LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleiding T-mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
elsvanhaaren
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2017 14:25

misleiding T-mobile

Ongelezen bericht door elsvanhaaren »

Ik voel me misleid door T-Mobile! Ik heb 2 jaar een Stel Samen en Stel Bij abonnement gehad met 120 belminuten NL + EU. Daarmee kon ik bellen vanuit NL naar andere landen binnen de EU, gewoon binnen mijn bundel. Prima dus!
Nu ik dit abonnement niet kon verlengen, ben ik overgestapt op BASIS SIM met 150 belminuten NL + EU. Dus ogenschijnlijk hetzelfde, alleen met meer belminuten. Ook prima, zou je denken....
Nu blijkt ineens dat je bij bellen vanuit NL naar bijv. Belgie het volle beltarief EXTRA moet betalen! Je kunt wel met je eigen bundel vanuit Belgie naar NL bellen, maar niet (meer) andersom! Te gek voor woorden!
Dit staat nergens vermeld in de voorwaarden! Er staat alleen dat je voor naar het buitenland extra moet betalen als je buiten je bundel belt. Maar dat doe ik dus niet. T-mobile klantenservice geeft geen krimp en verwijt mij dat ik zelf schuld ben aan deze situatie omdat ik via internet mijn abonnement vernieuwd heb en niet gewoon naar een T-mobile shop ben gegaan of telefonisch een abonnement heb afgesloten. Want dan zou ik daarover geinformeerd zijn.
Ik voel me opgelicht door T-mobile en ik denk dat ik niet de enige ben. Gelukkig heb ik slechts een abonnement afgesloten voor 12 maanden. Daarna is T-Mobile dus een klant kwijt!

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: misleiding T-mobile

Ongelezen bericht door henk51 »

U voelt zich opgelicht omdat u het nieuws niet echt volgt.
Maar het woord oplichting is weer ten onrechte gebruikt vind eerst betekenis van dit woord alvorens het neer te zetten.
U zult dit meemaken bij elke telecom aanbieder dus overstappen heeft vrijwel geen zin.
Ook het gratis mobieltje is weg is nu een lening en wordt als zodanig geregistreerd bij BKR en getoetst op kredietwaardigheid

Het is slecht weer dus leesvoer:

https://www.gsminfo.nl/blog/achtergrond ... -in-europa

Op start pagina Radar zoekterm Roaming intoetsen en u wordt helemaal bijgepraat.
Ook kassa heeft er onderwerpen en topics over.

groeten Henk

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: misleiding T-mobile

Ongelezen bericht door mahadma »

Foute topic titel, had moeten zijn: Ik heb niet goed opgelet bij T Mobile. Bellen vanuit NL NAAR BUITENLAND is wat anders als BELLEN VANUIT BUITENLAND NAAR NL. Dit laatste zit beperkt in nl bundel. Het eerste zit NIET in de nl bundel. O ja, deze regel is bij alle providers in nl. Du als u niet meer naar t mobile blijft worden het de tam tam of rooksignalen, of ouderwets de post. U mag zich dan opgelicht voelen, maar hierover is op radio, tv, internet, kranten en mond tot mond tig keer melding over gemaakt.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: misleiding T-mobile

Ongelezen bericht door renewouters »

In de prijslijst staat duidelijk dat bellen naar het buitenland buiten de bundel valt:

T-Mobile Buitenland: Buiten bundel tarieven voor Bellen, SMS’en en Mms’en vanuit Nederland naar het buitenland

Ergo, geen misleiding. Het staat gewoon beschreven in de informatie die je voor het tekenen van de overeenkomst hebt kunnen lezen.
Laatst gewijzigd door renewouters op 29 dec 2017 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: misleiding T-mobile

Ongelezen bericht door atesli »

Misleiding? Het staat er allemaal gewoon.
Basis sim is een lowbudget abonnement.
Bij GO abonnementen kan je nog steeds 120 minuten naar zone 1 bellen vanaf NL.
Je bent puur voor de prijs gegaan en bij basis sim ziet dat er niet in. (nooit in gezeten)

Je bent zelf heel nalatig geweest en nu probeer je met je woorden "oplichting" T-Mobile zwart te maken.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: misleiding T-mobile

Ongelezen bericht door riddert »

@elsvanharen,

Waarom verlengen? Het abonnement loopt bij niet verlengen gewoon door. Is veel eenvoudiger, en per maand opzegbaar als je toch een beter alternatief vind.

Gesloten