LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik hoor niets over straling.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

Straling is bewezen schadelijk, wat vind u van het feit dat onze overheid zijn kop in het zand steekt en doet alsof er niets aan de hand is?

gezeur
24
77%
Asbest was zogenaamd ook niet schadelijk, net als softenon, maar er zijn ik weet niet hoeveel mensen aan doodgegaan
7
23%
 
Totaal aantal stemmen: 31

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Ik hoor niets over straling.

Ongelezen bericht door Dragoon »

Ik draag tegenwoordig een hoedje van alluminium folie en sindsdien gaat het een stuk beter met me :)

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Ik hoor niets over straling.

Ongelezen bericht door BBCS »

Die straling is er wel degelijk.

De ene onderzoeker zegt dat het schadelijk is, de andere niet.
Zolang dat er geen betrouwbare uitkomsten komen, zou ik deze vraag in het midden willen laten.

Aan de andere kant willen mensen steeds meer producten draadloos hebben, en dat geeft ook straling af.

- Draadloze huistelefoons (DECT telefoons)
- Mobiele telefoons
- Draadloze netwerken (WiFi)
- Draadloze huisbellen
- Draadloze geluidsinstallaties.
- Draadloze toetsenborden en muizen.
- Alle apparaten met een Bluetooth verbinding.
- Draadloze koptelefoons.

- De meeste afstandsbedieningen werken op infrarood licht en geven geen straling af.

Soms overdrijven mensen wel heel erg. Willen ze een draadloze netwerkverbinding hebben en de afstand tussen de computer en de accespoint bedraagd 2 meter. Zwaar overdreven.

Ik zou de vraagstuk over de straling niet alleen laten gelden voor telefoons en mobiele telefoons, maar bekijk het voor alle draadloze communicatie, behalve de draadloze verbindingen die werken met infrarood.
-

Pieter Romein
Berichten: 275
Lid geworden op: 15 jan 2007 21:37

Re: Ik hoor niets over straling.

Ongelezen bericht door Pieter Romein »

het gaat om de stralingsdosis. Hoe dichter je je bij de stralingsbron bevind en of hoe sterker en omvangrijker die stralingsbron is des te lastiger en gevaarlijker.
Een mobielteje tegen het oor en hersenen kan schadelijk zijn.

hoe dichter bij de zendmast en hoe meer binnen het bereik van de straling hoe erger.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Ik hoor niets over straling.

Ongelezen bericht door BBCS »

hoe dichter bij de zendmast en hoe meer binnen het bereik van de straling hoe erger.
Het schijnt dat er mensen zijn die dicht bij die zendmasten wonen onrustig slapen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ik hoor niets over straling.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het schijnt ook dat er mensen in de buurt van de zendmast wonen die rood haar hebben :roll:

Pieter Romein
Berichten: 275
Lid geworden op: 15 jan 2007 21:37

Re: Ik hoor niets over straling.

Ongelezen bericht door Pieter Romein »

Er schijnen ook engeltjes van 1978 te zijn met rood engelenhaar, angel1978 :)

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Ik hoor niets over straling.

Ongelezen bericht door Big-V »

Een mobiele telefoon tegen je oor kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar een telefoon tegen je hersenen? Ik kan me goed voorstellen dat dat schadelijk is. Ik kan me minder goed voorstellen hoe je een telefoon tegen je hersenen wil houden :wink:.
Over straling heb ik verder niet echt een mening. StopUMTS is natuurlijk geen neutrale bron, maar ik heb ook weer te weinig informatie om met zekerheid te kunnen zeggen dat het op geen enkele manier schadelijk is.
Ik heb er in elk geval nog nooit last van gehad.

Ingrid1945
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2013 21:06

Re: Ik hoor niets over straling.

Ongelezen bericht door Ingrid1945 »

LEVEN MET elektrohypergevoeligheid (A Survival Guide)
http://translate.google.com/translate?d ... thEHS.html

Voor mensen die niet wil geloven, deze straling is ook kankerverwekkend.
Kanker is laatste tien jaar enorm toegenomen met 35%.
1 op de 3 mensen krijgen kanker.
In Nederland zijn al meer dan 5 miljoenen chronische zieken, dus al 1/3 van Nederlandse bevolking van dit jaar 2013.
Juist de laatste tien jaar is gebruik van mobiel, dect, wifi UMTS en spaarlampen enorm toegenomen.
De bevolking verzet zich tegen plaatsen van windmolens, UMTS-masten etc als in de buurt van hun huis komt. Ook spaarlampen veroorzaken schadelijk straling door dirty stroom en dat was bij de gloeilamp niet het geval. Heel onbegrijpelijk dat gloeilamp door EU is verboden.
Ook EMV-platform (overheid) kan niet niet meer onderuit zie de link op hun site:
http://www.kennisplatform.nl/Onderwerpe ... gheid.aspx
Hier nog een uitleg van stichting EHS, dat het echt een probleem is met straling op mensen.
http://www.stichtingehs.nl/images/stori ... %20EHS.pdf

Lotgenoten club:
http://www.cpld-vereniging-ons-licht.nl/

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ik hoor niets over straling.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ingrid1945 schreef: In Nederland zijn al meer dan 5 miljoenen chronische zieken, dus al 1/3 van Nederlandse bevolking van dit jaar 2013.
Als er 5 miljoen chronische zieken zijn in Nederland zitten dat minsten 4,5 miljoen hypochonders bij (of in gewoon Nederlands: zeikerds).

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Ik hoor niets over straling.

Ongelezen bericht door Prolix »

Maar vreemd genoeg hebben ze nooit last gehad van de radio- en tv-zenders, of de 27MC bak van de buurman. Ik wacht nog op de klagers die last hebben van de LED's, de Xenonverlichting en de spionagesatellieten....Verder wilde ik graag dit nog ff kwijt:
Afbeelding

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Ik hoor niets over straling.

Ongelezen bericht door sadfly »

Straling is gevaarlijk .. Ja.

Maar.... dan moet je wel het vermogen mee nemen wat er uit gestraalt word.

-Een wifi router, het zijn rot dingen maar gevaarlijkk nee.
-Een umts mast kan... Buiten dat om mogen ze die toch liever vandaag dan morgen allemaal omhakken. weg.
-Magnetron, kan behoorlijk gevaarlijk zijn.
-AM zender, je moet niet in de mast gaan hangen of vlak naast een zender met open deur.
-Zon, ja dat weet iedereen wel dat yhet gevaarlijk kan zijn.

Dus ja, sraling is gevaarlijk,
Naast dat draadloos echt een ramp is wat nog beter gisteren dan vandaag stopt.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Ik hoor niets over straling.

Ongelezen bericht door Prolix »

sadfly schreef:...
-Zon, ja dat weet iedereen wel dat yhet gevaarlijk kan zijn...
JAH! Goed punt, klagen bij het KNMI of Meteo over de zonnestormen! Stel ze aansprakelijk! Uit dat ding!

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Ik hoor niets over straling.

Ongelezen bericht door sombody »

Heb al eerder hier iets over gemaild op de Radar site.

Omdat wij allemaal vage klachten hebben ,en als wij niet thuis zijn niet.

Dit is vanaf ongeveer 2006/2007.

Nu hebben wij achterhaald dat het grootste wagenpark van onze gemeente, UMTS/EN TELEFONIE,EN NOG EEN.
op nog geen 100a,200 meter op het dak staan van een gebouw.

Het is toch wel gek als je 24 jaar ergens woont en dit de laatse jaren hebt ,en als je weg bent niet!?

Heb dus erg mijn twijfel ,en geloof ook dat er belangen spelen in deze

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Ik hoor niets over straling.

Ongelezen bericht door Prolix »

sombody schreef:Heb al eerder hier iets over gemaild op de Radar site.

Omdat wij allemaal vage klachten hebben ,en als wij niet thuis zijn niet.

Dit is vanaf ongeveer 2006/2007.

Nu hebben wij achterhaald dat het grootste wagenpark van onze gemeente, UMTS/EN TELEFONIE,EN NOG EEN.
op nog geen 100a,200 meter op het dak staan van een gebouw.

Het is toch wel gek als je 24 jaar ergens woont en dit de laatse jaren hebt ,en als je weg bent niet!?

Heb dus erg mijn twijfel ,en geloof ook dat er belangen spelen in deze
Jaja, het grootste wagenpark van jullie gemeente staat op 50 meter hoogte op het dak van een gebouw dat geen 100 èn geen 200 meter bij jullie vandaan staat...HEEL geloofwaardig allemaal...
Heeft u ook last van de digitale antennes van de duurdere auto's als u over de snelweg fietst?

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Ik hoor niets over straling.

Ongelezen bericht door sombody »

Fiets a, niet over de snelweg ,en je kunt goed op het net zoeken ,en dat heb ik gedaan ,wat hier staat is groot!!

Maar als u het beter weet,woon ook nog eens in een fabrieks omgeving ,wat ook fijnstof geeft ,maar wel al minder ,ben hier geboren ,dus vroeger was dit veel erger,en bewezen is ook dat in onze reigo veel meer mensen aan de vervelende ziekte vroeg overlijden.

Dus weet wel klein beetje waar ik over praat.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Ik hoor niets over straling.

Ongelezen bericht door Prolix »

sombody schreef:...Dus weet wel klein beetje waar ik over praat.
Nou, ik vraag het me af...Heeft u nog veel last van de LSD?

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Ik hoor niets over straling.

Ongelezen bericht door sombody »

Vind dit een serieus item ,maar dit soort onzinnige antwoorden,ja wat moet je ermee.

Wist u 10 jaar geleden dat Glaswol slecht was,en zo kunnen we nog wel wat dingen halen.

Mijn vader had een tumor in zijn long die de artsen niet kende ,nog nooit hadden gezien ,en konden ook niets ,hij overleed eraan,werd 62,12 jaar geleden.

We worden met veel dingen dom gehouden vanwege het belang,en waarom zullen we de burger wijzer maken dan ze zijn.

Geloof in veel ,maar dit is niet goed ,en nog veel meer .

De toekomst zal het uitmaken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ik hoor niets over straling.

Ongelezen bericht door olaf79 »

sombody schreef:Heb al eerder hier iets over gemaild op de Radar site.

Omdat wij allemaal vage klachten hebben ,en als wij niet thuis zijn niet.

Dit is vanaf ongeveer 2006/2007.

Nu hebben wij achterhaald dat het grootste wagenpark van onze gemeente, UMTS/EN TELEFONIE,EN NOG EEN.
op nog geen 100a,200 meter op het dak staan van een gebouw.

Het is toch wel gek als je 24 jaar ergens woont en dit de laatse jaren hebt ,en als je weg bent niet!?

Heb dus erg mijn twijfel ,en geloof ook dat er belangen spelen in deze
UMTS geeft minder straling en is verwaarsloosbaar schadelijk in vergelijking tot ouderwetse gsm masten. Uit recent onderzoek is gebleken dat levenslange blootstelling aan umts straling minder schadelijk is dan 5 jaar langs een drukke snelweg wonen. Wel is het een probleem dat sommige telefoons, vooral uit China straling af geven. En aangezien die straling veel directer is, zou ik me daar eerder zorgen om maken dan een mastje op een gebouw.

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Ik hoor niets over straling.

Ongelezen bericht door sombody »

Dat van de dect telefoon geloof ik ,heb ik ook vernomen,het is eigenlijk toch ongelofelijk.

Ja en de mobile telefoon ,we willen ook allemaal bellen ,tenminste ik zie dat bij mijn kleinkinderen ook al ,het is deze tijd,maar of het allemaal goed is betwijfel ik ,maar die wijsheid heb ik niet.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Ik hoor niets over straling.

Ongelezen bericht door Prolix »

Of ratten, als die aan je snuffelen...poeh!

Gesloten