LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN vaste telefoon bejaardenhuis

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Luci1960
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 dec 2010 18:39

KPN vaste telefoon bejaardenhuis

Ongelezen bericht door Luci1960 »

Elke keer als ik met de KPN gebeld heb blijkt het weer een onneembare vesting. Je hebt meer kans dat je een miljoen in de staatsloterij wint dan je begrepen wordt door de KPN medewerkers of de medewerker begrijpt je wel maar het KPN bolwerk niet.Wat een achterlijke instelling is het toch. Volgens de KPN is het bejaardenhuis de contractant maar het bejaardenhuis weigert het contract te tekenen wat heel logisch is maar volgens de KPN zijn zij toch de contractant. Ze begrijpen het echt niet bij de KPN.
Vanaf 18-01-2012 proberen mijn ouders een telefoonaansluiting te krijgen hebben ze eindelijk een aansluiting worden ze weer afgesloten omdat in het contract fouten staan en ze weigeren een goed contract te sturen en dan op naam van mijn ouders. Mijn ouders zijn 81 en 82 jaar oud en begrijpen er na een week al niets meer van laat staan na maanden.

Bensel15
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mar 2012 19:53

Re: KPN vaste telefoon bejaardenhuis

Ongelezen bericht door Bensel15 »

Er zijn nogal wat haken en ogen aan dit verhaal, en ik mis informatie om een goed overzicht van de situatie te krijgen, en dus een goed advies te geven

Even snel een korte definitie:
Contractant: degene die verantwoordelijk is voor het abonnement.
Gebruiker: iemand die het abonnement gebruikt.
ISRA punt: Het punt waar het telefonie signaal het huis binnenkomt. Ook wel eens abonnee-overnamepunt genoemd.

Informeer eerst bij het tehuis of deze aansluitingen regelt voor hun kamers. Als dit het geval is, zul je het (meestal) via het tehuis moeten gaan spelen. Dit oa in verband met de plaats van het ISRA punt. Komt deze in de schakelruimte/kelder binnen van het tehuis, en regelt het tehuis verder de verbinding naar de kamer toe, dan zullen ze vaak ook het contract op naam hebben staan. In dit geval zullen uw ouders dan gebruikers worden. Alle communicatie wat betreft aansluiting/abonnement etc dient dan via het tehuis te gaan, storingen kunnen wel gemeld worden als gebruiker zijnde

Zit het ISRA punt in de kamer zelf en hebben andere bewoners ook een eigen aansluiting, waarbij bijvoorbeeld een andere provider op geleverd wordt, dan zou het kunnen zijn dat het toch ooit eens op naam staat of heeft gestaan van het tehuis ivm de vorige bewoner. In dat geval dient er of een contractovername plaats te vinden, of een levering over het oude signaal heen (voor deze opties dient de voorgaande contractant akkoord te geven), of een levering op een eventueel vrij aderpaar, als deze aanwezig is. Dit is natuurlijk afhankelijk van de situatie

Tevens meldt u dat er al eens een signaal geleverd is. Ik vraag mij dan of waarom dit weer ingetrokken is.

Luci1960
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 dec 2010 18:39

Re: KPN vaste telefoon bejaardenhuis

Ongelezen bericht door Luci1960 »

Dus ik moet nagaan of er een isra punt is??
Zij hebben een aansluiting in hun kamer zeg maar en een eigen telefoonnummer zegt u dit iets want het tehuis wil nl geen handtekening zetten op het contract.

Bensel15
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mar 2012 19:53

Re: KPN vaste telefoon bejaardenhuis

Ongelezen bericht door Bensel15 »

Luci1960 schreef:Dus ik moet nagaan of er een isra punt is??
Zij hebben een aansluiting in hun kamer zeg maar en een eigen telefoonnummer zegt u dit iets want het tehuis wil nl geen handtekening zetten op het contract.
nee, dit zegt niets. Een aansluiting kan een doorlussing zijn van het echte ISRA punt. Dit is belangrijk, omdat bij problemen met de lijn binnenbekabeling (dus gedeelte tussen ISRA en telefoon) voor eigen rekening is. En als dat tussen de kamer en het isra punt is, is het zonder tussenkomst van het tehuis moeilijk op te lossen.

Beste is gewoon vragen bij het tehuis hoe het normaal gesproken geregeld is, en wellicht door de technische dienst van KPN een meting te verrichten om te achterhalen of er nog een telefonielijn op dat adres aanwezig is en of er een 2e aderpaar is. En wees altijd zo compleet mogelijk. Aan vaagheden heeft niemand iets. Zowel u niet, het tehuis niet, als KPN niet. Vraag dus veel, en geef ook zoveel mogelijk informatie.

Eventueel dient alsnog een nieuwe aanvraag gedaan te worden, indien blijkt dat het toch heel anders geregeld is als gedacht. Dit soort gevallen zijn altijd lastig, voor alle partijen.

Luci1960
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 dec 2010 18:39

Re: KPN vaste telefoon bejaardenhuis

Ongelezen bericht door Luci1960 »

Nou ik snap er helemaal niets van.
Mijn ouders krijgen op 10/1/2012 de sleutel van een echtparenkamer in een bejaardenhuis. Zij hebben een alles in 1 pakker van Ziggo maar dat kan niet in het tehuis en moeten een abonnement bij de KPN nemen(alleen telefoon de rest snappen ze toch niet meer, te oud en TVaansluiting is via het tehuis) maar mijn ouders willen hun oude telefoonnummer houden nummer houden en dus moet er een inporteringsformulier worden aangevraagd ingevuld en opgestuurd.Na 3 pogingen en bijna een maand later krijg ik van een slimme medewerkster van de KPN via de mail een inporteringsformulier 6-02-2012. Deze is dezelfde dag ingevuld met de nodige papieren opgestuurd naar de KPN (KPN
Back Office Contracten
Antwoordnummer 15067
5600 VH Eindhoven
(Postzegel is niet nodig))
Volgens een medewerker ligt deze nog op de stapel vanwege een achterstand van 6 weken.
Plotseling schijnen mijn ouders een aansluiting te hebben zonder het te weten met een andere nummer .Tevens komt er veel te laat bij mijn ouders een brief niet aan hun geadresseerd maar aan het tehuis met het contact wat op naam staat van het tehuis maar met hun naam en gironummer voor de betaling.Bij telefoonaansluiting staat de naam van mijn ouders .
Bij betaling staat dat mijn ouders machtiging geven tot automatische afschrijving van de rekeningbedragen van hun gironummer .
Naar wie en wel adres moeten de rekeningen worden gestuurd en daar staat Algemene stichting bejaardenzorg met het adres
Contractant gegevens: Algemene Stichting Bejaardenzorg
Adres etc
Nummer Kvk. *******
En dat willen ze bij het bejaardenhuis dus niet tekenen wat mij logisch lijkt.
Dus worden mijn ouders weer afgesloten.
En zo zijn we dus al maanden bezig.
Nu krijgen ze Woensdag 28-03-2012 weer een aansluiting met het nieuwe nummer die ze dus net eerder hadden gehad omdat ik daarom gevraagd had en vroeg hun al het oude te vernietigen omdat we en zij van de KPN er niets meer van snappen.Duidelijk gevraagd of zij op alle correspondentie mijn ouders naam willen zetten zodat mijn ouders op tijd alles krijgen en het contract ook op hun naam.Nu kruizen wij onze vingers dat alles goed komt.
Ik hoop dat het e.e.a. zo duidelijk voor u is. Ik vind het heel prettig dat u reageert want wij zijn ten einde raad.

Bensel15
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mar 2012 19:53

Re: KPN vaste telefoon bejaardenhuis

Ongelezen bericht door Bensel15 »

Luci1960 schreef:Nou ik snap er helemaal niets van.
Mijn ouders krijgen op 10/1/2012 de sleutel van een echtparenkamer in een bejaardenhuis. Zij hebben een alles in 1 pakker van Ziggo maar dat kan niet in het tehuis en moeten een abonnement bij de KPN nemen(alleen telefoon de rest snappen ze toch niet meer, te oud en TVaansluiting is via het tehuis) maar mijn ouders willen hun oude telefoonnummer houden nummer houden en dus moet er een inporteringsformulier worden aangevraagd ingevuld en opgestuurd.Na 3 pogingen en bijna een maand later krijg ik van een slimme medewerkster van de KPN via de mail een inporteringsformulier 6-02-2012. Deze is dezelfde dag ingevuld met de nodige papieren opgestuurd naar de KPN (KPN
Back Office Contracten
Antwoordnummer 15067
5600 VH Eindhoven
(Postzegel is niet nodig))
Volgens een medewerker ligt deze nog op de stapel vanwege een achterstand van 6 weken.
Plotseling schijnen mijn ouders een aansluiting te hebben zonder het te weten met een andere nummer .Tevens komt er veel te laat bij mijn ouders een brief niet aan hun geadresseerd maar aan het tehuis met het contact wat op naam staat van het tehuis maar met hun naam en gironummer voor de betaling.Bij telefoonaansluiting staat de naam van mijn ouders .
Bij betaling staat dat mijn ouders machtiging geven tot automatische afschrijving van de rekeningbedragen van hun gironummer .
Naar wie en wel adres moeten de rekeningen worden gestuurd en daar staat Algemene stichting bejaardenzorg met het adres
Contractant gegevens: Algemene Stichting Bejaardenzorg
Adres etc
Nummer Kvk. *******
En dat willen ze bij het bejaardenhuis dus niet tekenen wat mij logisch lijkt.
Dus worden mijn ouders weer afgesloten.
En zo zijn we dus al maanden bezig.
Nu krijgen ze Woensdag 28-03-2012 weer een aansluiting met het nieuwe nummer die ze dus net eerder hadden gehad omdat ik daarom gevraagd had en vroeg hun al het oude te vernietigen omdat we en zij van de KPN er niets meer van snappen.Duidelijk gevraagd of zij op alle correspondentie mijn ouders naam willen zetten zodat mijn ouders op tijd alles krijgen en het contract ook op hun naam.Nu kruizen wij onze vingers dat alles goed komt.
Ik hoop dat het e.e.a. zo duidelijk voor u is. Ik vind het heel prettig dat u reageert want wij zijn ten einde raad.
Als ik het zo lees, dan zijn hier 2 verschillende zaken aan de hand: de technische levering, waarbij er sprake kan zijn van een zogeheten 'zitnogger' (een abonnement welke niet volledig afgesloten is, de lijn is nog bezet met een ander telefoonnummer), een foutgelopen inportering, of 2 aanvragen welke door elkaar heenlopen, of zelfs een combinatie van deze drie. Dit kan ik niet beantwoorden, dat moet uitgezocht worden bij KPN.

Daarnaast is er nog het probleem van de adminstratie: het lijkt erop dat het contract op de juiste naam/adres staat, maar het adres van het tehuis lijkt het factuuradres en/of bezorgadres te zijn.

Vraag deze zaken na bij KPN. van daaruit kunt u dan verder geholpen worden. Eventuele zou u naar een 2e lijns verkoop en informatie doorgezet kunnen worden, deze hebben vaak een beter overzicht van de orders en gegevens. Dit gaat wel wat tijd kosten om uit te zoeken. Geef dit ook. Dit is geen eenvoudige materie.

Luci1960
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 dec 2010 18:39

Re: KPN vaste telefoon bejaardenhuis

Ongelezen bericht door Luci1960 »

Oké het probleem is alleen dat ze weigeren mij naar wie dan ook door te verbinden. Dat er door een vrouw een case is gemaakt met opdrachtnummer en al maar dat niemand er wat mee doet of ze zeggen niets te kunnen vinden.De vrouw zegt dat mijn ouders in tussen niet wordt afgesloten zolang het onderzoek duurt om nog geen week later wel te zijn afgesloten en niemand mij bij de KPN kan vertellen wat er met het casenummer of hoe ze dat ook noemen is gebeurt.
Ik kan gewoon niet doordringen tot die lui aan de telefoon.Ik heb het op Facebook gegooid het hele verhaal en via facebook neemt KPN Webcare contact met mij op om daarna ook niets meer van zich te laten horen.De klantenservice verbreekt midden in mijn verhaal meermalen de verbinding en ik krijg ook steeds een ander aan de telefoon ook als ik de naam noem van de persoon die mij eerder aan de telefoon te woord heb gestaan. Ik ben bang dat mijn ouders het niet meer meemaken dat ze een aansluiting gaan krijgen misschien nu aankomende woensdag en naar ik hoop voor langere tijd en tot ze overlijden.Ik heb ook een werkgever en mijn ouders wonen niet dichtbij in elk geval in een andere stad en ik ben afhankelijk van mijn man voor vervoer en die werkt hele dagen en in de avond kan ik ook niets daar in het bejaardenhuis regelen of uit zoeken. Kortom wat een makkie leek is een verhaal zonder end.
Gr L de Gier

lanaceet
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 feb 2012 15:41

Re: KPN vaste telefoon bejaardenhuis

Ongelezen bericht door lanaceet »

Hallo Luci,

Al eens gedacht aan bellen via de TV kabel?
Ik weet niet of dat in een Bejaardenhuis mogelijk is maar een telefoontje met UPC of Ziggo kun je er altijd aan wagen. Zij regelen dan ook de rest van de sorus.
Ingewikkeld is het niet, er staat een klein kastje bij de kabel-aansluiting waar je gewoon je telefoon inprikt.

Luci1960
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 dec 2010 18:39

Re: KPN vaste telefoon bejaardenhuis

Ongelezen bericht door Luci1960 »

Nee helaas is dat niet mogelijk lanaceet.
Ze waren bij Ziggo en moesten die juist opzeggen nou hebben ze niets meer aan internet mijn moeder snapt het niet en mijn vader is erg achteruit gegaan en weet ook niet meer hoe het werkt.Het bejaardenhuis werkt enkel maar met de KPN.
Maar bedankt voor het meedenken. :)

Gesloten