LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door berndv »

tja, de belstatus klopt niet voor iedereen, ben daar ook achter, gelukkig geen kosten op mijn factuur, dus in mijn geval geen reden om me zorgen te maken.

Als je factuur bij een mobiele provider niet klopt dan ligt de bewijslast ook bij de gebruiker om aan te tonen dat de kosten niet kloppen. een provider heeft de data van het netwerk als bewijs gegeven in de vorm van de factuur, en dan is het de taak van de consument om aan te tonen dat deze kosten niet kloppen.

iets wat in veel gevallen vaak een onmogelijke zaak blijkt te zijn.

kencho
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2010 21:23

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door kencho »

Ik heb (hopelijk nu 'had') ook last van dit geintje. Mijn brouwser instelling stond blijkbaar verkeerd (op T-mobile internet ipv web 'n walk) en mijn apn stond aangevinkt.

Verrast inderdaad dat ik op mijn eerste faktuur extra internetkosten zag staan. Even googlen en ik was er achter maar helemaal correct van T-mobile is het niet. Helemaal als je vooraf de klantenservice vraagt naar de voorwaarden en mogelijkheden van een relax abbo.

Gelukkig gaat het bij mij om een paar euro maar ik kan mij voorstellen als je je eerste faktuur later onder ogen krijgt en enorme kosten op je faktuur terugvindt dat dat RELAX abbotje van T-mobile een stuk minder Relax wordt.

Eigenlijk zou T-mobile dit niet moeten toen staan en de klanten informeren over de extra kosten en de een eventuele foutieve instelling. Zij zien immers dat iemand bij het begin internetkosten maakt ipv te internetten via de instant Email bundel. Mochten er gebruikers zijn die het zelf niet kunnen instellen of twijfelen bezoek dan even een t-mobile winkel in de buurt.

deejaymitch
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2010 20:31

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door deejaymitch »

Nou ik heb ook ene Blackberry Web' n Walk abonnement met een blackberry.
Toen hebben ze het verhaal met de APN instellingen ook verteld.

Maar dit is kant en klare onzin. internet word gewoon verkeerd in rekening gebracht en zodra jij belt sturen ze jou een nieuwe servicebook op zodat het probleem (bij t-mobile) dan opgelost is.

Dit is regelrechte flasherij als je het vinkje vna APN ook aanzet moet je ook een username en wachtwoord van t-mobile invullen (die je waarschijnlijk niet heb)
dus dat vinkje aan of uit betekent helemaal niets.

Gesloten