LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN factureert zichzelf rijk

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ginkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2012 10:22

KPN factureert zichzelf rijk

Ongelezen bericht door ginkie »

In de maand april zou ik beduidend meer bellen dan normaal. Ik heb dus per 1 april mijn abonnement aangepast naar een bundel van 600 minuten (60 euro). Aangezien ik uiteindelijk nogal wat minuten hiervan over had heb ik mijn bundel voor mei weer verlaagd, ik nam tenslotte een heleboel minuten uit april mee. Echter, hier blijkt KPN een factuurtruc toe te passen. Hoewel de bundel van de 1e tot de laatste van de maand loopt factureert KPN de belminuten grofweg over de periode 4e van de voorafgaande maand tot 4e van de maand. Tot mijn verbazing werd dus mijn bundel van 600 minuten, aangeschaft voor de maand april, verrekend met de belkosten van 4 maart tot en met 4 april ( een periode waarin ik nauwelijks heb gebeld) Vrijwel de hele bundel die ik op 1 april heb aangeschaft was per 4 april dus al geboekt als overgebleven van de vorige maand.
Resultaat: per 1mei was de hele bundel dus vervallen. Ik heb de klantenservice van KPN meerdere malen gebeld maar deze blijven mij maar uitleggen dat de facturering nu eenmaal ingewikkeld is. Voor hen waarschijnlijk maar ik begrijp hem prima. Hij klopt alleen niet. Ik heb nog maar een keer per mail geprobeerd om dummyproof aan de klantenservice uit te leggen hoe het zit.
Vandaag ben ik naar aanleiding van deze mail gebeld door KPN. Nog een keer uitgelegd dat als ik per 1 april 600 minuten beltegoed koop het restant hiervan op 30 april mee hoort te gaan naar de maand mei. Aan de hand van de facturen toegelicht dat KPN de per 1 april aangekochte minuten op 4 april boekt als overgebleven uit vorige periode en per 1 mei dus alle tegoed laat vervallen. Het leek goed te gaan. De medewerker zei eerst nog letterlijk "daar hebt u inderdaad een goed punt". Na ruggespraak met zijn superieur is hij waarschijnlijk terug gevloten want toen begon hij ineens uit te leggen dat het toch echt klopte. Hij hakkelde plots nogal dus waarschijnlijk geloofde hij het zelf niet.
Zijn er nog meer mensen die benadeeld zijn door deze wijze van factureren? Als dit veel gebeurd “onteigend” KPN op deze manier voor kapitalen aan beltegoed.

Gesloten