkel toch ook niets. Ik adviseer dan nu iedereen om geen klant te worden bij Hi. In het begin zal de service super zijn om je te lokken, maar als je al langer klant bent zul je merken dat deze service achteruit gaat. Ik vind het totaal respectloos dat Hi haar afspraken niet na komt. In de winkel wordt van alles beloofd en vervolgens wordt dit niet nageleefd. Kijk dus goed naar je contract en zorg dat je bewijs krijgt van wat je hebt afgesproken. Meer mensen met problemen?

EPunte
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2013 11:30

Re: Hi toestellease

Ongelezen bericht door EPunte »

Heb in mei 2012 ook een 2 jarig toestellease bij Hi afgesloten.
Op den duur kreeg mijn telefoon gebreken, dus contact opgenomen met de klantenservice.
Na mijn toestel meerdere keren te hebben opgestuurd kreeg ik een vervangend toestel aangeboden.
In de mail staat dan ook, u kunt een toestel in overleg met de winkel ophalen in dezelfde prijscategorie.
Ik dezelfde dag nog naar de Hi winkel heen gegaan, en kreeg de keuze uit 2 toestellen.
Dacht bij mezelf nog dat hebben ze mooi opgelost.
Totdat ik een maand later de rekening zie, tot mijn verbazing heb ik niet meer toestellease c maar in een keer toestellease e. Waar aan dus ook hogere kosten aan zijn verbonden.
Ik weer contact opgenomen met de klantenservice maar die kunnen niks voor me doen, enige wat ze zeggen je zou het nog even bij de winkel kunnen proberen.
Paar dagen later bij de Hi winkel langs geweest maar ook die kunnen niks voor me doen, ze kunnen zelfs niet meer zien in welk categorie het toestel valt. Enige oplossing is dat ik mijn abonnement kan verlengen tegen andere voorwaarden.
Klantenservice maar weer gebeld met het verhaal dat ik bij de winkel ben geweest, en ze zeggen gewoon doodleuk sorry meneer we kunnen niks voor u doen.

Kortom betaal in een keer een hoger bedrag in de maand zonder mijn eigen weten.
Ben dus ook zeer ontevreden over Hi.

Gesloten