LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mobiele telefoon gehackt?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
stef-

mobiele telefoon gehackt?

Ongelezen bericht door stef- »

kan iemand mij een beetje informatie hierover geven...?

ik denk dat ik hier de dupe van ben :? vanwege een hoge rekening en sms diensten die ik niet kan plaatsen...

alvast bedankt stefan

Gast

Re: mobiele telefoon gehackt?

Ongelezen bericht door Gast »

ehhhhhhh, nee stef, dat kan niet, helaas voor jou.
je zal dus toch zelf wel aan een smsdienst meegedaan hebben of misschien iemand uit je directe omgeving die gebruik van je telefoon kon maken.

nutty

Re: mobiele telefoon gehackt?

Ongelezen bericht door nutty »

Mobieltje die bluetooth verbinding heeft openstaan is vrij gemakkelijk te hacken (handleiding voor deze hacks vind je overal op Internet), maar de gewonen mobiele telefoonlijnen hacken, dat kunnen alleen maar profs voor zover ik weet. Greetz, new media student

Gast

Re: mobiele telefoon gehackt?

Ongelezen bericht door Gast »

ehhhhhhhhh, nutty, simkaarten zijn (nog) niet te hacken!!!

3210
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 sep 2004 14:21

Re: mobiele telefoon gehackt?

Ongelezen bericht door 3210 »

Stef,

"De informatie die je geeft is wat beperkt........, welke provider, wat voor SMS-jes, abonnement of beltegoedkaart en hoelang heb je de SIM-kaart al e.d."

Maar om je toch een advies te geven:
Ik zou bij m'n provider om te beginnen een gespecificeerde rekening opvragen opdat je kan zien wat en wanneer er iets is gebeurt.
Verder is het 'hacken' van je telefoon mogelijk middels een open BT-verbinding danwel indien iemand je SIM-kaart heeft gedupliceerd.
Maar in het laatset geval moet jij dus even je telefoon uit het oog hebben verloren want anders is het niet mogelijk.

"3210" :D

Gast

Re: mobiele telefoon gehackt?

Ongelezen bericht door Gast »

Onzin 3210, dan zou zijn simkaart gejat zijn.
Het is niet mogelijk om een duplica van een simkaart te maken.

3210
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 sep 2004 14:21

Re: mobiele telefoon gehackt?

Ongelezen bericht door 3210 »

<gast 10.59 uur>

Ik moet je toch zeer teleurstellen want je kunt wel degelijk je SIM-kaart dupliceren cq. klonen (beide gelijktijdig gebruiken kan niet, maar dat is wat anders).

Daarnaast is het verder zelfs mogelijk dat sommige providers een duo-kaart afgeven al dan niet tegen betaling.

Zelf heb ik sedert enkele jaren reeds een dergelijk stukje hardware (software en kaarten) tot m'n beschikking en dit al vele malen gedaan en ook ingebruik. Dit mede gezien het feit dat mijn provider destijds geen DUO-kaarten verstrekte.

Maar terugkomende op het kopieeren.
SIM-kaart readers en writers inclusief de benodigde lege kaarten en software zijn voor een ieder te koop, zoek eens op internet op deze begrippen.

Het is wel zo dat indien ik een SIM-kaart wil kopieeren ik hem 'even' in mijn bezit moet hebben, maar dat moge duidelijk zijn.

Kortom <gast> ik moet je als ervaringsdeskundige teleurstellen, want het kan wel.

"3210" :D

Gast

Re: mobiele telefoon gehackt?

Ongelezen bericht door Gast »

Nope, want dan wordt eentje ervan onbruikbaar.

Hacker

Re: mobiele telefoon gehackt?

Ongelezen bericht door Hacker »

Net als 3220 heb ik ook m'n sim-card gekopierd en ze werken alle twee nog, een voor in de auto en een voor thuis.

stef-

Re: mobiele telefoon gehackt?

Ongelezen bericht door stef- »

Wat meer info over mij mobiel en abo
mijn provider is T-Mobile abonnement
allerlei chatsmsjes
Ik heb de simkaart nog niet zolang omdat mijn vorige op de bodum van de rivier ligt en ik een nieuwe heb gehad in juni 2004
T-Mobile heeft deze aan mij opgestuurd met de post dus....

3210
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 sep 2004 14:21

Re: mobiele telefoon gehackt?

Ongelezen bericht door 3210 »

Stef>

Schrijf allereerst een brief met je klachten naar T-M, vraag hierin om opheldering (o.a dmv. specificatie) en/of probeer zelf via de online mogelijkheid bij T-M na te gaan (dmv. inzage in je rekeningoverzicht) wanneer 'wat' gebeurt is.

Na dit alles en na het antwoord van T-M, kan je in beroep gaan tegen de uitkomst en om verdere uitleg te vragen (e.e.a. moeten ze geven inz. zgn. bewijslastvoering, maar dat alles voert te ver om nu 'even' uit te leggen)

Let wel:
Je moet wel zeker van je zaak zijn anders moet je er niet aan beginnen ! Zoek voor je zelf ook uit, dmv. een agenda en/of kalender waar je mobieltje was op het moment dat volgens T-M je het gewraakte SMS-je ontvangen zou zijn. Dit laatste ivm. de bewijsvoering welk je later nodig zal hebben in het verdere verloop van de zaak.

Het zal een hele klus voor je worden maar als het zich loont zal ik het zeker doen. Heb zelf enkele jaren geleden een dergelijke zaak aan de hand gehad en gewonnen, welk voor mij uitgroeide tot een principe kwestie want qua geld was de postzegel nog 'duurder'.

Advies van deze kant en niet speciaal voor dit geval bedoelt, maar meer algemeen::
Probeer niet onder een rekening uit te komen die je zelf veroorzaakt heb op wat voor manier dan ook, want in een dergelijk geval zal er een zogenaamde 'aantekening' volgen achter je gegevens waar je niet 'echt' blij mee zal zijn.

Tot slot neem ik aan dat jezelf inmiddels de gewraakte SMS-je heb 'afgezegd' danwel heb laten afzeggen, want anders blijven ze komen.
Ik ga ervan uit dat je weet 'hoe en waar' je dergelijke SMS-je eventueel af kan zeggen, maar als hulp middel voor evt. andere noem ik bijvoordeeld de site van Stichting De Ombudsman, http://www.stichtingdeombudsman.nl/cont ... dlijst.htm en die van SMSafzeggen.nl, http://www.smsafzeggen.nl/ en zo zullen er nog wel meerdere te vinden zijn op internet.


Succes er verder mee en post tzt. de 'uitslag' als je wil.

"3210" :D

Gast

Re: mobiele telefoon gehackt?

Ongelezen bericht door Gast »

Sim kaarten zijn wel te hacken door echte proffesionals

stef-

Re: mobiele telefoon gehackt?

Ongelezen bericht door stef- »

Laatste gast, waar baseer je dit op en graag voorbeelden en wat voor profs?? :?

Gast

Re: mobiele telefoon gehackt?

Ongelezen bericht door Gast »

Stef, laat je toch niks wijs maken.
Zou eerst eens na gaan of iemand in je directe omgeving je telefoon heeft kunnen gebruiken.

Gast

Re: mobiele telefoon gehackt?

Ongelezen bericht door Gast »

Profs die beveiligingen voor bedrijven maken

3210
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 sep 2004 14:21

Re: mobiele telefoon gehackt?

Ongelezen bericht door 3210 »

Stef >>

Aangaande het "hacken" van je SIM-kaart behoef je je niet druk te maken.
Ik weet voor 99,99999 % dat dit in jou geval beslist niet van toepassing is, laat je op z'n Hollands gezegd dus niet opnaaien !

"3110" :D

Gast

Re: mobiele telefoon gehackt?

Ongelezen bericht door Gast »

de volgende mededeling staat op de site van Radar....

Sommige moderne mobiele telefoons kunnen heel gemakkelijk afgeluisterd worden. Bovendien kan iemand inbreken in uw toestel en op uw kosten bellen naar bijvoorbeeld dure 0900 nummers. Hoe het in zijn werk gaat en wat u er aan kunt doen, ziet u maandag in Radar.

Gast

Re: mobiele telefoon gehackt?

Ongelezen bericht door Gast »

3210,

Profs hacken SIM alleen voor de kick (het is hun baan om beveiligingen te testen). Maar ik geloof ook niet dat stef's SIM is gehacked.

Gast

Re: mobiele telefoon gehackt?

Ongelezen bericht door Gast »

ALLEMAAL BROODJE AAP VERHALEN.

Lucifer

Re: mobiele telefoon gehackt?

Ongelezen bericht door Lucifer »

Blue tooth!waardeloze vinding!leuk voor kleuters.LUCIFER :twisted:

Gesloten