LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
A2008
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 mar 2011 11:48

Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort.

Ongelezen bericht door A2008 »

Goedemorgen M,

Hierbij mijn mail m.b.t. ons gesprek van vanochtend via de zakelijke helpdesk.

19 maart heb ik een constatering gedaan van mijn extreem hoge dataverbruik/ kosten (E 750,--)!!! met mijn IPhone op 18 en 19 maart met mobielniummer 06-*******
Zonder er bewust van te zijn heeft mijn computer automatische update's binnen gehaald via de mobiele verbinding.

Ik ben erg geschrokken van het bedrag en ben mij totaal niet bewust geweest dat ik makkelijk 1 GB ging verbruiken dit is nooit gebeurd sinds ik maximaal online heb.
Na constatering heb ik via Zakelijk beheer metteen een blokkade geplaatst op mobiel internet.
Zou zelf nooit meer dan 1 GB data-verbruiken daar ik ook veel kennis van de voorwaarden heb; 1,5 Euro per 1 Mb na 1 GB, door mijn voormalige funktie bij Telfort.

Ik ben sinds 2000 klant en altijd tevreden geweest over het Zakelijk abbonnement en heb alle facturen betaald en deze zijn gemiddeld nooit hoger dan E 60,--.
Hoop dat je mij kan helpen dit extreme hoge bedrag te verkleinen, zodat ik als kleine zelfstandige mijn inkomen aan andere zakelijke doeleinden kan uitgeven.

Wil graag in de toekomst mobiel blijven internetten en wil vragen of er een oplossing gezocht kan worden met een upgrade van het internet gedeelte naar onbeperkt internet?
Zodat ik geen extreem hoge factuur meer kan ontvangen.
Ben bereid om mijn abo-kosten hiervoor te verhogen.

Ik gebruik mijn mobiel internet voor mail en opdrachten en kan momenteel nu niet meer buiten de deur op het internet door dit voorval.
Ben nu enigzins belemmerd in mijn werkzaamheden.

Hoop dat je mij via mail kan informeren m.b.t. deze mail?

Alvast heel veel dank voor je gedane moeite!

Gr.

t. 023-7*******
m. info@******
w. http://www.******

Goedemorgen A,

Ik heb het overlegt maar we mogen niet crediteren helaas .
Je kan wel binnen kort verlengen, dan kan je, je abonnement aanpassen.


Met vriendelijke groet,
M.
Consumerdesk Representative
Telfort B.V.


E [email protected]
T 0800-228802*
W http://www.telfort.nl

Goedemorgen M,

Dankjewel voor je snelle reactie.

Ik vind het jammer dat Telfort zich niet coulant opstelt, ik had mijn verlenging al in gang gezet.

Nu onvervind ikzelf hoe een zakelijke klant zich voelt in deze situatie, waar ik niet bewust voor gekozen heb.

Ben alleen nieuwsgierig of ik echt de enige klant ben die dit overkomt?

Gr.

A.

t. 023-7******
m. info@******
w. http://www.******

Goedemorgen A,


Ik vind het ook jammer voor je , maar meerdere beslissen en daar kan dan niets mee.
Ja dit gebeurd met regelmaat jammer genoeg wel.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je toestel word er dan gezegd.

Succes

Met vriendelijke groet,
M.
Consumerdesk Representative
Telfort B.V.


E [email protected]
T 0800-228802*
W http://www.telfort.nl
Laatst gewijzigd door A2008 op 30 mar 2011 12:08, 7 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort.

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, je geeft het zelf al aan: je wist dat de kosten boven je limiet heel hoog waren. Welliswaar was je je er niet van bewust dat je toen automatisch die grote updates hebt binnengehaald, maar dit automatisch updaten had je ook uit kunnen zetten. Die data heb je nu eenmaal verbruikt en het is in elk geval niet de schuld van Telfort dat jij op dat moment zo veel hebt verbruikt. Ik vind het dan niet zo gek dat je daarvoor moet betalen en dat je niet met terugwerkende kracht kunt zeggen dat je eigenlijk alsnog een hogere limiet had gewild.

Verder schrijf je dat jij zelf je internet hebt geblokkeerd en vervolgens noem je het niet kunnen internetten als belemmering in je werkzaamheden. Dat had je natuurlijk beter kunnen bedenken voordat je je internet ging blokkeren... Dat ligt dus ook niet aan Telfort.

Ik vind het een beetje een rare bedoeling dat je jou vergissing, waardoor je heel veel dataverbruik hebt gehad en waardoor je een extreem hoge rekening krijgt, op Telfort lijkt te willen afschuiven.

A2008
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 mar 2011 11:48

Re: Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort.

Ongelezen bericht door A2008 »

Beste Kweenie,

Ik ben eenigzins een bewust mobiel gebruiker,
De EU heeft regelgeving opgesteld voor extreme dataverbruik in het buitenland, zo is de provider verplicht een blokkade te plaatsen bij extreem gebruik en je te informeren via sms. En heb dit ook aktief ingesteld voor het buitenland, maar ik ben mij niet bewust geweest dat het in NL niet zo werkt. Omdat ik nooit boven de 1 GB ben uitgekomen in al die jaren. Het is ook niet zo dat ik niet wil betalen, alleen dit kan iedereen overkomen en ik ben van mening dat de provider je tegemoet mag komen in deze situatie.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort.

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@A2008,

Graag zoek ik uit wat er precies aan de hand is. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens en het 06-nummervan Telfort aan mij kenbaar maken.

Daphne

san@
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2011 13:14

Re: Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort.

Ongelezen bericht door san@ »

Zelf heb heb ik dit meegemaakt met vodafone, dit werd uiteindelijk in verband gebracht met de automatische update van windows.
Blijbaar voor de slimme onder ons(Weetniet) :shock: "is het een "algemeen goed" te weten dat je deze functie kunt uitzetten?!, ik wist dit dus niet, met als gevolg huize hoge rekeneningen.
Vodafone daarin tegen begreep de situatie, en trof een regeling met een 75% vergoeding van de kosten over die periode. :D

Beste (Ergerjeniet), over "schuld" gesproken: ik vind dat TELFORT zich schuldig maakt aan "WOEKER mb's" 1,50 euro per 1 mb!!!
oftewel mocht je per ongeluk een hd speelfilm binnnen halen van 6 GIG.= 6000mb. X 1,50 euro= 9000 euro!!!
en als we aannemen dat de snelheid 1mb per seconde kan zijn, kan me dit dus lukken binnen 2uur!!! Hoe zorgelijk is dit!!! :oops:

Beste ...(Webcrash) , kunnen jullie niet beter de klachten regelen op jullie telfort helpdesk?? dan achteraf op een forum :lol:


A. heel veel sterkte met telfort. san :wink:

A2008
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 mar 2011 11:48

Re: Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort.

Ongelezen bericht door A2008 »

Kostenlimiet mobiel bellen of internetten buitenland
U bent pas teruggekomen van een heerlijke strand- of wintersportvakantie uit een ander EU-land. Tot uw grote verbazing ontvangt u een torenhoge rekening voor even mobiel bellen en internetsurfen vanaf uw vakantiebestemming. Het is menigeen overkomen. Om de consument te beschermen, zijn er Europese regels.

Zo moeten alle providers van mobiele telefonie hun klanten sinds 1 maart 2010 een waarschuwing geven, zodra de telefoonrekening te hoog op loopt. Standaard gebeurt dit bij 50 euro. Bovendien is het sinds 1 juli 2010 goedkoper om te bellen en gebeld te worden in een ander EU-land. De prijzen zijn gedaald tot 0,39 euro en 0,15 euro (prijzen per minuut excl. btw).

Deze regels gelden voor de gehele EU. U kunt dus voortaan weer onbezorgd internetten en bellen als u in Europa op vakantie gaat.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort.

Ongelezen bericht door DJM »

A2008 schreef:Kostenlimiet mobiel bellen of internetten buitenland
U bent pas teruggekomen van een heerlijke strand- of wintersportvakantie uit een ander EU-land. Tot uw grote verbazing ontvangt u een torenhoge rekening voor even mobiel bellen en internetsurfen vanaf uw vakantiebestemming. Het is menigeen overkomen. Om de consument te beschermen, zijn er Europese regels.

Zo moeten alle providers van mobiele telefonie hun klanten sinds 1 maart 2010 een waarschuwing geven, zodra de telefoonrekening te hoog op loopt. Standaard gebeurt dit bij 50 euro. Bovendien is het sinds 1 juli 2010 goedkoper om te bellen en gebeld te worden in een ander EU-land. De prijzen zijn gedaald tot 0,39 euro en 0,15 euro (prijzen per minuut excl. btw).

Deze regels gelden voor de gehele EU. U kunt dus voortaan weer onbezorgd internetten en bellen als u in Europa op vakantie gaat.
De grote vraag is of mensen dat willen als ze bewust fors gebruik maken van data.

A2008
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 mar 2011 11:48

Re: Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort.

Ongelezen bericht door A2008 »

De provider bied nu ook de mogelijkheid om zelf te kiezen zie voorbeeld;

Verbruikslimiet mobiel internet in EU
Kies meerdere nummers als u de limiet of sms-waarschuwing aan- of uit wil zetten voor alle nummers in één keer. Uitgebreidere informatie ziet u alleen als u de limiet per nummer instelt.

U kunt daarnaast ook opgeven wie van uw eindgebruikers de rechten heeft om zelf de verbruikslimiet in te stellen.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort.

Ongelezen bericht door DJM »

A2008 schreef:De provider bied nu ook de mogelijkheid om zelf te kiezen zie voorbeeld;

Verbruikslimiet mobiel internet in EU
Kies meerdere nummers als u de limiet of sms-waarschuwing aan- of uit wil zetten voor alle nummers in één keer. Uitgebreidere informatie ziet u alleen als u de limiet per nummer instelt.

U kunt daarnaast ook opgeven wie van uw eindgebruikers de rechten heeft om zelf de verbruikslimiet in te stellen.
Je kunt dus kiezen of jij dat wilt en dat moet je dan voortaan doen.
Blijft balen natuurlijk dat het je nu zo'n hoop geld kost maar daar kun je Telfort dan niet de schuld van geven toch?

A2008
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 mar 2011 11:48

Re: Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort.

Ongelezen bericht door A2008 »

Het woord schuld is idd hier niet op zijn plaats, wil alleen aankaarten dat iedereen dit kan overkomen en waarschuwen voor deze situatie zodat andere gebruikers met een databundel van 1 GB (die niet overschreden mag worden) er wel bewust mee (blijven omgaan. En ik vind het uit klant oogpunt niet netjes dat je klanten niet waarschuwd als hun bel/ data gedrag extreem veranderd. (Doen ze wel bij bepaalde klanten/ providers).
Consumenten zouden ook in NL beschermd moeten worden tegen extreem hoge facturen van communicatie-leveranciers.

A2008
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 mar 2011 11:48

Re: Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort.

Ongelezen bericht door A2008 »

"Het is natuurlijk een prettig idee om inzicht te hebben in uw belgedrag. Wij hebben naar deze wens van onze klanten geluisterd en daarom BelBewust ontwikkeld" (Geluisterd?? Klanten zijn razend geworden....)

"BelBewust bestaat uit een serie handige diensten die u gratis inzicht geeft in uw belkosten. Zo komt u aan het einde van uw maand niet voor verrassingen te staan" (En bedankt voor het bevestigen.....)

Nu je internet produkt nog aanpakken...

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort.

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@A2008,

Uw gegevens zijn inmiddels ontvangen en uw verzoek is in behandeling genomen. Er wordt zo spoedig mogelijk contact met u gelegd.

Daphne

A2008
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 mar 2011 11:48

Re: Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort.

Ongelezen bericht door A2008 »

DJM schreef:
A2008 schreef:De provider bied nu ook de mogelijkheid om zelf te kiezen zie voorbeeld;

Verbruikslimiet mobiel internet in EU
Kies meerdere nummers als u de limiet of sms-waarschuwing aan- of uit wil zetten voor alle nummers in één keer. Uitgebreidere informatie ziet u alleen als u de limiet per nummer instelt.

U kunt daarnaast ook opgeven wie van uw eindgebruikers de rechten heeft om zelf de verbruikslimiet in te stellen.
Je kunt dus kiezen of jij dat wilt en dat moet je dan voortaan doen.
Blijft balen natuurlijk dat het je nu zo'n hoop geld kost maar daar kun je Telfort dan niet de schuld van geven toch?
Eerst zelf de situatie meemaken voordat je echt een reactie kan geven op dit voorval, Ik garandeer je dat je er doodziek van kunt worden... dus verplaats je eerst even goed in de personen die iets plaatsen voordat jezelf reageert...

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort.

Ongelezen bericht door DJM »

A2008 schreef:
DJM schreef:
A2008 schreef:De provider bied nu ook de mogelijkheid om zelf te kiezen zie voorbeeld;

Verbruikslimiet mobiel internet in EU
Kies meerdere nummers als u de limiet of sms-waarschuwing aan- of uit wil zetten voor alle nummers in één keer. Uitgebreidere informatie ziet u alleen als u de limiet per nummer instelt.

U kunt daarnaast ook opgeven wie van uw eindgebruikers de rechten heeft om zelf de verbruikslimiet in te stellen.
Je kunt dus kiezen of jij dat wilt en dat moet je dan voortaan doen.
Blijft balen natuurlijk dat het je nu zo'n hoop geld kost maar daar kun je Telfort dan niet de schuld van geven toch?
Eerst zelf de situatie meemaken voordat je echt een reactie kan geven op dit voorval, Ik garandeer je dat je er doodziek van kunt worden... dus verplaats je eerst even goed in de personen die iets plaatsen voordat jezelf reageert...
Sorry hoor, ik zal wel niet meer op je reageren want kritiek kun je niet hebben geloof ik.
En graag geen PB sturen want dat slaat nergens op.
Einde discussie met jou.

pietjebel333
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 mar 2011 17:39

Re: Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort.

Ongelezen bericht door pietjebel333 »

heb dat bij kpn rekenig van 8000 voor een maand internet dat niet kan had starterspakket van 12.60
en zie nu bij mijn rekening kosten abbo 16 euro zoveel dus vraag ik me af kan het zijn dat ik de rekenig van iemand anders heb met mijn naam erboven

A2008
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 mar 2011 11:48

Re: Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort.

Ongelezen bericht door A2008 »

@ DJM

Ik zal voortaan mijn facturen aan je doorsturen dan los jij het voor me op,...alvast bedankt.

A2008
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 mar 2011 11:48

Re: Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort.

Ongelezen bericht door A2008 »

pietjebel333 schreef:heb dat bij kpn rekenig van 8000 voor een maand internet dat niet kan had starterspakket van 12.60
en zie nu bij mijn rekening kosten abbo 16 euro zoveel dus vraag ik me af kan het zijn dat ik de rekenig van iemand anders heb met mijn naam erboven
Persoonlijk denk ik dat je over je hotspot (IPhone) onbewust heb ge-internet. Veeeeel klanten hebben nog een oud Mobiel internet abbonnement met een bundel. Deze klanten zijn zich niet bewust van de bundel. En tegenwoordig met de smartphones wordt er veeeel data- verbruikt. De providers hadden dit zelf ook niet verwacht. En hun product-managers passen snel hun producten en voorwaarden aan. Ik vind dat ze beter moeten weten en hun klanten moeten beschermen en niet alleen op EU niveau maar ook binnen NL. Ik vind het absurd dat deze situaties ontstaan en roep alle klanten op met ditzelfde probleem dit forum als voorbeeld te gebruiken om dit uit de wereld te krijgen!!!

A2008
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 mar 2011 11:48

Re: Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort.

Ongelezen bericht door A2008 »

Goedemiddag mijnheer S,

Wij hebben uw klacht bekeken.

Helaas zijn de hoge kosten ontstaan doordat uw computer automatische update's binnen heeft gehaald via de mobiele verbinding zoals u zegt.

U kunt uw instellingen op uw toestel aanpassen zodat de update’s eerst een akkoord moeten krijgen van u voor deze worden binnengehaald.

Om u tegemoet te komen in de hoge kosten hebben wij besloten u een eenmalige vergoeding te geven van € 200,--

Deze zal op uw volgende factuur worden gecrediteerd.

Hopende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

***
Consumerdesk Representative
Telfort B.V.

E ****@telfort.com
T 0800-228802*
W http://www.telfort.nl

Beste mevrouw, mijnheer,

Het lijkt mij fair om het hoge bedrag te delen; naar E 375,-- daar kan ik mee leven en het achter mij laten.

Met vriendelijke groet,

****


t. 023-******
m. info@*****.nl
w. http://www.***** .nl

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort.

Ongelezen bericht door berend12 »

Vroeger kwamen er mensen langs de deur die scharen voor je wilden slijpen en die daar later een hele hoge prijs voor wilden hebben.
Zou contact opnemen met de TROS over deze gang van zaken. contact

A2008
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 mar 2011 11:48

Re: Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort.

Ongelezen bericht door A2008 »

Ontvangen via sms op 29 maart van Telfort; refund 200,00 for user.

Forum doorgestuurd naar redactie Haarlems Dagblad.

Gesloten