LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN en haar trouwe klanten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
R82
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jun 2008 15:01

KPN en haar trouwe klanten

Ongelezen bericht door R82 »

Beste Iedereen,

Normaal gesproken ben ik geen persoon die snel loopt te klagen en al helemaal niet op een forum als deze. Eerlijk gezegd is dit pas de tweede keer in me leven dat ik op deze site kom. Toch wil ik mijn verhaal kwijt, dit omdat ik nu toch echt kwaad ben op KPN.

Al jarenlang ben ik klant bij KPN. Ik heb internet, vaste telefoon en digitale televisie en zelfs een poos mobiel prepaid via KPN gehad. Betreft betalingen e.d. heb ik nooit een herinnering ontvangen. En zelf ben ik uitermate tevreden over de diensten die ze leveren.

Ongeveer 2,5 week geleden besloot ik ook een mobiel abonnement aan te schaffen bij KPN. Ik heb op internet mijn gegevens ingevuld en netjes een order bevestiging per mail gekregen. De week er op werd de telefoon netjes afgeleverd op het afgesproken adres. Echter werd de telefoon direct weer meegenomen door de koerier omdat (stom mijn schuld) mijn id kaart verlopen was. Ik heb dus een nieuwe id kaart aangevraagd en toen deze binnen was contact gezocht met KPN om de order opnieuw te laten verzenden.

Na een uur bellen kwamen ze er achter dat de oude order geannuleerd moest worden en er een nieuwe order geplaatst moest worden. Ik vond het allemaal best. Tot mijn grote verbazing kijk ik een half uur na mijn telefoontje in mijn mailbox en zie dat de order niet uitgevoerd kan worden omdat ik niet kredietwaardig zou zijn. Ik wederom gebeld en hetzelfde gehoord als in het mailtje stond, ik mocht geheel vrijwillig een duur 0900 nummer bellen van Experian om daar me reden tot afwijzing te horen. Ik toch maar gebeld, toch nieuwsgierig. U kunt contact opnemen met KPN om de reden van afwijzing te horen klinkt door de hoorn van me telefoon.

Ik heb nu meerdere malen een mail gestuurd naar KPN iedere keer krijg ik het antwoord dat ik contact op moet nemen met experian. Terwijl er in mijn financiele situatie in die week tijd niets veranderd is. KPN kijkt niet of je je facturen altijd netjes heb betaald van andere diensten. Ik voel me flink beetgenomen, is dit hoe je met je goede klanten omgaat KPN? Ze hebben nota bene eerst wel de telefoon afgeleverd.

M'n Humeur is nu al dagen verpest door die prutsers. Kom op mensen dit is toch echt een vreemde gang van zaken? En het belangrijkste is hier iets aan te doen? Ik kan wel blijven mailen maar dat heeft geen nut. Het hoofdkantoor van KPN is om de hoek bij me, moet ik daar een keer binnenvallen en eisen iemand die er over kan oordelen te spreken?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: KPN en haar trouwe klanten

Ongelezen bericht door TdeHond »


R82
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jun 2008 15:01

Re: KPN en haar trouwe klanten

Ongelezen bericht door R82 »

Daar heb ik inderdaad al gekeken, het lijkt wel een louche bedrijf. Ik ben benieuwd welk bedrijf (waarschijnlijk kpn) mijn gegevens aan hun heeft gegeven, dit is toch strafbaar?

Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

Re: KPN en haar trouwe klanten

Ongelezen bericht door Rosa11 »

Ik had dit probleem ook met KPN, de rede van afwijzing moest ik dan schriftelijk aanvragen wat ik natuurlijk gedaan heb, want ook in mijn geval kon ik me niets bedenken wat het zou kunnen zijn. Het bleek nu dat er te veel aanvragen waren gedaan op een korte tijd voor een abo. Echter de dag ervoor had ik ook al een abo afgesloten bij Vodafone en die kreeg ik ook meteen. Ik kreeg ook het overzicht en daarop te zien was dat KPN ongeveer 6x een poging had gedaan om een abo op mijn naam te krijgen en dat was dus te veel. Een paar maanden later kon ik wel gewoon weer een abo afsluiten op mijn naam. Vind het een beetje raar in elkaar steken en volgens mij is KPN ook de enigste die met dit werkt.

R82
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jun 2008 15:01

Re: KPN en haar trouwe klanten

Ongelezen bericht door R82 »

Ik heb nog wat nagezocht, bijna alle mobiele telecom providers werken samen met experian. Daarnaast kwam ik nog een interessant artikel tegen over een deal die experian in 2006 heeft gesloten met TPG.

http://www.qas.nl/bedrijf/nieuws/displa ... tm?id=4764

R82
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jun 2008 15:01

Re: KPN en haar trouwe klanten

Ongelezen bericht door R82 »

Ik kan in mijn geval trouwens wel een reden bedenken, ik zie dat ze samen werken met ABN, laat ik daar nou ooit een krediet te hebben afgesloten, maar dan nog is het raar dat het de eerste keer wel werd opgestuurd.

KPN nam ook de eerste keer contact met mij op en hadden maar liefst 4 orders in hun systeem staan terwijl ik dit maar 1 keer had ingestuurd.

Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

Re: KPN en haar trouwe klanten

Ongelezen bericht door Rosa11 »

Ik denk dat het net zoiets stoms zal zijn zoals bij mij. Misschien zijn het wel die 4 orders, dat dat als te veel is gemeld zoals bij mij. Als je nergens schuld, problemen of achterstanden hebt weet je dat van jezelf. Als dat wel zo zijn had je het de eerste keer ook niet gekregen.
Waarom vraag je de reden niet gewoon direct op, moet schriftelijk net als bkr-registratie's. Dan weet je wat er aan de hand is en wat de oplossing kan zijn.. Op een andere manier kom je toch niet aan die informatie, en voor zover ik weet heeft KPN die informatie ook niet eens en krijgen ze gewoon een afkeuring van experian en verdere details liggen dan ook bij experian. In de tijd dat je er nu al aan ergert had je denk ik allang een brief met antwoord thuis kunnen hebben.

Gesloten