LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN wijzigt zomaar de abonnementsvoorwaarden
KPN wijzigt zomaar de abonnementsvoorwaarden
Ik kreeg vorige week een brief dat als ik NIET reageerde mijn abonnementsvoorwaarden wijzigen. Ik heb nu een KPN Mobiel 25 abonnement en dat zou gaan wijzigen in 26,75 euro per maand.
Nu interesseert het me niet dat de voorwaarden wijzigen, dat ik meer kan bellen, maar bijvoorbeeld meenemen overgebleven belminuten wordt veel meer ingeperkt en ik moet zomaar 1,75 euro meer gaan betalen...
Ik vind dit beneden alle peil, ik moet dus reageren als ik NIET wil meedoen. Ook worden de voorwaarden zo aangepast dat ik niet na mijn abonnements termijn per maand een verlenging krijg wat wel zo was.
Wat kan ik hier mee doen, ik heb bij KPN een klacht ingediend maar denk niet dat ik hier wijzer van word.
Nu interesseert het me niet dat de voorwaarden wijzigen, dat ik meer kan bellen, maar bijvoorbeeld meenemen overgebleven belminuten wordt veel meer ingeperkt en ik moet zomaar 1,75 euro meer gaan betalen...
Ik vind dit beneden alle peil, ik moet dus reageren als ik NIET wil meedoen. Ook worden de voorwaarden zo aangepast dat ik niet na mijn abonnements termijn per maand een verlenging krijg wat wel zo was.
Wat kan ik hier mee doen, ik heb bij KPN een klacht ingediend maar denk niet dat ik hier wijzer van word.
Laatst gewijzigd door NeoC op 30 jul 2009 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: KPN wijzigt zomaar de abonnementsvoorwaarden
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.
Re: KPN wijzigt zomaar de abonnementsvoorwaarden
Wat is het probleem nou? Die oude abonnementen worden uitgefaseerd en als je die graag wil behouden, dan geef je dat aan, dat is toch niet zo moeilijk? Is gewoon in voorwaarden opgenomen en wettelijk zo vastgelegd hoor.
Re: KPN wijzigt zomaar de abonnementsvoorwaarden
Het oude abonnement kan je dus blijkbaar niet behouden... Mijn oude abbonnement is zo opgesteld dat na aflopen van 2 jaar er telkens met 1 periode wordt verlengt maar dat hebben ze dus zomaar de nek omgedraaid...
@TdeHond: begrijp ik uit dit stuk dat als een telco zijn abonnementen wil wijzigen ze niet meer dan 4 weken nodig hebben? en dan alles kunnen en mogen? EN voor punt B, Op genoegzame wijze op de hoogte brengen...? Ik vind "Bij deze worden je rechten ingeprekt en ga je 1,75 meer betalen" noem ik niet echt genoegzaam (heerlijk ruime interpretatiemogelijkheden van dat stuk!)
@TdeHond: begrijp ik uit dit stuk dat als een telco zijn abonnementen wil wijzigen ze niet meer dan 4 weken nodig hebben? en dan alles kunnen en mogen? EN voor punt B, Op genoegzame wijze op de hoogte brengen...? Ik vind "Bij deze worden je rechten ingeprekt en ga je 1,75 meer betalen" noem ik niet echt genoegzaam (heerlijk ruime interpretatiemogelijkheden van dat stuk!)
Re: KPN wijzigt zomaar de abonnementsvoorwaarden
Ik betaal voor Internet (20 Mb waarvan 18,7 haalbaar op rustige tijden, anders maar 13,4 gemiddeld...) en gratis telefoon maar € 24,95 per maand inclusief onbeperkt alle vaste nummers bellen...
dus gaat deze nu ook over op andere aanbieder?
KPN opzeggen kan nu zonder opzegtermijn wegens deze verhoging...
dus gaat deze nu ook over op andere aanbieder?
KPN opzeggen kan nu zonder opzegtermijn wegens deze verhoging...
Re: KPN wijzigt zomaar de abonnementsvoorwaarden
@Stofzuigetje: Het gaat hier om een KPN Mobiel 25 abonnement
Re: KPN wijzigt zomaar de abonnementsvoorwaarden
Jawel, goed lezen, als je aangeeft dat oude abonnement te willen behouden dan kan dat gewoon (met onbepaalde tijd). Je zult alleen over moeten op de nieuwe Flexibel-abonnementen op het moment dat je gaat verlengen.Het oude abonnement kan je dus blijkbaar niet behouden... Mijn oude abbonnement is zo opgesteld dat na aflopen van 2 jaar er telkens met 1 periode wordt verlengt maar dat hebben ze dus zomaar de nek omgedraaid...
Re: KPN wijzigt zomaar de abonnementsvoorwaarden
Hé DI!RK:
jij woont toch in het buitenland? Hoe kan jij dan een nederlands abo hebben? En al eerder heb je hier geroepen dat je internet deelt via iemand!
Sta je hier een partij uit je duim te zuigen/te liegen of gaat je fantasie weer eens met je op de loop?
Denk dat het tijd wordt dat je professionele hulp gaat zoeken, volgens mij heb je een beetje last van eem gespleten persoonlijkheid:
Wie ben je nu/ Je buurvrouw.....?
jij woont toch in het buitenland? Hoe kan jij dan een nederlands abo hebben? En al eerder heb je hier geroepen dat je internet deelt via iemand!
Sta je hier een partij uit je duim te zuigen/te liegen of gaat je fantasie weer eens met je op de loop?
Denk dat het tijd wordt dat je professionele hulp gaat zoeken, volgens mij heb je een beetje last van eem gespleten persoonlijkheid:
Wie ben je nu/ Je buurvrouw.....?
Re: KPN wijzigt zomaar de abonnementsvoorwaarden
Ze mogen hun voorwaarden wijzigen mits ze hun klanten 4 weken van te voren op de hoogte brengen van de wijzigigingen. Ben je het er niet mee eens dan moet je de mogelijkheid hebben om per dag dat de wijzigingen ingaat kostenloos op te zeggen.@TdeHond: begrijp ik uit dit stuk dat als een telco zijn abonnementen wil wijzigen ze niet meer dan 4 weken nodig hebben? en dan alles kunnen en mogen? EN voor punt B, Op genoegzame wijze op de hoogte brengen...? Ik vind "Bij deze worden je rechten ingeprekt en ga je 1,75 meer betalen" noem ik niet echt genoegzaam (heerlijk ruime interpretatiemogelijkheden van dat stuk!)
Als ze wijzigingen invoeren die niet stroken met de wet dan staat de wet boven de av
Als je opzegt dit altijd schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging doen.
Kopie + verzend- en ontvangstbewijzen bewaren.
Dan kan je als de administratie faalt bij de provider altijd bewijzen dat je tijdig opgezegd hebt omdat je het niet eens bent met de wijziging.[/quote]