LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichting door Hi

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
tismewat51
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2012 17:53

Oplichting door Hi

Ongelezen bericht door tismewat51 »

Probleem:
Ondanks uitsluitend via Wifi netwerk thuis internetten op de mobiele telefoon toch een rekening voor dataverbruik a 2,418 MBAbonnement: Hi sim only 75 1 jaar a € 5,95 (excl. Btw)
Telefoon: Blackberry 9300 3g (los toestel, niet verbonden aan een abonnement)

Verslag:
Midden februari 2012 een nieuwe BB gekocht. Hi sim kaart, van oude bestaande abonnemet, er in en klaar om te bellen. Bewust gekozen om nog geen mobiel internet abonnement af te sluiten. BB aangesloten op mijn eigen Wifi netwerk. Uitsluitend thuis, gebruikmakend van mijn eigen Wifi signaal, internetten. Tot mijn verbazing tref ik op mijn factuur van februari (rekening periode maart) een bedrag van € 3,36 (excl btw) aan voor “internet op je mobiel”. Nachtenlang internet afgezocht via mijn PC, daarbij veel klachten tegengekomen van gebruikers die hetzelfde probleem ervaren als ik, om te kijken of er instellingen in mijn BB verkeerd stonden. Uiteindelijk kunnen constateren dat er niets verkeerd is met de instellingen. Weer verder zoeken op mijn BB. Op een gegeven moment viel er iets op. Als ik mijn KPN netwerk uitschakel, met ingeschakeld Wifi, kon ik via de bladwijzers op mijn brouwser niet meer internet op. Kreeg steeds de melding “geen netwerk verbinding”. Vreemd omdat mijn Wifi verbinding aan staat. Dit een aantal keren getest met ingeschakeld en uitgeschakeld KPN netwerk. Uiteindelijk viel het op dat ik met een uitgeschakeld KPN netwerk en ingeschakeld Wifi verbinding wel via mijn BB browser naar google.nl en andere websites kon surfen. Dus toch verbinding!

Na veel uitzoeken blijkt het volgende het geval te zijn:
KPN c.q. Hi heeft op mijn nieuwe en “schone” telefoon. d.w.z. geen enkele app o.i.d. geïnstalleerd, in mijn browser een aantal bladwijzers gezet, die niet meer te verwijderen zijn. Als je deze aan klikt schakelt automatisch je Wifi verbinding uit en wordt je via het Hi netwerk verbonden met internet. Op deze wijze maak je toch kosten ondanks het feit dat gebruik kunt maken van je (eigen) Wifi signaal.

Conclusie:
KPN c.q. Hi bepaald zonder jouw medeweten en zonder dat je het kan voorkomen op jouw telefoon dat het beschikbare Wifi signaal uitgeschakeld wordt en je via hun verbinding, tegen onnodige en forse kosten, gebruik gaat maken van een internetverbinding.

Dit zijn echt ongeoorloofde praktijken!

De bladwijzer die de veroorzaker zijn van de kosten en die je niet kan verwijderen:
http://www.m.mobielestartpagina.nl.
http://www.m.kpnvandaag.nl
http://www.m.HI.nl
http://www.wap.telfort.nl

tismewat51
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2012 17:53

Re: Oplichting door Hi

Ongelezen bericht door tismewat51 »

Reactie Hi

Dat is erg vervelend tismewat007, maar zoals Liroy hierboven ook al heeft aangegeven kan het zo zijn dat je BlackBerry toch verbinding probeerd te maken met internet. En als er contact wordt gemaakt wordt het in rekening gebracht en dat zie ik wel gebeuren bij jou.

Ik heb de kosten die in rekening gebracht (3,36 euro) zijn gecrediteerd en die worden verrekend met je eerst volgende rekening. Ik ben erg benieuwd naar de rekening van volgende maand.

Groetjes
(naam verwijderd)

tismewat51
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2012 17:53

Re: Oplichting door Hi

Ongelezen bericht door tismewat51 »

Beste Hi medewerker,

Bedankt voor je reactie.

Betreffende je opmerking “Ik ben erg benieuwd naar de rekening van volgende maand.” kan ik je melden dat hier ongetwijfeld ook kosten voor het internetverkeer op zullen staan. Deze opmerking van jouw suggereert dat er iets veranderd is en dat is echter niet zo.

Verder dank voor de opmerking over het toestel. Dit is echter een rookgordijn, en zoals het een goed rookgordijn betaamt, bedoeld om de waarheid erachter te verhullen.

Let op: abonnees laat je niet met een kluitje in het riet sturen door de providers met verwijzingen naar je toestel. Gebruik maken van mobiel internetverkeer heeft alles te maken met de provider. Het toestel biedt slecht de technische mogelijkheid. De provider biedt de gelegenheid!

Ik heb een Hi Sim Only contract met bel & sms minuten. Dat staat in de overeenkomst en wordt ook zo op de website van Hi dan wel in de winkel genoemd c.q. aangeprezen. Apart is een Sim Only Web aan te schaffen. Dan wel in combinatie met bellen en sms. Het blijkt echter dat Hi op een Sim Only Bel&SMS abonnement ook de mogelijkheid open zet, zonder zijn klanten te informeren, om gebruik te maken van mobiel internetverkeer. Klaarblijkelijk ook zonder dit te kunnen voorkomen.

Dat is oplichting!

Het is geen enkel probleem om de doorvoersnelheid op 0 (uit) te zetten. Deze doorvoersnelheid is immers makkelijk te manipuleren gezien de abonnementsvormen die aangeboden worden en de hoeveelheid klachten op internet van abonnees die “geknepen” worden.


Mijn eis aan mijn provider is dan ogenblikkelijk mijn mobiel internetverkeer te blokkeren. Zolang dit niet gedaan is is de provider verantwoordelijk voor alle, door mij ongewenste, mobiele internetverkeer anders dan via de door mij gewenste wifi verbinding.

Gebruikers laat het me weten als u met hetzelfde probleem zit!.

tismewat51
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2012 17:53

Re: Oplichting door Hi

Ongelezen bericht door tismewat51 »

Reactie Hi

Jammer dat je het gevoel hebt dat wij als bedrijf de klanten hiermee oplichten. Dat is absoluut niet het geval. Tegenwoordig zijn toestellen zo geavanceerd dat het toetsel automatisch verbinding probeerd te maken met internet. Jij als klant hebt de mogelijkheid om zodanig actie te ondernemen om te voorkomen dat je toestel verbindig maakt met internet. Wij proberen onze kwaliteit en service te waarborgen en doen ons best om deze constant te verbeteren, wij proberen onze klanten absoluut niet op te lichten en proberen altijd transparant te zijn en anders wordt de klant verwezen naar de voorwaarden op hi.nl voor extra informtie betreffende het abonnement. Sorry maar ik kan hier weinig aan veranderen en ik hoop dat je jouw toestel zo instelt, dat er geen mogelijkheid is om nog verinding te maken met internet. Om zo toch te voorkomen dat je onnodige kosten maakt.

Groetjes Hi
(naam verwijderd)

tismewat51
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2012 17:53

Re: Oplichting door Hi

Ongelezen bericht door tismewat51 »

Beste (naam verwijders Hi medewerker),

Dank voor je reactie. Blijft echter duidelijk staan dat ik GEEN internet abonnement heb en jullie weigeren de doorvoersnelheid op 0 (nul) te zetten terwijl dit klaarblijkelijk wel mogelijk is. Ik heb geen overeenkomst met jullie betreffende het gebruik van internet. Uitsluitend om te bellen en sms'en. Je verwijst naar de voorwaarden van Hi. Kan je aangeven waar staat dat ik bij mijn bel & sms abonnement ook gebruik kan maken van de internetverbinding en dat dit apart afgerekend wordt. Omdat je er naar verwijst zal jij ongetwijfeld exact weten waar dat staat en dat scheelt mij een hoop leeswerk. Tevens is het uiterst merkwaardig dat ik op mijn rekeningoverzicht wel het bel/sms verbruik kan zien maar niet het verbruik aan MB's. Dit onderstreept mijn bewering dat Hi c.q. KPN op heimelijke en onjuiste wijze de klant op kosten wil jagen. Je opmerkingen betreffende de telefoon is ongegrond en slechts een rookgordijn. Niet de telefoon faciliteert de internetverbinding maar Hi c.q. KPN. Voorts ga je in de discussie voorbij aan het feit dat KPN klaarblijkelijk zonder mijn toestemming bladwijzers op mijn telefoon c.q. in mijn browser zet die ik niet kan verwijderen. Ook dit is uiterst merkwaardig.

tismewat51
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2012 17:53

Re: Oplichting door Hi

Ongelezen bericht door tismewat51 »

Beste Hi medewerker,

Na wat rond speuren zie ik dit op jullie eigen website: http://www.hi.nl/Abonnementen/Voor-j...l-Internet.htm

Dat betekend dat ik het gebruik van internet zonder bundel a € 1,- per MB kan c.q. moet aanzetten om er gebruik van te maken. D.w.z. indien je het niet aan zet kan je er ook geen gebruik van maken toch???????. Ik heb niets aangezet!!!!!!

tismewat51
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2012 17:53

Re: Oplichting door Hi

Ongelezen bericht door tismewat51 »

Reactie Hi

Hi Tismewat,

Graag gedaan! Alleen wil ik wel even aangeven dat ik hierboven heb aangegeven dat we als provider zo transparant mogelijk willen zijn en dat klanten altijd worden gewezen naar de Hi voorwaarden. Hierin heb ik niet aangegeven dat in de voorwaarden staat dat je bij jouw bel & sms abonnement ook gebruik kan maken van de internetverbinding en dat dit apart afgerekend wordt. Maar in de voorwaarde staat wel dat de klant verantwoordelijk is voor het verbruik. Dat kun je terugvinden op de volgende link:
http://www.hi.nl/Overig/Algemene-voorwaarden.htm
Dan mag je op de volgende link klikken:
Algemene Voorwaarden Hi als je tussen 1 januari 2011 en 12 maart 2012 Hi beller bent geworden of je contract vanaf die datum hebt verlengd (pdf file)

Dan kun je naar pagina 14 gaan en kijken onder atrikel 1:7 Gebruik.

Om ervoor te zorgen dat je toestel geen verbinding maakt, kun je jouw instellingen voor internet gebruik uitschakelen.

Groetjes Hi
(naam verwijderd)

tismewat51
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2012 17:53

Re: Oplichting door Hi

Ongelezen bericht door tismewat51 »

Beste Hi medewerker (naam verwijderd)
,
Dank voor je werk betreffende de vraag van mij over de algemene voorwaarden.

Je begrijpt dat deze verwijzing erg algemeen is en niet in de geest van het probleem zoals door mij aangekaart. Kijkende naar de algemene voorwaarden tref ik op dezelfde pagina artikel 1:7 sub 3 “Het is niet toegestaan misbruik te maken van een Aansluiting en/of Diensten, bijvoorbeeld door handelingen te verrichten, te doen of laten verrichten: a die, in strijd met de bedoeling van de Dienst, etc.”

En daar gaat nu juist om. De dienst die ik contractueel overeengekomen ben is Bel & SMS. Het feit dat KPN/Hi mij door mij ongewild gebruik laat maken van haar internetdienst is een handeling die in strijd is met de bedoeling van de dienst.

Voorts ga je geheel voorbij aan het volgende:

1. KPN/Hi plaats op mijn eigendom (telefoon) zonder mijn medeweten en/of toestemming bladwijzers met de intentie mij ongemerkt aan te zetten tot betaald internetverkeer via het KPN/Hi netwerk. Tevens zijn deze bladwijzers niet te verwijderen door mij, 100% eigenaar van het toestel.
2. Op de webpagina van Hi, zie de link in mijn vorige bericht, staat duidelijk aangegeven dat het gebruik van internet, indien er sprake is van een Bel & SMS abonnement, apart aangezet dient te worden. Dit betekend dat indien niet geactiveerd niet aanwezig.
3. Op de website van Hi kan ik mijn verbruik aan MB's in tegenstelling tot mijn Bel/SMS' verbruik niet zien terwijl deze mogelijkheid er wel is. Ook dit impliceert dat er geen verbruik plaatsvindt.

De tot nu toe gevoerde discussie versterkt mij in de overtuiging dat KPN/Hi onrechtmatig handelt door op oneigenlijke wijze mijn kosten negatief te beïnvloeden door mij ongewild en onbedoeld gebruik te laten maken van een dienst waarvoor geen rechtsgeldige contractuele overeenkomst voorhanden is.

tismewat51
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2012 17:53

Re: Oplichting door Hi

Ongelezen bericht door tismewat51 »

Zie de "print screen" van mijn pagina waarop het verbruik vermeld staat.

Mijn verbruik
Hieronder kun je zien hoeveel je deze maand verbruikt aan bellen, sms'en en internetten.
Bel & Sms tegoed Nog 13 dgn
06/0304/04


15% verbruikt Kosten buiten je bundel: €0,00

Let op: sommige gegevens zoals verbruik in het buitenland kunnen tot 24 uur vertraagd zijn.

tismewat51
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2012 17:53

Re: Oplichting door Hi

Ongelezen bericht door tismewat51 »

Reactie Hi

Hi Tismewat,

Het lijkt erop dat we er op deze manier niet samen uit zullen komen. Dit vind ik jammer maar soms gebeurd dit nou eenmaal. Ik adviseer je om hierover een brief te schrijven. Ik stuur je het adres even in een privéberichtje.

Groetjes Hi,
(naam verwijderd)

tismewat51
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2012 17:53

Re: Oplichting door Hi

Ongelezen bericht door tismewat51 »

Hi Hi medewerker (naam verwijder),

Helaas krijg ik geen reactie op mijn bericht nr 13 & 14.

Als het niet klopt wat ik schrijf kan je dat toch goed onderbouwd schrijven. Wat mij betreft kan de discussie gewoon op het forum voortgezet worden. Ik heb niets te verbergen. Wat voegt een brief toe. Kan dan alleen onzichtbaar afgewimpeld worden. Plaats jullie reactie maar op het forum.

Blijft staan dat ik klaarblijkelijk gelijk heb betreffende de punten 1,2 &3 van mijn op een na laatste bericht.

tismewat51
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2012 17:53

Re: Oplichting door Hi

Ongelezen bericht door tismewat51 »

Reactie van naar alle waarschijnlijkheid een Hi medewerker die zich voordoet als gewone forumbezoeker.

Die vragen zijn allemaal al beantwoord... Kwestie van lezen
Daarnaast heb je het verkeerd begrepen, die 1 euro per MB hoef je niet aan te zetten, die staat standaard altijd aan. Als je op de "Aanzetten" link klikt krijg je instructies voor als het niet werkt, zoals je ziet hoef je niet in te loggen of wat dan ook: de bundel is namelijk altijd actief dus er hoeft niets verandert te worden. Iedereen met prepay en abonnement mag van internet gebruik maken. Echter moet je daar bij gebruik wel voor betalen, jij dus ook.
De bundel staat dus altijd geactiveerd omdat internetten altijd mogelijk is. Dit staat overigens ook in het tarieven&voorwaarden plan beschreven, de internet kosten zonder bundel staan er altijd bij, en daar heb jij gebruik van gemaakt dus worden er kosten in rekening gebracht; logisch.

Er is al meerdere malen vermeld hoe je dit kunt voorkomen, als je dat blijft negeren moet je naar mijn mening niet klagen dat je telefoon dingen doet die je niet wilt dat ie doet. Je laat het zelf na om hem correct in te stellen.

Liroy

tismewat51
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2012 17:53

Re: Oplichting door Hi

Ongelezen bericht door tismewat51 »

Beste Liroy (en Hi Friend zoals in je profiel staat)

Als eerste mijn excuus dat ik zo dom ben en niet eens met het onjuist interpreteren van de voorwaarden zoals Hi klaarblijkelijk doet.

Jou geagiteerde reactie begrijp ik wel gezien je een “Hi Friend” en mogelijke medewerker van KPN bent. Zoals vragen nooit dom kunnen zijn, kunnen antwoorden dat wel.

Een leuk voorbeeld hiervan is jouw antwoord: “als je op aanzetten klikt krijg je instructies voor als het niet werkt” ”de bundel is namelijk altijd actief”. Blijkbaar betekend “aanzetten” bij KPN c.q. Hi iets anders dan zoals in de van Dale vertaald als “op gang brengen”. Bij Hi betekend “aanzetten” dus “instructies”.

Interessant om te weten. Dat de bundel, je bedoeld waarschijnlijk de internet mogelijkheid, altijd actief is is juist het grote probleem.

Verder is het aardig dat zoals je aangeeft “prepay en abonnement MAG van internet gebruik maken”. Erg veel dank aan Hi dat ik gebruik MAG maken tegen een forse vergoeding. Helaas wil ik dat niet maar moet ik het want als ik mobiel mijn Hi pagina bezoek kan het alleen en uitsluitend via het KPN netwerk en niet via mijn eigen Wifi installatie.

Verder dank dat je verwijst naar de tarieven & voorwaarden waarin dit omschreven staat. Wil je zo vriendelijk zijn even aan te geven waar dit staat. Klaarblijkelijk ben je goed geïnformeerd dus zal dit voor jou geen probleem zijn om dit even te vermelden.

Tot slot wil ik vermelden dat mijn telefoon precies dat doet wat ik wil met uitzondering van het probleem veroorzaakt door KPN c.q. Hi. Mocht je stapsgewijs kunnen vertellen hoe ik mijn telefoon dan moet instellen hoor ik graag van je. Ik ben nooit te dom om te leren.

Verder vreemd dat ik nog steeds geen antwoord van Hi heb ontvangen op de volgende vragen:

1. KPN/Hi plaats op mijn eigendom (telefoon) zonder mijn medeweten en/of toestemming bladwijzers met de intentie mij ongemerkt aan te zetten tot betaald internetverkeer via het KPN/Hi netwerk. Tevens zijn deze bladwijzers niet te verwijderen door mij, 100% eigenaar van het toestel.
2. Op de webpagina van Hi, zie de link in mijn vorige bericht, staat duidelijk aangegeven dat het gebruik van internet, indien er sprake is van een Bel & SMS abonnement, apart aangezet dient te worden. Dit betekend dat indien niet geactiveerd niet aanwezig.
3. Op de website van Hi kan ik mijn verbruik aan MB's in tegenstelling tot mijn Bel/SMS' verbruik niet zien terwijl deze mogelijkheid er wel is. Ook dit impliceert dat er geen verbruik plaatsvindt.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Oplichting door Hi

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Zooo leuk topic met enkel berichten van jezelf.

Gewoon dom , je kan WiFi wel inschakelen maar zolang je 3G aan laat wordt dat als eerste gebruikt om verbinding te maken met internet dus 3 G had je moeten omzetten naar GSM. Kosten zijn terecht.

Specificatie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2012 13:25

Re: Oplichting door Hi

Ongelezen bericht door Specificatie »

Open het bestand met daarin de tarievenoverzich wat voor jouw abonnement geldt. Je zult zien dat je gebruik kan maken van internet en wat de kosten daarvan zijn. Tenslotte ben je akkoord gegaan met deze tarieven. Is niet echt netjes om hun dan oplichters te noemen.

http://www.hi.nl/Service-en-Contact/Tar ... rzicht.htm

bentochnietgek
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:44

Re: Oplichting door Hi

Ongelezen bericht door bentochnietgek »

Deel graag de mening van tismewat.
Heb half febr. nieuw toestel gekocht met dubbele sim.
Natuurlijk het wifi netwerk uitgeprobeerd. Moet dit speciaal aanzetten
in mijn Alcatel on touch. Als ik data verbtuik in zou toetsen is toch normaal dat ik dan ook data verbruik? dus daar maar afgebleven.
Zit mijn kinderen er op te wijzen pas op met verbruik van je tegoed en dan zou het mezelf over komen? dacht het niet.
Mijn Hi goed in de gaten gehouden op de pc. 0Mb verbruik gaf telkens aan.
Gelukkig dan werkt mijn wifi thuis dus goed.
Half maart bij Hi nieuw abbonement afgesloten met Samsung Galaxy Splus.
Voor 2 jaar met 500 mb erbij. Als ik dan elders eens een keer wil internetten zou dat kunnen. Geen duur abbo.
Kijk ik tot mijn schrik de bankrek. na is daar effe 328 euri afgeschreven.
Gespecifiseerde rekening uitgeprint en wat blijkt 125 mb verbruikt. En wel tegen een tarief van 2.10 per mb ex btw terwijl er onder mijn oude contract stond 1 euro mocht er toch gebruik worden gemaakt van internet.
Een hele lijst uitgedraaid met een uitschieter van 174 euro. Krijg nu het vermoeden dat ik toestel toch moet betalen, alleen op een andere manier.
Vrijdag 30 maart afgewimpeld door Walid van Hi en maandagmiddag iemand anders van de Hi en deze heeft een formulier ingevuld als bezwaar met mijn verhaal.Word vervolgd.

Skaaihaai
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2012 16:35

Re: Oplichting door Hi

Ongelezen bericht door Skaaihaai »

Ik blijf me ook verbazen dat ik een bundel of abo nodig heb om te bellen, een bundel of abo om te sms'en, maar dat dataverkeer gewoon open is.
Wat me voorts verbaasd is dat het kennelijk technisch mogelijk is om bij 75% gebruik van je bundel ( heb ik vandaag dan toch maar schoorvoetend geregeld ) een waarschuwings-sms te sturen, evenals bij 100%.
Bij overschrijding van het aantal belminuten of sms'jes hingen ze ook al herhaaldelijk binnen een week aan de telefoon om me een hoger abonnement aan te smeren. Ik vind het een typisch gevalletje oplichterspraktijken.

Ik heb nergens maar dan ook nergens een bedrag voor dataverkeer afgesproken. En zeker niet voor het woekertarief dat 25! keer zo hoog is als met de goedkoopste bundel.
In de tarievenlijst staat Hi Internet zonder bundel op dezelfde manier aangeprezen als bijvoorbeeld Hi Internet Sim Only. Ik heb géén van tweeën geactiveerd, en dan is volgens Hi dus is automatisch de bovenste geldig ? En dan staat er nog vlak onder "Je betaalt per maand" het bedrag genoemd van €0,00.

Ik ben in één maand dik € 200 achteruit.

Hi mag van mij het heen en weder krijgen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Oplichting door Hi

Ongelezen bericht door berndv »

Skaaihaai schreef:Ik blijf me ook verbazen dat ik een bundel of abo nodig heb om te bellen, een bundel of abo om te sms'en, maar dat dataverkeer gewoon open is.
Wat me voorts verbaasd is dat het kennelijk technisch mogelijk is om bij 75% gebruik van je bundel ( heb ik vandaag dan toch maar schoorvoetend geregeld ) een waarschuwings-sms te sturen, evenals bij 100%.
Bij overschrijding van het aantal belminuten of sms'jes hingen ze ook al herhaaldelijk binnen een week aan de telefoon om me een hoger abonnement aan te smeren. Ik vind het een typisch gevalletje oplichterspraktijken.

Ik heb nergens maar dan ook nergens een bedrag voor dataverkeer afgesproken. En zeker niet voor het woekertarief dat 25! keer zo hoog is als met de goedkoopste bundel.
In de tarievenlijst staat Hi Internet zonder bundel op dezelfde manier aangeprezen als bijvoorbeeld Hi Internet Sim Only. Ik heb géén van tweeën geactiveerd, en dan is volgens Hi dus is automatisch de bovenste geldig ? En dan staat er nog vlak onder "Je betaalt per maand" het bedrag genoemd van €0,00.

Ik ben in één maand dik € 200 achteruit.

Hi mag van mij het heen en weder krijgen.
Ik heb geen bundel nodig om te bellen, ik heb geen bundel nodig voor sms en niet voor data. Als ik dat namelijk niet heb betaal ik gewoon de hoofdprijs per belminuut en per sms enper mb. U bent er niet mee akkoord gegaan? Dan kunt u beter uw simkaart maar weer retour sturen, want dat betekent dat u geen toestemming voor uw abonnement gegeven heeft. Owh, u heeft wel een contract? Dan gelden voor u dus ook de algemene voorwaarden en de bijbehorende tarievenlijst, en wat gek toch dat daar die kosten voor data wel op staan. Of bepaald hi deze maar gewoon per factuur?

Gesloten