Lmobi / L-mobi sluit onaangekondigd telefoonnummers af!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
koektrommel
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 dec 2008 17:06

Lmobi / L-mobi sluit onaangekondigd telefoonnummers af!!

Ongelezen bericht door koektrommel »

Lmobi-mobile heeft verleden week onaangekondigd mijn ACTIEVE telefoonummer buiten gebruik gesteld. Daarbij ben ik niet de enige die hier de dupe van is geworden, getuige diverse reacties bij reviewsites en ook op gathering.tweakers.net waar mensen dezelfde ervaring hebben.

Contact met het bedrijf levert op dat ze verwijzen naar de algemene voorwaarden om deze afsluiting te rechtvaardigen. Het nummer is afgesloten en terughalen is niet mogelijk meer.

Echter, ten tijde van het aangaan van deze overeenkomst was er geen beding in de voorwaarde die stelt dat er om de zoveel tijd opgewaardeerd moest worden. Het beltegoed was 9 maanden houdbaar, en zolang het simkaartje in gebruik was werd deze steeds verlengd met 9 maanden.

Door de loop van de jaren heeft Lmobi deze algemene voorwaarden kennelijk eenzijdig gewijzigd zonder de klant deze wijziging van de voorwaarden te wijzen. Ook nu voor het afsluiten is er nimmer op gewezen dat het nummer uit de lucht zal worden gehaald als er bijv. niet tijdig opgewaardeerd zou worden. Het aanwezige beltegoed is plots vervallen en het telefoonnummer werd afgesloten :(

Naast het eenzijdig wijzigen van de algemene voorwaarden heeft het bedrijf ook plots zonder voorafgane aankondiging de tarieven fors verhoogd.

Bellen: van 2ct/20second en geen starttarief -> 26cent per minuut met een starttarief van 27cent!
SMS'en: van 9ct/sms -> 30ct per sms!
Data: van 1ct/mn naar 15ct/mb!

Wellicht kan Radar hier aandacht aan besteden?

DeZevendeHenk
Berichten: 797
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Lmobi / L-mobi sluit onaangekondigd telefoonnummers af!!

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Waarom zou iemand ook maar één seconde aandacht besteden aan een provider die je niet eens als tweede maar als derde garnituur zou bestempelen?

koektrommel
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 dec 2008 17:06

Re: Lmobi / L-mobi sluit onaangekondigd telefoonnummers af!!

Ongelezen bericht door koektrommel »

Heel simpel. Omdat bedrijven die zo hun klanten behandelen gewoon aan de schandpaal genageld moeten worden.
Ik heb niet het idee dat een grote provider dit zo zou doen en ik heb evenmin het idee dat dit helemaal volgens de regels is.

Overigens kun je jouw vraag stellen bij vele zaken die Radar wel hebben gehaald, dus ik zie de toegevoegde waarde van je reactie niet in.

Lady1234
Berichten: 27176
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lmobi / L-mobi sluit onaangekondigd telefoonnummers af!!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u zit nu op het forum, dus richt uw vraag aanRadar.

rwolters
Berichten: 1566
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Lmobi / L-mobi sluit onaangekondigd telefoonnummers af!!

Ongelezen bericht door rwolters »

En je weet natuurlijk 100% zeker dat het bedrijf niet heeft gecommuniceerd dat de voorwaarden wijzigen? Natuurlijk ook je spamfolder gecontroleerdm.

Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat een bedrijf dat niet last weten. Eerder het tegenovergestelde. Dat ze voor een hele kleine veranderingen meerdere emails sturen.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Lmobi / L-mobi sluit onaangekondigd telefoonnummers af!!

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Beltegoed, ik moest diep in mijn geheugen graven om achter te komen wat dat is :shock: :D

Als u niet tevreden bent dan kunt u overstappen naar een andere provider. Als u op internet doet dan kan dit vaak met nummer behoudt.

Natuurlijk wel eerst uw huidige beltegoed opmaken.

Abonomenten zijn tegenwoordig goedkoper dan vroeger en in veel soorten en maten.

koektrommel
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 dec 2008 17:06

Re: Lmobi / L-mobi sluit onaangekondigd telefoonnummers af!!

Ongelezen bericht door koektrommel »

rwolters schreef:
19 apr 2024 20:44
En je weet natuurlijk 100% zeker dat het bedrijf niet heeft gecommuniceerd dat de voorwaarden wijzigen? Natuurlijk ook je spamfolder gecontroleerdm.

Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat een bedrijf dat niet last weten. Eerder het tegenovergestelde. Dat ze voor een hele kleine veranderingen meerdere emails sturen.
Dat weet ik heel zeker ja. Ik ben namelijk niet de enige die geconfronteerd is met een nummer dat opeens gedeactiveerd is. Zie onder andere dit draadje. Pagina 18 en 19: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 1972388/18

Maar ook op andere sites wordt hun handelswijze bevestigd, bijvoorbeeld op onderstaande.
https://www.reviews.nl/l-mobi-mobile
https://nl.trustpilot.com/review/l-mobi.nl

Er is nimmer over prijswijzigingen gecommuniceerd. Hetzelfde geldt voor de verandering van de algemene voorwaarden en het verkorten van de houdbaarheid van het beltegoed. Geen enkele waarschuwing. Niet per mail, maar ook niet per sms-bericht.

Zelf heb ik 2 maal een jaarbundel van ze gehad. Nadat de eerste jaarbundel verlopen was, werd dat ook niet gemeld door ze. Met die jaarbundel kreeg ik wel steeds meldingen als het bundeltegoed bijna op was. Maar zelfs een melding om te melden dat een jaarbundel zou verlopen, werd er niet uitgestuurd. Ook niet slim.. want ik had anders zo verlengd.
Laatst gewijzigd door koektrommel op 19 apr 2024 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.

koektrommel
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 dec 2008 17:06

Re: Lmobi / L-mobi sluit onaangekondigd telefoonnummers af!!

Ongelezen bericht door koektrommel »

Seinhuis schreef:
19 apr 2024 21:27
Beltegoed, ik moest diep in mijn geheugen graven om achter te komen wat dat is :shock: :D

Als u niet tevreden bent dan kunt u overstappen naar een andere provider. Als u op internet doet dan kan dit vaak met nummer behoudt.

Natuurlijk wel eerst uw huidige beltegoed opmaken.

Abonomenten zijn tegenwoordig goedkoper dan vroeger en in veel soorten en maten.
Zo werkt het inderdaad bij de grote telecomreuzen. Dat zou je ook verwachten bij Lmobi, maar helaas.
Beltegoed werd op 0 euro gezet en het nummer werd zonder voorafgaande aankondiging rap erna afgeslote. Daar sta je dan, met een tel.nr dat je al 20 jaar in bezit hebt. Weg, foetsie, adios! Nummerportering was niet meer mogelijk. Fijn he, zo'n telecomprovider.

Kwam er bij toeval verleden week achter, dat de persoon die mij wilde bellen niet kon bellen. Beltegoed was op 0,00 euro gezet door ze. Naar de website gegaan voor beltegoedkaart, om erachter te komen dat ze de prijzen ook gigantisch verhoogd hebben naar 26ct per minuut. 30ct per sms en 15ct voor 1mb. Andere simkaart gekocht van een ander provideren en 2 dager later nummerbehoud aangevraagd, wat niet meer kon, want het nummer was inmiddels gedeactiveerd. Nummerportering was onmogelijk. Daarna er dus ook achtergekomen dat de algemene voorwaarden veranderd waren daaromtrent.

Ook bij de overname van de klanten van Aldi Talk zijn er heel wat mensen gedupeerd, lijkt het.

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Lmobi / L-mobi sluit onaangekondigd telefoonnummers af!!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Soortgelijke verhalen deden jaren geleden ook de ronde. De reden waarom prepaid gebruikers dit overkwam was omdat de telefoon zeer weinig gebruikt werd en meer uitgeschakeld in de kast lag dan dat er naar gekeken werd. Tijdig word er een sms bericht verstuurd die niet aankomt als de telefoon langdurig uitstaat.
Als u maar 1 keer per jaar uw tegoed aanvult laat het mij lijken dat u uw telefoon ook niet veel gebruikt. Is bij u niet hetzelfde aan de hand als bij die anderen?

ZeerPrivé
Berichten: 5480
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Lmobi / L-mobi sluit onaangekondigd telefoonnummers af!!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Er is nimmer over prijswijzigingen gecommuniceerd. Hetzelfde geldt voor de verandering van de algemene voorwaarden en het verkorten van de houdbaarheid van het beltegoed. Geen enkele waarschuwing. Niet per mail, maar ook niet per sms-bericht.
Dat is onzin wat je schrijft, want op 1 augustus 2023 om 14.45 uur schreef je op Tweakers:

**knip**

En nu..nu ben ik overgestapt op Hollands Nieuwe ook omdat beltegoed nog maar 3 maanden houdbaar is.

En op Tweakers heb je het op 9 april j.l. over de mobiel van je vader, hier doe je alsof het over je eigen mobiel gaat. Waarschijnlijk heeft je vader zijn mobiel vaak uit staan, dan worden smsjes niet meer afgeleverd, zoals @Neodutchio al schrijft. Daarnaast lezen mensen lang niet altijd de berichtjes van hun provider, want 'zal wel niks zijn'.
Bovendien wist je het al sinds augustus 2023 en heb je er niet aan gedacht om het aan je vader te vertellen of het voor hem in de gaten te houden.

En AldiTalk is vvt, dus om het daar nou nog over te gaan hebben...
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 20 apr 2024 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6616
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Lmobi / L-mobi sluit onaangekondigd telefoonnummers af!!

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik lees in de links vooral klachten die al jaren geleden begonnen zijn. Ik begrijp dan niet dat je zelf geen actie onderneemt. Wat is het probleem van een telefoonnummer dat verdwijnt van een telefoon die je 365 dagen niet gebruikt hebt en dus nooit aan staat. Het lijkt me logisch dat je dan ook geen berichtjes leest van gewijzigde voorwaarden.

koektrommel
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 dec 2008 17:06

Re: Lmobi / L-mobi sluit onaangekondigd telefoonnummers af!!

Ongelezen bericht door koektrommel »

NeoDutchio schreef:
20 apr 2024 08:13
Soortgelijke verhalen deden jaren geleden ook de ronde. De reden waarom prepaid gebruikers dit overkwam was omdat de telefoon zeer weinig gebruikt werd en meer uitgeschakeld in de kast lag dan dat er naar gekeken werd. Tijdig word er een sms bericht verstuurd die niet aankomt als de telefoon langdurig uitstaat.
Als u maar 1 keer per jaar uw tegoed aanvult laat het mij lijken dat u uw telefoon ook niet veel gebruikt. Is bij u niet hetzelfde aan de hand als bij die anderen?
De telefoon was gewoon actief, stond 365 dagen per jaar aan. Werd vooral gebruikt om bereikbaar te zijn, niet heel veel om daadwerkelijk mee te bellen maar werd wel geregeld gebeld en ook werden er geregeld smsjes op ontvangen voor tweestapsverificatie bijvoorbeeld.

Eens in het jaar opwaarderen was voldoende meestal, daarom was het ook geen abonnement maar een prepaid.

Met de tarieven van lmobi hoefde er simp, maar dat zou niet uit hoeven te maken. Je sluit een telefoonnummer niet zomaar af.

koektrommel
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 dec 2008 17:06

Re: Lmobi / L-mobi sluit onaangekondigd telefoonnummers af!!

Ongelezen bericht door koektrommel »

Lowieze schreef:
20 apr 2024 08:31
Ik lees in de links vooral klachten die al jaren geleden begonnen zijn. Ik begrijp dan niet dat je zelf geen actie onderneemt. Wat is het probleem van een telefoonnummer dat verdwijnt van een telefoon die je 365 dagen niet gebruikt hebt en dus nooit aan staat. Het lijkt me logisch dat je dan ook geen berichtjes leest van gewijzigde voorwaarden.
Hoe kom je erbij dat die telefoon 365 dagen niet gebruikt werd?

Die telefoon was gewoon al die tijd in gebruik.
Met 10 euro of 20 euro beltegoed en 2ct per 20 seconden bellen kun je als weinig-beller lange tijd vooruit. Daarom had ie ook geen mobiel abonnement maar een prepaidkaart.

Gebruik: 2-stapsverificatie, bereikbaar zijn en gebeld worden, af en toe zelf bellen buitenshuis, evt noodgevallen.
Laatst gewijzigd door koektrommel op 20 apr 2024 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

koektrommel
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 dec 2008 17:06

Re: Lmobi / L-mobi sluit onaangekondigd telefoonnummers af!!

Ongelezen bericht door koektrommel »

Nevyn schreef:
20 apr 2024 12:29
koektrommel schreef:
20 apr 2024 10:23
NeoDutchio schreef:
20 apr 2024 08:13


Met de tarieven van lmobi hoefde er simp, maar dat zou niet uit hoeven te maken. Je sluit een telefoonnummer niet zomaar af.
Dus wel zoals u hier zelf laat zien
Kleine correctie: zoals Lmobi doet en ik heb zo het idee dat een bedrijf als KPN of Vodafone bijvoorbeeld dat nimmer zo zou hebben gehandeld als Lmobi nu heeft gedaan.

Thijs124
Berichten: 718
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Lmobi / L-mobi sluit onaangekondigd telefoonnummers af!!

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Met de tarieven van Imobi hoefde er simp, maar dat zou niet uit hoeven te maken.

Wat betekent dat eigenlijk? Hoefde er simp?
Of ben ik zo dom? Misschien word ik te oud om die moderne taal te begrijpen.

koektrommel
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 dec 2008 17:06

Re: Lmobi / L-mobi sluit onaangekondigd telefoonnummers af!!

Ongelezen bericht door koektrommel »

Thijs124 schreef:
20 apr 2024 13:38
Met de tarieven van Imobi hoefde er simp, maar dat zou niet uit hoeven te maken.

Wat betekent dat eigenlijk? Hoefde er simp?
Of ben ik zo dom? Misschien word ik te oud om die moderne taal te begrijpen.
Het betekent dat er aan mijn zijde iets is misgegaan met mn reactie. Meer specifiek: met het aanpassen van reeds getypte tekst :)

Thijs124
Berichten: 718
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Lmobi / L-mobi sluit onaangekondigd telefoonnummers af!!

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ok. Verbeter die zin nu dan. Ik zie het nog steeds niet.

koektrommel
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 dec 2008 17:06

Re: Lmobi / L-mobi sluit onaangekondigd telefoonnummers af!!

Ongelezen bericht door koektrommel »

In de voorwaarden lees ik overigens dat bij een reeds bevroren simkaart er enkel nog naar het nummer gebeld kan worden. Daaruit kan ik als klant concluderen dat de simkaart nog niet bevroren was, want er konden nog gewoon berichten op de simkaart ontvangen worden. 2-3 dagen voordat de simkaart op zwart ging, is er nog een bericht ontvangen op de simkaart. Daarmee zou je dus kunnen concluderen dat de simkaart nog niet bevroren was en dus ook nog niet afgesloten had mogen worden.

Punt 3.2 en punt 3.12 botsen met elkaar. Punt 2 meldt nadrukkelijk dat er enkel nog maar naar het nummer gebeld kan worden indien het beltegoed bevroren is.

Berichten ontvangen zou dus ook niet meer mogelijk zijn, kun je daaruit concluderen, maar dat was geen enkel probleem. Die kwamen gewoon aan. Zelfs 1-2 dagen voor het uit de lucht halen van de simkaart en daarbij behorende telnr

Punt 12 noemt nadrukkelijk,dat de klant 'weer kan bellen, gebeld worden en sms berichten versturen en ontvangen zoals gebruikelijk.'

Opwaarderen zou dus nog mogelijk zijn, maar dat is het niet want het nummer kan niet meer teruggehaald worden en is vervallen.

https://l-mobimobile.nl/algemene-voorwaarden/

DeZevendeHenk
Berichten: 797
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Lmobi / L-mobi sluit onaangekondigd telefoonnummers af!!

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

U lijkt zoveel gelijk te hebben dat ik er een zaak van zou maken, dat zou goedkoop (passend) moeten kunnen bij de geschillencommissie telecom.

16again
Berichten: 16125
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Lmobi / L-mobi sluit onaangekondigd telefoonnummers af!!

Ongelezen bericht door 16again »

koektrommel schreef:
20 apr 2024 15:18
In de voorwaarden lees ik overigens dat bij een reeds bevroren simkaart er enkel nog naar het nummer gebeld kan worden. Daaruit kan ik als klant concluderen dat de simkaart nog niet bevroren was, want er konden nog gewoon berichten op de simkaart ontvangen worden.
Al staat het er niet, bij een bevroren SIM kaart kun je ook geen berichten meer versturen, want dat kost, net als zelf bellen, geld.
SMS ontvangen stel ik dan gelijk aan gebeld worden, en zou in mijn verwachting gewoon werken.

Vreemd hoe je nummer zomaar kwijt kan raken, zonder dat je daarover bericht wordt. (met bijv SMS)
Ik zou ook verwachten dat de provider na aflsluiting je oude nummer tijdelijk bevriest , zodat je je nummer terug kan krijgen.

Plaats reactie